מסתבר ששלשום בלילה אראלה עשתה סבב טלפונים לאנשי הליכוד ובישרה להם על הזכייה הגדולה. כולכם הפכתם למיליונרים, כולכם זכיתם בפיס. חבר הכנסת דוד ביטן זכה ב-47 מיליון שקלים, חברי הכנסת מיקי זוהר ודודי אמסלם זכו ב-40 מיליון שקלים, חבר הכנסת יואב קיש ב-33 מיליון שקל, וחברי הכנסת נאוה בוקר ואורן חזן רק ב-10 מיליון שקל. לאורן חזן לפחות הייתה חכמה לבקש לפרוס את הפרס לשנתיים. חמישה מיליון ב-2017 וחמישה מיליון ב-2018. היום מובא בפני חברי כנסת ישראל תקציב המדינה לשנים 2017-2018. תקציב משעמם, ללא בשורה חדשה לעם ישראל, חוטא לחלוטין למטרה.

תקציב ללא תקווה וללא פתרונות למצוקות הכלכליות היומיומיות של אזרחי ישראל.

לא למשבר הדיור ממנו סובלים מאות אלפי זוגות צעירים, לא לחקלאים בהם אתם הממשלה פוגעים ללא הרף, לא לעסקים הקטנים והבינוניים שלא מצליחים לשרוד ונסגרים זה אחר זה, לא לאימהות החד הוריות שלא גומרות את החודש, לא לניצולי השואה שהולכים ונעלמים, לא לרשויות המקומיות שקורסות, לא לאף אחד אחר מלבד מי שקרוב לצלחת. מקורבי נתניהו ושות'. איזה הישגים יש לכם פה?

נתניהו, פגעת בדמוקרטיה ובחופש הביטוי, פגעת במרקם העדין של עם ישראל עם הסתה פרועה, וכעת אתה פוגע בכלכלה הישראלית, באפשרות של אזרחי ישראל להתפרנס ולחיות בכבוד. לא תוכל עוד להתעלם ממימדי העוני המבהילים. תושבי ישראל לא מסיימים את החודש. 2.5 מיליון אזרחים, ימין ושמאל, חיים מתחת לקו העוני, מקום ראשון מבין מדינות ה-OECD ואתם עסוקים בהפקות ענק. אתה נתניהו, וחבריך לקואליציה מנותקים מהעם, מטילים מיסים סמויים על האזרחים, מבזבזים סכומי עתק ומחלקים את הכסף על פי אינטרסים צרים, לכל מי שמאיים עליכם, למקורבים ולשוחד פוליטי.

כל השלטון המקומי - מאות רשויות מקומיות נחנקות, הורים וילדים נשארים בבית ומפספסים עוד יום בעבודה ואתם בשלכם. מעבירים מאות מיליוני שקלים מעל הראש של כולם לאלוהים יודע מה. וכמובן, איך כל זה ממומן? הרי זה ממומן איכשהו. זה ממומן מהמיסים הכבדים על אזרחי ישראל. משלמים ומממנים בקיצוצים רוחביים והקיצוצים הללו יפגעו בחינוך, ברווחה ובבריאות של אזרחי ישראל. לפני שנחגוג 50 שנים למלחמת ששת הימים ו-70 שנים למדינה, נציין 40 שנות שלטון של הליכוד ו-9 שנות שלטון של הקיסר נתניהו. 9 שנים בהם הפערים, העוני, הדיור, יוקר המחייה, עמלות הבנקים ועוד הולכים ומעמיקים.

את כל זה לא ספיר ואשכול יצרו אלא ממשלות הליכוד. הבטחתם אכזבתם ונכשלתם! קונה לעצמו מטוס במאות מיליוני שקלים, בית ראש ממשלה חדש ב-650 מיליון ש"ח ורוצה תרומות מהעולם לחגיגות. הפוך ביבי הפוך! למטוס ואחזקתו תתרים את חבריך המיליארדרים ואת החגיגות שלנו נממן בעצמנו בצניעות על פי יכולתנו. הקיסר רוצה פרוסה ושעשועים - העם זקוק לקיום בכבוד, תרופות וחינוך. אתה לא מכיר את הרעד ביד שפותחת בסוף החודש את המעטפות שמגיעות בדואר עם חשבונות החשמל, המים והארנונה. מתי בכלל שילמת מכיסך חשבונות כאלו? אגרת רישוי, ביטוח, טסט ודלק לאוטו? אתה מכיר את ההתלבטות מול מדפי הסופר, חיפוש המבצעים, מה לשים בעגלה ולעבור בשלום את הקופה? לבקש לחלק לשישה תשלומים?

