לעשות כושר בקצב הפלמנקו יש אנשים שעבורם המונח ל"עשות כושר" מהווה איום, והם מתחברים יותר למשפט "רק רוצה לרקוד". אז עם כל הכבוד למכשירים ולמשקולות בחדר כושר מתברר שאפשר לעשות כושר גם דרך הריקוד. ריקוד הפלמנקו הוא אימון משובח השורף קלוריות ומאפשר להתחבר לגוף. רוני לוגסי, מנהלת רשת IMPACT, מורה ורקדנית, מציגה את כל מה שלא ידעתם על ריקוד הפלמנקו והקשר שלו ל"לעשות כושר".

כלים
הפלמנקו ייחודי בכך שניתן לרקוד אותו בכל גיל
הפלמנקו ייחודי בכך שניתן לרקוד אותו בכל גיל

מאז ומתמיד הריקוד משמש את האדם לביטוי אושר ושמחה והוא מבטא צורך אנושי לנוע בקצב. הריקוד משמש לבידור, בילוי חברתי, ביטוי אישי וכן, גם לספורט. פעולת הריקוד גורמת לנו להרגשה טובה וחיונית כיוון שמדובר בפעילות גופנית לכל דבר. כמו בכל פעילות גופנית הריקוד משחרר אנדרופינים טבעיים למוח המעוררים את המצב רוח ותורמים לבריאות הגופנים והנפשית של כל אדם.

מעבר לתחושת השמחה שהריקוד גורם, חשיבותה של לקיחת חלק בפעילות גופנית חשובה לבריאות ולמניעת מחלות. הריקוד עוזר לשיפור מערכת הדם, ניקוי רעלים, ירידה במשקל, שיפור פעילות הלב ועוד.

יתרון נוסף של הריקוד הוא היכולת להתחבר לגוף, לנפש ולנשמה שלך. דרך הריקוד ככלל, ודרך הפלמנקו כפרט אפשר להשתחרר ולבטא את המיניות דרך התנועה והקצב. פלמנקו הינו סגנון מוזיקלי שהתפתח בדרום ספרד ומאופיין ביכולתו של הרקדן לחבר בין התנועות לבין הרגשות שלו, באיפוק ובדיוק מירבי.

טכניקת ריקוד הפלמנקו משלבת בתוכה שירה, ריקוד ונגינה ומורכבת ממקצבים שונים ומגוונים. כמו כן, במהלך הריקוד הרקדן משתמש ברקיעות רגלים ובניגון בעזרת כפות הידיים תוך מתן דגש על יציבה, קואורדינציה, קצב, משמעת, ריכוז, יצירתיות, הבעה וביטוי אישי. הפלמנקו ייחודי בכך שניתן לרקוד אותו בכל גיל, מין וברמות שונות וכן בפיתוח מוזיקאליות, יציבה נכונה וחיזוק והגמשתם של השרירים. הטכניקה המיוחדת לריקוד הפלמנקו משמשת לרקדן כחוויה המעצימה אותו פיזית ורוחנית.

כמות קלוריות הנשרפת בשעה של ריקוד פלמנקו: כ-400 קלוריות.

יתרונות נוספים לריקוד הפלמנקו:

ירידה במשקל ושמירה על משקל תקין- כתוצאה משריפת הקלוריות.

עיצוב וחיטוב הגוף- ריקוד הפלמנקו כולל עבודת אגן, בטן, ידיים ורגלים בנוסף לאירובי.

מצב רוח- הפלמנקו מפיג מתחים, תורם לדימוי הגוף ולביטחון העצמי וממלא באנרגיות.

קל להתמיד- הריקוד מהנה ולכן הרצון להתמיד הוא טבעי.

רוני לוגסי, בעלת רשת IMPACT, חיה ונושמת מוזיקה וריקוד, מציינת כי הריקוד וחשיפה למוזיקה חשובים כבר מגיל הרך ומנסה להעביר את אהבתה למוזיקה בבית ספרה. השיעורים ב- IMPACTכוללים מגוון סגנונות מחול ביניהם: הריקוד הספרדי והפלמנקו, היפ-הופ וג'אז, בלט קלאסי, מחול מודרני ועוד. בסיום החוג מתקיים מופע מרהיב אותו בונה, רוני לוגסי, המנהלת האומנותית ורקדנית הפלמנקו הידועה.