סוף סוף ואחרי עשרות שנים של חלומות - פרויקט תעלת הימים קורם עור וגידים

חבר הכנסת איוב קרא
חבר הכנסת איוב קרא

כך שבשנת 2020 במקסימום יחל שיווק המים המתוקים ממפעל התפלת המים שימוקם ליד עקבה לאילת והערבה וגם המים המלוחים יגיעו לים המלח מהים האדום .הגשמת פרויקט זה מתאפשר בשל גיוס המשאבים הדרושים ממדינות התומכות בשבוע שעבר במפגש שקיימנו בירדן." זאת הייתה תגובת סגן השר לשתפ"א ח"כ איוב קרא לאחר שבפתח ישיבת הממשלה השבועית דיווח ראש הממשלה בנימין נתניהו על ההתקדמות בביצוע פרויקט תעלת הימים והודה במיוחד לסגן השר קרא על כך.

קרא הוסיף ש"תעלת הימים היא עוגן כלכלי חשוב ביותר ליציבות האזור וגם תפתה את מדינות האזור לפתח קשרים כלכליים נוספים איתנו." אלה הם דברי ראש הממשלה בנימין נתניהו בפתח ישיבת הממשלה בנושא : "בשבוע שעבר חצינו שלב נוסף בדרך למימוש פרויקט תעלת הימים. הפרויקט הזה יחבר בין ים סוף לים המלח. ארצות הברית, האיחוד האירופי ויפן מממנות את הפרויקט המשותף לישראל, ירדן והרשות הפלסטינית, והוא כולל התפלת מים לטובת יישובי הערבה – הישראלית והירדנית כאחת – והזרמת מים מלוחים מים המלח. לפי התוכנית, בשנת 2020 יסופקו מים מתוקים לתושבי הערבה ומים מלוחים יוזרמו מים סוף לים המלח.

זה תואם את החזון של הרצל בספרו "אלטנוילנד". הוא חזה את תעלת הימים, ויש לנו עכשיו כבוד גדול והזדמנות גדולה לממש את החזון הזה. זה כמובן גם פרויקט שמהווה עוגן אסטרטגי נוסף ביחסי השלום בין ירדן לישראל, יחסי שלום שהם חיוניים יותר ויותר לאור מה שמתרחש באזורנו.

אני רוצה להודות לסגן השר איוב קרא, שמופקד על הפרויקט מטעמי, הוא עושה עבודה חשובה. תודה לך, איוב" ברך ראש הממשלה בנימין נתניהו.