ביבי, אלה החיים של אזרחי ישראל ולפני שאתה עושה חיים תדאג לחיים עצמם! יש לך מושג לאיזה סכום זה מצטבר יחד עם המשכנתא ואיך מתחילים עם זה את החודש? נתניהו, ראיתי את הכותרת היום בעיתון ונמלאתי רחמים אליך. פינו אותך מהמעון ונאלצת לעבור לסוויטה. מרגיש יותר כאילו עברת לצוללת. אתה מנותק ואין אות חיים. אנשים מפונים מבתיהם לרחוב לגור באוהלים. זה קשה! שנתיים שתושבי עמונה ממתינים ממך לפתרון. זה קשה! לא רק את הבית איבדת ביבי. איבדת את המדינה. אחרי 40 שנות שלטון, השקופים מקופחים והמקופחים שקופים.

ומשה כחלון ידידי, אמרת בזמנו שאם לא תצליח לפתור את בעיות הדיור לא תמשיך בחיים הפוליטיים. אני שוכח לך את זה. אני מוחק לך את זה מהפרוטוקול. אני יודע שעבודתך לא קלה ואתה עובד עם אנשים לא קלים אבל תראה את המחיר שאנחנו משלמים בדרך להשגת המטרה הנעלה שלך. הכל מופקר והכל מתפורר. הדמוקרטיה, הערבות ההדדית, בית המשפט, השידור הציבורי, העסקים הקטנים. אזרחי המדינה. תבנה בתים וכמה שיותר, אני מאחל לזה והעם זקוק לזה. אבל מה יישאר בסוף? גם אם יהיו בתים, אלו יהיו בתים בג'ונגל.

עליך מוטלת האחריות לעצור את הטירוף של הממשלה הזו. לעצור את זה לפני שיהיה מאוחר מדי. תודיע שהממשלה הזו חצתה כל קו אדום, שהיא עושה ככל העולה על דעתה ושאסור לה להמשיך לכהן. לא בצורה הזו ובטח שלא עם התקציב הזה. מכובדי - התקציב הזה הולך לשחוק ולפגוע עוד יותר ביכולת של האזרחים במדינה הזו להשתכר בכבוד. לכל מי שמנסה לחיות פה בכבוד ולכל מי שמדמיין פה את עתידו. המשפחה העובדת לא תרוויח דבר מהתקציב הזה ושנת 2017 תהיה שנה קשה.

איך אתם רוצים לשפר את חיי אזרחי ישראל בלי לתמוך בתעשייה? בלי לקדם תעסוקה בגליל ובצפון? בדרום? בערבה? בלי לייצר רעיונות חדשים ופורצי דרך?

שנתיים שהצפון ממתין לתכנית כלכלית של 18 מיליארד שקלים שהיו אמורים ליהיות בתקציב המדינה. היכן הם כבוד ראש הממשלה??? שנים שהצעירים דורשים שתקצץ במחירי הדיור. היכן הקיצוץ? הקיצוץ היחיד הוא בתקציב המדינה, בקופה של האזרחים. את דו"ח אלאלוף כבר אמרתי לא פעם ולא פעמיים שצריך היה לחוקק כחוק בכנסת בצורה מלאה. אבל אתם לא מקשיבים, אתם רק סופרים את הכסף בדרך לבנק.

מאות מיליוני שקלים שנלקחים כלאחר יד מהציבור ועוברים למקורבים. להשלמות כספים על אי יכולתה של הממשלה לקדם החלטות במועד ולדמי סחיטה של חבורת אנשים שמחזיקה את הממשלה בת ערובה ומורידה את נתניהו על הברכיים. רבע מיליארד שקלים שחולקו לחברי כנסת לאלוהים יודע מה. רבע מיליארד שקלים שיכלו למלא את הבור שחפרתם בתקציב המדינה עם המצאת המאה. קיצוץ רוחבי.

רבע מיליארד שקלים שיכלו להשלים את 88 מיליון השקלים שקיצצתם מהחינוך של ילדי ישראל. את 25 מיליון השקלים שלקחתם מהביטחון של האזרחים ברחובות, 20 מיליון השקלים שחתכתם בלי למצמץ ממענקי השיכון והבינוי, ממאות המיליונים לרשויות המקומיות שעכשיו נעמדות על הרגליים, מהקליטה ועליה, מהכיבוי וההצלה והכבאים הנהדרים שלנו שזה עתה הצילו עשרות משפחות ואתה גוזל מהם עשרות מליוני שקלים ומכל מי שאיננו מקורב ולא פועל באלימות ואיומים.

