חולת זיקה נוספת נדבקה בנגיף בעודה שוהה במקסיקו ובקובה ואובחנה בישראל חולת זיקה שנדבקה בנגיף בעודה שוהה בחו"ל, אובחנה הבוקר בישראל. החולה נמצאת באזור ראשון לציון, קיבלה הנחיות ספציפיות להתנהלות בנוגע לנגיף, ומצבה טוב. הציבור מתבקש לעקוב אחר ההנחיות ולשים לב למקורות מיים עומדים ולייבשם זאת במטרה למנוע התקהלות של יתושים, הדבר נכון גם למיים עומדים בתחתיות עציצים ובאגרטלים אשר בתוך הבית או מבני ציבור.

כלים
יצוין, כי במהלך החודשים האחרונים הגיעו מחו"ל לישראל כ-20 איש אשר נדבקו בנגיף הזיקה בחו"ל - כולם החלימו בינתיים. צילום: אילוסטרציה
יצוין, כי במהלך החודשים האחרונים הגיעו מחו"ל לישראל כ-20 איש אשר נדבקו בנגיף הזיקה בחו"ל - כולם החלימו בינתיים. צילום: אילוסטרציה

יצוין, כי במהלך החודשים האחרונים הגיעו מחו"ל לישראל כ-20 איש אשר נדבקו בנגיף הזיקה בחו"ל - כולם החלימו בינתיים - ועד כה לא התגלתה בישראל העברה מקומית של הנגיף. יש לציין שבעונת החורף הסיכוי להעברה נמוך יחסית, ועל כן הסיכון לתושבים קטן.

הרשות המקומית, בהנחיית המשרד להגנת הסביבה, תבצע פעולות ניטור יתושים באזור. התושבים נדרשים להישמע להנחיות שיינתנו לפני כל ביצוע הדברה, כדי שתימנע חשיפה מיותרת של הדיירים בסביבה הקרובה לחומרי הדברה.

משרדי הבריאות והגנת הסביבה מדגישים את הצורך להקפיד על התמגנות מעקיצות יתושים כדי למנוע העברת מחלות - ובנוסף יש צורך למנוע ולצמצם מקומות דגירה של יתושים, בפרט במקורות מים עומדים כגון תחתיות עציצים ואגרטלים. המלצה זו תקפה לכל הארץ. הציבור מתבקש לפנות למוקד הרשות המקומית או האזורית וליידע ולדווח על מקורות מיים עומדים, במיוחד כאשר נצפות קבוצות יתושים החגות מעליהם.