לראשונה - מפגש היסטורי משותף בין נציגי מדינות ערב והמזרח התיכון לנציגי ישראל המפגש הייחודי התקיים היום (ב׳), במסגרת סמינר ״שכנים מאוחדים״ שערכה עמותת ״מפעלות חינוך וחברה״ יחד עם המשרד לשיתוף פעולה אזורי, בירדן, בהשתתפות נציגים מ-14 מדינות, בינהן ירדן, טורקיה, מרוקו, חבל כורדיסטן, סעודיה, אלג׳ירה, בחרין, עומאן, עירק, קטאר, כווית, מצרים, הרשות הפלסטינית וישראל. הסמינר, נערך במסגרת פעילות העמותה, שנועדה להפגיש ולקרב בין בני אוכלוסיות שונות תוך טיפוח מנהיגות ערכית וחינוך לסובלנות, כבוד הדדי ושלום.

איוב קרא סגן השר לשתפ"א: זהו מפגש חשוב ומכונן במסגרת שיתופי הפעולה האזוריים ותהליך הידוק היחסים בקרב מדינות האזור
איוב קרא סגן השר לשתפ"א: זהו מפגש חשוב ומכונן במסגרת שיתופי הפעולה האזוריים ותהליך הידוק היחסים בקרב מדינות האזור

מעל 100 נציגים נטלו חלק בפעילות ההיסטורית שהתפרשה על פני 4 ימים וננעלה היום בטקס הענקת תעודות חגיגי מטעם נציגי המשלחת הישראלית, בראשות סגן השר לשתפ"א ח״כ איוב קרא ומנכ״ל המשרד, האשם חוסין.

המפגש הינו חלק מפעילות מתמשכת משותפת בין עמותת ״מפעלות חינוך וחברה״ - המוכרת כארגון החינוכי והספורטיבי הגדול במזרח התיכון - והמשרד לשיתוף פעולה אזורי, הנקראת ״הכר את השכן״, הכוללת הקמת קבוצות כדורגל, טורנירים וביקורים הדדיים, ככלי לקירוב לבבות, היכרות והידברות בין בני הנוער. טקס הענקת התעודות שנעל את הסמינר, לווה בדברים מרגשים של הנוכחים, ביניהם מאמני כדורגל, מפתחים שונים ובני הנוער השותפים לפרויקט, שהביעו תקווה כי הפרויקט יימשך במדינות נוספות וכי יסייע ליחסים משותפים ושלום בין העמים.

יוסף כליפה מאלג'ירה, שהתחבק בחום עם סגן השר קרא, אמר כי ״השכלנו לעשות במפגש הזה את מה שכל המדינות לא הצליחו - חיברנו בין 14 מדינות ערביות ומזרח תיכון מתוך הערכה הדדית, כבוד ורעות״. עבדאללה ריחא מסוריה אמר לסגן השר קרא ״פעם לא יכולתי לשמוע את השם ישראל, אבל במפגש הזה התחלתי להבין כמה גדולה הטעות בתפישתנו וכמה מצער שאין לנו שלום עם ישראל״.

חסן אלבחרי מבחרין אמר לסגן השר קרא ״יש לך דרישת שלום מהנסיכה שלנו (שזכתה לטיפול רפואי מציל חיים בישראל מוקדם יותר השנה) שהצלתם בישראל״, בעוד שוליד אלעומאני מעומן אמר לקרא כי הנסיך קאבוס, מנהיג עומאן, הצהיר בגלוי כי הוא בעד שלום כולל עם ישראל. מחמד אלחסני וחבריו ממרוקו ביקשו להצטלם עם קרא, שלא נשאר אדיש וסיפר כי ״בשנה הבאה נגביר את התיירות ממרוקו לישראל ואני שולח מכאן את ברכותיי למלך שאני מאוד מעריך ואוהב״.

במהלך דברים שנשא סגן השר לשיתוף פעולה אזורי, ח״כ איוב קרא, ציין את המאורע ההיסטורי: ״זהו מפגש חשוב ומכונן במסגרת שיתופי הפעולה האזוריים ותהליך הידוק היחסים בקרב מדינות האזור. הסמינר מגשים חזון בן שנים ששואף להצמיח מנהיגות אזורית שתדע בעתיד לפעול יחד ולרווחת העמים, מתוך רעות, הערכה הדדית ואהבת אדם באשר הוא. הספורט חוצה מגדרים, לאומים ודתות ומוכיח כי ניתן לחיות יחד ולשתף פעולה בכל תחומי החיים, וכי הרצון המשותף לשלום והתקווה חזקים יותר מכל״.

מנכ״ל המשרד לשיתוף פעולה אזורי, האשם חוסין, הוסיף כי ״זו הזדמנות יוצאת דופן הנותנת תקווה כי ניתן יהיה בעתיד הנראה לעין, לחיות בשלום עם שכנותינו. פרויקט ״הכר את השכן״ הוא המשך ישיר לפרויקטים כלכליים, חקלאיים והומניטריים אחרים שמוביל משרדנו ונמשיך לפעול ליישום מיזמים מעין אלה הפורצים גבולות ומסייעים לקרב בין עמי האזור מחד ולשיפור רווחתם מנגד.״ ד״ר מאיר אורנשטיין, מנכ״ל ״מפעלות חברה וחינוך״, מסר כי: ״זהו אירוע היסטורי להביא לסמינר לחינוך סביב ספורט נציגים מ-14 מדינות ערב בהובלת עמותה ישראלית.

זוהי יריית פתיחה להמשך עשייה משותפת לחינוך לשלום במזרח התיכון ולשיתופי פעולה בעתיד״.

עדכונים אחרונים

קרדיט תמונה FREEPIK
ספורט בארץ