כאשר מתכננים חופשה קצרה לסופ"ש על מנת לחגוג יום נישואין, לבלות קצת זמן עם המשפחה, לנסוע לחופשה משותפת עם חברים, או סתם לנוח מעט ולנקות את הראש, המחשבה הראשונה, היא מה הכיוון? בעוד שבמקרים מסויימים מה שיתאים לכם זה נסיעה לבית מלון של חמישה כוכבים, במקרים רבים דווקא השקט של הצפון, הנוף והאוויר הפסטורלי יהיו הסיבות לבחור בצימרים מפנקים ואווירה רגועה יותר, מאשר בתי מלון בערים גדולות כמו אילת ותל אביב, לצורך העניין. אם אתם בעניין של לשבור שיגרה ולא לבקר בערים מתועשות עם אוכלוסייה גדולה, מרכזי קניות גדולים והמוני אנשים, טיול בצפון זה מה שאתם מחפשים. ובצפון כמו בצפון, תוכלו ליהנות משפע של טבע, אוכל טוב, אנשים מעניינים, היסטוריה עשירה ומקומות אירוח שאין דומה להם בשום מקום אחר בארץ

טבריה
טבריה

באיזור הצפון של מדינת ישראל, ניתן למצוא אין ספור מקומות בהם ישנם צימרים נהדרים. אך אם כבר נוסעים עד לגליל כדאי להגיע למקומות בהם הצימרים ברמה גבוהה, וגם לעשות טיול מעשיר באיזור. באיזור הגליל יש שפע של מקומות שמומלץ לבקר בהם, בין אם אתם שוחרי היסטוריה, או חובבי טבע פתוח וירוק. קברי הצדיקים בגליל, שבהם ניתן למצוא את קברו של רבי שמעון בר יוחאי, הם כבר מזמן מוקד עליה לרגל וההיסטוריה של המקום והסיפורים הנלווים לו, הם ללא ספק מצמררי שיער.

הגליל מחולק לגליל העליון והגליל התחתון, כאשר בקעת בית כרם היא קו הגבול בין השניים. ההרים הגבוהים מאפיינים את הגליל העליון והגבוה, כשהמפורסם שבהם הוא הר מירון, המתנשא לגובה של 1208 מטרים. שטחו של הגליל העליון הוא כ800 קמ"ר. הגליל התחתון, באופן טבעי מאופיין על ידי הרים נמוכים, יש בו כמות משקעים נמוכה יותר והאקלים בו הוא ים תיכוני. הגליל על שלל נופיו והאטרקציות שיש בו, הופכים אותו ליעד מומלץ ביותר בקרב מטיילים. היערות, ההרים והטבע העשיר, מהווים אטרקציה מרכזית בטיול שלכם.

אז במידה ואתם מחפשים להירגע עם הקרובים שלכם, וליהנות מביקור קצר, באווירה רגועה ושקטה, הנה מספר מקומות מומלצים שישמחו לארח אתכם ולהעניק לכם חוויה נהדרת. המשותף לכל המקומות האלה, הוא מיקומם המעניין והנוף המדהים שהם מספקים, אך כמובן כי לכל אחד מהם אופי אשר ייחודי רק לו.

ענבר אירוח כפרי, קיבוץ ענבר- בתוך קיבוץ ענבר תמצאו את בית הארחה "ענבר אירוח כפרי" הידוע והפופולארי. הוא שוכן בלב הגליל ונמצא במרחק של 30 ק"מ מטבריה. בענבר תוכלו להנות מארוחת בוקר צמחונית, חדרים מרווחים ופונקציונאליים עם נוף עוצר נשימה. אם אתם רוצים לעשות קצת קניות על הדרך, בית האירוח של ענבר ממוקם בסה"כ 12 קילומטר מקניון כרמיאל. החדרים מאובזרים בכל הציוד הביתי הדרוש על מנת להעביר סופ"ש נעים ומפנק.

וילה גליליי, צפת - מלון בוטיק ספא- מדובר במלון ייחודי, אשר נמצא על הר כנען ורחוק רק דקות ספורות מהעיר העתיקה של צפת. במלון תוכלו להנות מבריכת שחייה חיצונית, מיקום שקט המשרה אווירה רגועה על אורחיו ומרכז ספא שמציע טיפולים מרגיעים לגוף ולנפש. המלון מעוצב לפי מוטיבים צרפתיים, היישר מחבל פרובאנס והאווירה האירופאית מורגשת בו היטב. בחדרים תוכלו לצפות בטלוויזיות מתקדמות, עם מיטב הערוצים ולגלוש באינטרנט אלחוטי חינם.

