יום יחודי ומרגש של חגיגה בצוותא של 25 בנות מצווה עם אימהותיהן הקשורות למרכז "עצמה" לחיזוק חברתי של עיריית בני-ברק, התקיים באולם הישיבות של מועצת העירייה, תחת הכותרת "קשר בין בת לאם", ביזמת גב' רחל שווימר, מלווה קהילתית של המרכז.

כלים
הרב חנוך זייברט, ראש עיריית בני-ברק משמיע דברי ברכה נרגשים ל-25 בנות ואימהותיהן, שחגגו בצוותא את בת המצווה, באולם הישיבות של מועצת העירייה.
הרב חנוך זייברט, ראש עיריית בני-ברק משמיע דברי ברכה נרגשים ל-25 בנות ואימהותיהן, שחגגו בצוותא את בת המצווה, באולם הישיבות של מועצת העירייה.

בשעות הצהריים התאספו האימהות והבנות באולם מועצת העירייה וקיבלו את ברכתו של הרב חנוך זייברט, ראש העיר שבירך אותן ואיחל להן שתגדלנה לתפארת המשפחות ותלכנה בדרכי אימהותיהן, ושתזכינה לרוות מהן רוב נחת.

הגב' רינה ציכטינגר, סגנית מנהלת האגף לשירותים חברתיים, הביאה את ברכתה המרגשת, ובירכה בשמה ובשם מנהלת האגף, הגב' ארלט מויאל (שבשל התחייבויות קודמות נבצר ממנה להשתתף במעמד) הגב' ציכטינגר דיברה על מקומה של אישה ואם בישראל, על חשיבותן של נשים צדקניות והביאה מובאות מפרשת השבוע ומדברי חז"ל לכוחן של נשים יהודיות בראי האומה, וחיזקה את הבנות בשמירה על הצניעות ועל ערכי היהדות.

מנהלת מרכז עצמה, הגב' חוה נבון, בירכה את בנות המצווה והאימהות, עימן היא נמצאת בקשר הדוק בכל ימות השנה. היא עמדה על חשיבות הקשר והשותפות עם המרכז ועל המקום החם שיש בליבה לכל משתתפת. הגב' נבון הביאה את ברכתה למעמד ואיחלה לכולן יום רוחני וחווייתי. כמו כן חילקה לכל בנות המצווה שי אישי, שכלל סידור תפילה וברכה אישית מאימא לבת, לרגל היום הגדול.

הגב' חיה שלף, עו"ס קהילתית, בירכה את המשתתפות לרגל בת המצווה והזמינה את כולן להיות שותפות מלאות לעשיה הברוכה במרכז עצמה.

משם, ביציאה מאורגנת נסעו האימהות והבנות לירושלים אל הרובע היהודי, שם נהנו מארוחת צהריים עשירה בבית חב"ד המקומי, הצופה אל הכותל המערבי, שריד בית מקדשנו. בהמשך, נערכה פעילות בנושא "הקשר בין אם לבת", בהשתתפות כל האימהות ובנותיהן. את הפעילות העבירה הגב' שרי לבל, מנחת סדנאות תנועה והפעלה, והנשים ובנותיהן נהנו מחיזוק התקשורת ביניהן בצורה חוייתית ומהנה. לאחר מכן סיירו המשתתפות במנהרות הכותל, והתבשמו משרידי ההיסטוריה היהודית של דורות עברו והחיבור לבתי המקדש שחרבו.

את היום המיוחד נעלו המשתתפות בתפילת ערבית נרגשת בכותל המערבי, בתודה ובהודיה על היום החשוב ובתפילה לימים טובים ולרוב ברכה ושמחה.