שר הבריאות, ח"כ הרב יעקב ליצמן בישר כי הממשלה הקצתה תקציב של 150 מליון ₪ להקמת מרכז שיקום חדש במרכז הרפואי פדה- פוריה - בטקס שהתקיים במרכז הרפואי פדה- פוריה ביום חמישי, 8.12.16 הודיע שר הבריאות הרב יעקב ליצמן, כי הוקצה תקציב של 150 מליון ₪ להקמת מרכז שיקום אזורי במרכז הרפואי פדה- פוריה. "לפני מספר שבועות ביקרתי כאן יחד עם שר האוצר, משה כחלון, ודיברנו על הצורך בהקמת מרכז שיקום לתושבי הגליל והנה אני מבשר לכם היום שהוקצה תקציב של 150 מליון ש"ח. התקציב ייפרס על פני חמש השנים הקרובות, 30 מליון ש"ח מדי שנה, לטובת הקמת מרכז שיקומי כאן בפוריה!"

כלים
שר הבריאות ליצמן, "לפני מספר שבועות ביקרתי כאן יחד עם שר האוצר, משה כחלון,  ודיברנו על הצורך בהקמת מרכז שיקום לתושבי הגליל והנה אני מבשר לכם היום שהוקצה תקציב של 150 מליון ש"ח
שר הבריאות ליצמן, "לפני מספר שבועות ביקרתי כאן יחד עם שר האוצר, משה כחלון, ודיברנו על הצורך בהקמת מרכז שיקום לתושבי הגליל והנה אני מבשר לכם היום שהוקצה תקציב של 150 מליון ש"ח
ד"ר ארז און מנהל המרכז הרפואי פדה- פוריה אמר, "זו בשורה אדירה, חשובה מאין כמותה לכל תושבי הצפון! רבות דובר על הפערים העמוקים לרעת הפריפריה, בשיעור מיטות האשפוז לשיקום, בשיקום הגריאטרי. לתושבי הצפון אין שום מענה בנושא של שיקום לילדים. הבשורה של שר הבריאות היום משמעה שאנחנו יוצאים לדרך של תיקון הפער הזה, על ידי הקמת מרכז השיקום של הגליל.

חזוננו הוא לצמצם את אי השיוויון הקיים בבריאות, בין האזור בו אנו חיים לאזור המרכז. נעשה זאת באמצעות הנגשה של שרותי רפואה איכותיים וזמינים לתושבים אותם אנו משרתים. התושבים אשר תלויים בשרותי הרפואה הציבורית".

התוכנית המאושרת הינה שלב ראשון בהקמת מרכז שיקומי במרכז הרפואי פדה- פוריה הכולל 6 מחלקות , 162 מיטות אשפוז , 36 מיטות לאשפוז יום. המחלקות שיוקמו : שיקום נוירולוגי, שיקום אורטופדי, שיקום נשימתי, שיקום גריאטרי ושיקום ילדים.

יש לציין כי המרכז החדש יהיה מוכר להתמחות רופאי שיקום ולהתנסויות לסטודנטים למקצועות הבריאות ויהיה מסונף לפקולטה לרפואה של אונ' בר אילן בגליל .