קידמת הגליל, מושב בית הלל- המארחים של הצימרים הם המשפחה שהיא בעלת הקרקע, עליה נבנו הצימרים. הזוג המארח ידוע באדיבותם וברמת השירות הגבוהה שלהם. אורחים רבים שהתארחו פעם אחת בקידמת הגליל, נהנים לחזור לשם לביקור נוסף. בקידמת הגליל קיימים מספר צימרים אשר מאובזרים בכל הציוד הדרוש. בשטח המשותף יש בריכת שחייה גדולה, שאליה יכולים באי הצימרים להיכנס וליהנות, וג'קוזי גדול המאפשר שהייה של 8 אנשים יחדיו. ארוחת הבוקר המוגשת במקום, נעשית עם כל הלב והאיזור כולו מומלץ ביותר. במושב עצמו, תוכלו להסתובב עם ילדכם הקטנים, לעבור בין הרפתות, לרדת לטיול רגלי בנחל הבניאס, ולעשות טיולים באווירה שקטה עם נוף יפיפה.

גרנד ויסטה, כפר יובל - מלון בוטיק שזוכה לפופולאריות גדולה. המלון כולל סוויטות יוקרתיות ומפנקות. האטרקציה הגדולה ביותר של מלון זה, היא הנוף הפנורמי עוצר הנשימה ומיקומו בכפר יובל, אשר נמצא ליד גבול לבנון. בכל חדר תוכלו להתפנק על ג'קוזי ומטבחון מאובזר ברמה הגבוהה ביותר. הכניסה לג'קוזי היא חופשית וגם הספא הנהדר מחכה לכם. אם אינכם רוצים להזיז את הרכב, המלון מספק שירותי הסעה.

ניחוח פרי, מושב בן עמי - ממקום מושבו בגליל העליון, מציע ניחוח פרי, בקתות אירוח עם גן גדול וצמחיה מרהיבה. בקתות האירוח בנויות בצורת בונגלוס וכולן כוללות טלויזיה בלווין ומטבחון מאובזר להפליא. בניחוח פרי תוכלו להתפנק עם פירות בכל הגדלים בגן האירוח וליהנות מחוויה כוללת של מקום מפואר, נוף מרהיב, שירות אדיב מאוד ולינה במקום הידוע באיכותו הגבוהה.

כפר הנופש נופי גונן, גונן- כפר נופש זה נמצא במרגלותיו של הרי הגולן. הנוף הנשקף לעין, הוא נוף עוצר נשימה של הגליל העליון ועמק החולה. בכפר הנופש תמצאו מבחר גדול של חדרי סטודיו, דירות ובקתות עם מטבחון. ההליכה הרגלית באיזור של הכפר, במיוחד כאשר מזג האוויר נעים, יכולה להעביר לכם זמן רב, כאשר אתם צועדים בכיף, סופגים את האוירה ונהנים מכל הטוב שיש לאיזור להציע לכם.

מלונות בכנרת ובטבריה- לאלו מכם הרוצים להתארח בקרבת חוף הים של הכנרת ובכל זאת לא רוצים להתרחק מהגליל, אם אתם רוצים להרגיש שאתם בצפון אבל עדיין קרובים לעיר, כמו טבריה, לא חסרים מקומות שישמחו לארח אתכם באיזורים אלו. שהייה בכנרת או בטבריה כחלק מתוכנית טיול גדולה יותר, יכולה בהחלט להיות פתרון אולטימטיבי. אם אתם מחפשים לטייל וליהנות גם משכיבה על החוף, אבל גם מטיול בטבע, עם נופים יפים, יש מספר מלונות בטבריה ובסביבת הכנרת שיאפשרו לכם ליהנות מהשילוב.

מקומות כמו מלון ברגר שבטבריה, הממוקם על ראש גבעה במרכז טבריה, יעניק לכם גישה מהירה ונוחה גם לכינרת וגם לטיול בהרי הגליל. אותו הדבר לגבי מלון פרימה too, אשר נמצא גם הוא במרכזה של טבריה ומחלונות החדרים תהנו מנוף המשקיף על העיר.

כפי שאתם יכולים להבין, יש אין ספור מקומות בהם ניתן להתארח באיזור הגליל. היתרון הגדול בטיולים מסוג זה, הוא שהם מתאימים לכולם. הם מתאימים לזוגות שרוצים לחגוג את הזוגיות שלהם, הם מתאימים להורים עם ילדים קטנים וצעירים, שיש צורך ורצון לצאת איתם לטיול ולהראות להם את מדינת ישראל, להכיר להם את הצפון ולהראות להם את הנופים המשכרים שיש בארצנו, והם גם מתאימים לקבוצות של חברים, אשר רוצים לנסוע לטיול משותף של מספר משפחות יחדיו. באיזור הגליל, אם כך תוכלו ליהנות משפע של מקומות אירוח ברמה גבוהה ביותר, תוך כדי שאתם נהנים מהתפאורה, הנופים, המסעדות הטובות שניתן למצוא באיזור, מזג אוויר נעים וצונן, יותר מאשר במרכז או בדרום הארץ, וכמובן, מאין סוף של חוויות אותם אתם ובני המשפחה תצברו יחדיו בטיול הקרוב.

מאת: ניצן גינסברג