בימים אלו אנחנו עדים לשיח ציבורי נרחב אודות היתרונות של שימוש בתחבורה ציבורית. מזה שנים רבות, יותר ויותר גורמים, מומחי תחבורה, כלכלה וחברה, הגיעו למסקנה שבשביל לשרת טוב יותר את הציבור, יש להרחיב את התחבורה הציבורית על חשבון התחבורה הפרטית.

הסיבות לכך הן רבות, תחבורה ציבורית חוסכת כלי רכב על הכביש ובכך מפחיתה את הפקקים, מקטינה את הזיהום, ובמובנים רבים מפחיתה את העלויות שאנשים פרטיים צריכים לשאת (עלויות רכישה ואחזקת רכב פרטי). היום בכל העולם המערבי מעודדים שימוש בתחבורה ציבורית, מתוך הבנה שאל מול הגידול באוכלוסייה ואל מול ההתפתחות הטכנולוגית, אין ברירה אלא להפחית במספר כלי רכב שנעים בכבישים בשביל לשמור על איכות חיים טובה. הדרך לעשות זאת, היא כאמור באמצעות תחבורה ציבורית. לשם כך מדינות מקפידות לסלול מסילות ברזל, לפתח תחנות רכבת עילית ותחתית, להכניס יותר אוטובוסים וכן לעודד נסיעה במוניות. זו הסיבה שכל מי שחושב על רכישת מוניות, יכול להיות רגוע שאכן מדובר ברעיון טוב.

בשנים האחרונות אנחנו עדים לשינויים נרחבים בתחום המוניות, החל מכניסתם של מוניות שירות רבות (מוניות שפועלות במסלולים של אוטובוסים), כניסתם של אפליקציות אשר עובדות עם מוניות באופן ישיר (מאפשרות הזמנת מונית בסלולר תוך זמן קצר) וכן שינוי שפוגע במוניות והוא כניסתם של אפליקציות שמעודדות נסיעות משותפות או הזמנת נהג בעל רכב משלו על תקן מונית.

בכל זאת, אחרי כל השינויים הנ"ל, אנחנו יכולים לראות שהחלטה על רכישת מוניות ושימוש בהן, דווקא משתלמת. בוודאי למי שמחליט לרכוש מונית ולהפוך להיות נהג במקצוע שלו או להשכיר אותה לנהגים אחרים. בחלק הבא נסביר מדוע.

מדוע משתלם לרכוש מונית

ראשית, כשהמדינה מעודדת שימוש בתחבורה ציבורית, היא מעודדת בין היתר שימוש במוניות. היא מקלה בכך על הנהגים לרכוש מוניות וכן באחזקתן. זה בזמן שהיא מקשה על נהגי רכב פרטי, ולראיה עלות מסי הרכישה השונים ועלות כלי הרכב אשר נחשבים לגבוהים במערב כיום.

שנית, אותן אפליקציות שעובדות עם נהגי מוניות, מרחיבות את קהל היעד של הנהגים. הן פותחות בפניהם אפשרות ליהנות מלקוחות ביעדים רחוקים יותר. מה שכמובן מעלה את כמות הלקוחות הכללית וכן משפר את סך ההכנסות של בעל המונית.

שלוש, מאחר ותהליך פריסת התחבורה הציבורית, אוטובוסים ורכבות, עדיין לא הושלמה ועדיין לא אופטימאלית, הרי מי שמרוויח מזה הם נהגי המוניות, שכן לא מעט אנשים אינם מחזיקים ברכב פרטי או מעדיפים לא להשתמש בו בנסיעות שונות, ואין להם אפשרות אחרת אלא להשתמש בנהג מונית לצורך זה.

ארבע, ההנחה היא, שעם הזמן אותן אפליקציות של תחבורה שיתופית, יכניסו גם את התחום של המוניות לתוכן בשביל להתרחב, ואז גם נהגי המוניות ייהנו מהן. מה שיעזור להן מבחינה עסקית.