"ירחון עיניים" המגזין האיכותי ביותר בישראל לילדים, הוציא לאור את גיליונו ה-196, "שכנים". הגיליון עוסק בשכנות טובה ושכנות רעה, עוד בגיליון יופיעו גם המדורים הקבועים והמיוחדים של "עיניים", שבהם משתתפים הילדים באופן פעיל: "הקומיקס שאינו נגמר" בהדרכת אמן הקומיקס מישל קישקה ועוד...

כלים
קרדיט צילום: יח"צ
קרדיט צילום: יח"צ

הגיליון עוסק בשכנות טובה ושכנות רעה; יוזמות לכינון יחסים טובים בין שכנים; בית ספר שלומדים בו יהודים וערבים יחד בעברית ובערבית ומיזם חברתי שבמסגרתו נפגשים יהודים וערבים; המלחמה הקרה והעימות בין קוריאה הצפונית והדרומית; סימביוזה – חיי שיתוף בין יצורים בטבע; הסיפור "דירה להשכיר"; חשיבותה של היכרות קרובה בין שכנים; איורים בנושא 'שכנות' של המאייר הצרפתי ז'אן-ז'אק סמפה; השיר 'מתקנים גדר' מאת המשורר האמריקני רוברט פרוסט והאמרה: "גדרות טובות עושות שכנים טובים".

בין הכותבים בגיליון נמנים: הסופרת שהם סמיט; מנהל בית הספר הדו-לשוני ״יד ביד - גשר על הואדי״ בכפר קרע, ד"ר חסן אגבאריה; הזואולוגית ד"ר ונדה רייך; המשורר, המתרגם והמורה לספרות ליאור שטרנברג; הפרופסור לספרות אריאל הירשפלד; הסופר והעיתונאי אליעזר יערי; מנהלת תחום החינוך לערבית ברשת עמל, סברין מסארווה; המתרגמת איילה שלו; המאיירת מיכל בוננו; הסופר דוד רפ; הסופרת, המתרגמת, מבקרת הספרות והעיתונאית עדנה שמש; הסופר משה קרון, ואחרים. בין המאיירים, הציירים והצלמים: גדי ברנדס, אורית ברגמן, נעמה בנזימן, עמוס אלנבוגן, נעם נדב, מוקי שוורץ, מישל קישקה, גלעד סליקטר, נועה קלנר, מיכל בן חמו, מיכל בוננו, אייל ברטוב, ולי מינצי, מורן יוגב, ז'אן-ז'אק סמפה, מירה פרידמן, שמואל כץ, סשה נאומוב וצור קוצר.

בגיליון מוקדשים לנושא "שכנים" גם המדורים הקבועים והמיוחדים של "עיניים", שבהם משתתפים הילדים קוראי "עיניים": "הקומיקס שאינו נגמר" בהדרכת אמן הקומיקס מישל קישקה; "הסיפור שאינו נגמר" של הסופר עמית ויסברגר; "שיחה בהרבה עיניים" עם העורך תמיר ראונר; "עיניים שלי" – ייעוץ של הפסיכולוג נפתלי ישראלי; "התצלום שלי" עם אמן הצילום צור קוצר, "צייר לי ציור" עם האמנית טליה קינן ו"המכשפה מניירה" של רונית הד.

"כדי להיות השכנים שלנו אין צורך להיות חבֵרים שלנו, גם לא אוֹיְבים שלנו.

אין צורך להיות טובים או רעים, ענִיִים או עשירים, נחמדים או לא נחמדים. כדי שמישהו יהיה שכן שלנו הוא צריך להימָצֵא בִּסביבתנו. זה הכול, וזה כלל לא מעט.

לַקִרבה האֱנוֹשית הפשוטה הזאת של שכֵנות טובה יש עֵרך רב עבור כל אדם: הוא לא לבדו. והִנֵה לִפעמים השכֵנות אֵיננה טובה", אומר תמיר ראונר, עורך, מייסד ומו"ל "עיניים".