ייקח עוד מעט זמן עד שכל כלי הרכב בכביש יהיו היברידיים. כיום לא כל אחד יכול להרשות לעצמו לרכוש את הצעצוע הזה, אך מי שכן, תורם תרומה משמעותית לכדור הארץ.

סיפורי העתיד על מכוניות מסוג חדש זה משהו שאנחנו שומעים כל הזמן. חדשות רכב מספרות לנו על חידושים מפליגים ומעניינים שיתרחשו בעתיד הקרוב והרחוק .

רכב היברידי
רכב היברידי

בינתיים אנחנו מתחילים לראות את המכונית ההיברידית. התופעה אמנם עדיין לא הפכה להיות לנחלת הכלל כי יש מי שנלחם בהתפתחות הזו, מדובר כמובן באלו שעלולים להפסיד מהמגמה של מעבר לרכב חשמלי - חברות הנפט שמתפרנסות היטב בזכות המכוניות שלנו. לחברות הללו ישנה השפעה חזקה מאוד על הפוליטיקה בעולם ועל כן מתקדם הדבר בעצלתיים. אך השינוי מצליח להתחולל ובהרבה מדינות אנו רואים את אימוץ האג 'נדות הירוקות הפועלות לזירוז התהליך בו יגיע היום וכבר לא יהיו יותר מכוניות בעלי מנוע בנזין.

קווים לדמותו של הרכב ההיברידי

למעשה הומצאה המכונית החשמלית כבר במאה ועשרים אך היא לא הצליחה לעבור לפס הייצור המסחרי אך לאחר שהפרויקט להטמעת חדשות רכב חשמלי החל לקרום עור וגידים החל לזוז משהו במודעות העולמית וגם בשטח עצמו.

רכב היברידי זהו רכב בעל שני מנועים מנוע אחד חשמלי ומנוע רגיל מבנזין. למה זה טוב? בכלי רכב רגיל מתבזבזת אנרגיה רבה לשווא וברכב ההיברידי היא בעצם הופכת לחשמל. הרווחנו מהדבר את החיסכון בצריכת הדלק והורדה משמעותית בפליטת הרעלים. היתרון הזה בהשפעה על הסביבה גרמה למדינות רבות וביניהן גם בישראל – להפחית באחוזים ניכרים את מס הקנייה שעל הרכב ההיברידי. בנוסף, עיריות שונות בארץ מאפשרות לכלי רכב כאלו חנייה בכחול לבן – ללא כל תשלום.

יתרונות מול חסרונות

באופן מפתיע למדי הרבה יותר זול ופשוט לייצר את המנוע החשמלי לעומת המנוע מבנזין. הוא אינו כולל מכלולים מורכבים והאמינות שלו הרבה יותר גבוהה. החיסרון הבולט שלו זהו טווח הנסיעה הקצר המתאפשר בין הטעינות. מדובר על כ – 150 ק"מ בלבד בין טעינה לטעינה. יש להניח שעם הזמן גם זה ילך וישתפר. יצרני הרכב מבינים שזה העתיד בתחום ולכן הם משקיעים משאבים רבים בתחום.

יתרון נוסף שיש לכלי הרכב ההיברידי זוהי התאוצה הטובה יותר שהיא מקבלת מהמנוע החשמלי.

אז אולי ייקח עוד קצת זמן עד שתוכלו לרכוש לכם מכונית כזו אך בינתיים כדאי שתתחילו לשקול את הדבר.

העולם יודה לכם על כך.