נתניהו, לא אתה ולא שותפיך אנשי בשורה לעם ישראל. במקום לדאוג לאזרחים אתם דואגים למקורבים. תחת שלטונך נתניהו התרגום של מח"ל הפך ל"מחויבים למקורבים". למנהיגים יש את היכולת להעריך, ואת האומץ לפעול. לך אדוני ראש הממשלה אין לא את היכולת להעריך את הדרך אליה אתה מוביל את מדינת ישראל ולא את האומץ לפעול ולשנות את המצב.

לפנינו יושב ראש ממשלה שלא יכול לדאוג לציבור ונכנע לסחיטות ואיומים. היום כולם יודעים שמולך רק כוח ואיומים זו הנוסחה. לא דיבורים, לא היגיון, לא טובת הציבור. רק כוח! כולם יודעים שבסוף תתקפל, תרד על הברכיים ורק חלילה שלא להפסיד פרומיל מנדט בסקר הבא. לפני הבחירות אתם מבטיחים לעם ישראל הרים וגבעות. בינתיים הגבעה היחידה שבראש מעייניכם זו הגבעה בעמונה. אנשי עמונה יודעים את זה, שריך יודעים את זה וכעת כל עם ישראל יודע את זה ויהיו לכך השלכות. 140 מיליון שקלים לפינוי שהיה צריך להתבצע לפני שנתיים. 9 מיליון שקלים למבנים זמניים. הכל זמני פה. הכל זמני ולא מחזיק מעמד. מיליון שקלים לכל משפחה וצריך לומר את זה ביושר, זו סחיטה! מי שרוצה להתעשר בממשלת נתניהו, שיעלה על גבעה לא לו וימתין.

הנרי קיסינג'ר אמר כי תפקידו של מנהיג הוא להוביל את ההולכים אחריו מהיכן שהם נמצאים אל מקום שלא היו בו מעולם. שנים שאתה בשלטון ואנחנו אכן הולכים למקום בו לא היינו מעולם, הולכים לעוני שלא נראה פה אי פעם, למחירי נדל"ן שלא נראו פה מעולם. שיא השיאים בכל מדד שלילי אפשרי.

ולסיום - אני מסתכל אליך ראש הממשלה. בוא נדבר כמו שאתה אוהב. דוגרי. זה לא התקציב שלך, זה לא התקציב שאתה רוצה זה לא תקציב שאתה אוהב. אם זה היה התקציב שלך היית מכסח את הילדים, את הקשישים ואת החד הוריות. אתה הרי חושב שמשפחות ברוכות ילדים זה נטל. שקצבאות נכות וזקנה וקנס שהמדינה משלמת, שרק בעלי ההון יחלצו את הפריפריה מעוני. רק מה אתה יודע שזה לא פופולרי, שזה כבר הוריד אותך ל12 מנדטים כולל גלות באופוזיציה. אז מה הפיתרון שלך, נעשה גירעון, נחלק באופן מביש כסף לג׳ובניקים של הליכוד בוועדת כספים, נעשה תקציב בלי בשורה. ״נהרוג תקציב וננוח״ אל תטעה, האופציה הראשונה שבה היית עושה את מה שאתה באמת מאמין בו היא אסון לאומי בעיניי.

אבל אם כבר ברחת מהאמת שלך, אם כבר אתה עושה תקציב שאתה לא מאמין בו, אז קח את דמי השתיקה שחילקת באופן מביש לג׳ובניקים שלך, תפתח את הראש והלב ותן אותם בצעד אמיץ למי שבאמת רוצה לשנות את החברה הישראלית. הפנה מבט רק לרגע לעיניים הטובות של אילן גילאון. ותגיד לו אילן אני משווה את קצבאות הנכים לשכר המינימום. לך לחברים שלך ותגיד בו נהייה ״אילנים״.

ואנחנו ביבי הרי יודעים שזה לא יהיה קשה לך להגיד את זה, אתה במילא לא מתכוון לזה, אתה גם באמת לא סובל את כחלון, אתה חושב שהוא לא מבין בכלכלה. ושזו תקלה של שיטת הממשל בישראל שאחד כמו כחלון יכול להגיד לגאון כלכלי כמוך מה לעשות. התקציב הזה רע. גם אתה חושב כך אתה הרי לא מאמין בכלל שתפקידה של הממשלה להתערב במשק. שלשום היו פה החקלאים, היום הרשויות, מחר יהיו פה הרופאים. נשמע לך מוכר? כן הקרקע הפוליטית מתחילה לזוז, פה במליאה אנחנו תמיד רואים זאת אחרונים. אף אחד לא גירש אותך מהבית ב-99, ב-2006 אף אחד לא גירש אותך ממשרד האוצר לאופוזיציה. עד התקציב הבא וב-2018 אתה לא תהייה מחוסר דיור ומגורש. אתה פשוט תהייה ראש הממשלה לשעבר. לשעבר. לשעבר