מרתון טבריה Winner הבינלאומי, המוכר בעולם כ-Sea of Galilee Marathon, חוגג כבר 40 שנה ברצף ונחשב לחוד החנית של יחסי הציבור ומאמצי השיווק של טבריה ואזור הכנרת. מרתון טבריה, הידוע גם כ-Sea of Galilee Marathon. ייערך השנה ביום שישי 6 בינואר, במסלול ריצה נוח, לצד קו המים המדהים של הכנרת. חובבי האתלטיקה יודעים, ש'מרתון ווינר טבריה הבינלאומי', הוא הראשון בעולם, שנערך בשנה האזרחית החדשה.

מרתון טבריה Winner הבינלאומי, המוכר בעולם כ-Sea of Galilee Marathon , חוגג כבר 40 שנה ברצף. התמונה ממרתון טבריה ה- 39 - צילום: תומר פדר
מרתון טבריה Winner הבינלאומי, המוכר בעולם כ-Sea of Galilee Marathon , חוגג כבר 40 שנה ברצף. התמונה ממרתון טבריה ה- 39 - צילום: תומר פדר

השנה חוגג המרתון 40 שנה! וזו הזדמנות להזכיר כי מדובר במרוץ המרתון הוותיק בישראל, ואף באחד הוותיקים בעולם כולו. אולי קשה להאמין, אולם כשנערך מרתון טבריה הראשון, עוד לא נולדו המרתונים המפורסמים של לונדון וברלין, וגם מרתון ניו יורק היה בחיתוליו. מאז רצו 72 רצים במרתון טבריה הראשון, בשנת 1977, התפתחה מסורת של מרוצי מרתון בערים רבות בארץ ובעולם, שהם חגיגה ספורטיבית ותיירותית. מרתון טבריה גם נחשב גם לאחד המרתונים המהירים בעולם, עם תוצאה של 2:07:30, שהשיג הרץ הצרפתי: פטריק טאמבווה בשנת 2012.

במרתון טבריה ווינר הקרוב ירוצו כ-3,000 רצים מהארץ ומהעולם, ואף יגיעו לכבודו לארץ מספר כתבים זרים מכלי תקשורת אירופאים. מסלול הריצה המלא באורך 42,195 מטר, יתחיל בטבריה, ברחוב הגליל, יפנה דרומה לצמח, יקיף באופן חלקי את הכנרת, ימשיך צפונה עד עין גב, וחזור, בכיוון ההפוך, באותה דרך עד לטבריה. שעת הזנקה ביום שישי היא: 7:30 בבוקר. בנוסף למקצה המלא של המרתון, יתקיימו מקצים נוספים: מקצה תחרותי של 10 ק"מ, שבו משולבים גם כ- 500 חיילי צה"ל, ומקצה בתי ספר, שאורכו: קילומטר אחד.

אירועי סיום ריצת המרתון ייערכו במתחם של מלון חוף גיא. במקום גם צפוי להתקיים הפנינג וקרנבל ספורטיבי גדול. לדברי ראש העיר, יוסי בן דוד: "זהו האירוע הכי חשוב והכי מרכזי של העיר טבריה ואזור הגליל. אנו משתפים פעולה באופן מלא עם האיגוד, עם טוטו ווינר ועם משרד התיירות ומשרד הספורט. חרף הקשיים אשתקד ומזג האוויר הקשה, סיימנו אז את המרתון, ללא כל תקלות בטיחות, וללא פגיעה בנפש. מבחינתנו, זהו לא עוד אירוע ספורט שגרתי, זהו לא רק המרתון הכי טוב והכי מהיר בישראל, אלא גם אירוע חברתי מהמעלה הראשונה.

אין עוד עיר בפריפריה, שמקיימת אירוע בסדר גודל שכזה, כבר 40 שנה ברציפות! ביצענו עבודות תשתית, ריבודי כבישים ועבודות ניקוז במסלולי הזינוק והסיום, כלקח מרכזי מהשנה החולפת. בשיחות, שקיימתי עם גורמים בכירים במשרד הפנים, ישנה הבנה מלאה לחשיבות קיום המרתון, למרות תכנית ההבראה הצפויה לעיריית טבריה במהלך השנה הקרובה. אני קורא לכל קהילת הרצים מהארץ ומחו"ל להמשיך להירשם למקצים השונים. אני מזמין בהזדמנות זו את תושבי העיר להגיע ולהשתתף בחוויה ספורטיבית בינלאומית, המביאה הרבה כבוד וגאווה לעיר. נקווה כולנו גם למזג אוויר סביר ביום המרתון, תודה לסגני דרור ללוש על כל ריכוז נושא המרתון, ולכל מי שעוסק בהכנות המרובות, בהצלחה למשתתפים ולמארגנים, אני בטוח כי המרתון יהיה מהיר יותר".

מוסיף אבי זנברג, יו"ר התאחדות המלונות בטבריה: "הרצים נהנים ממסלול יפהפה באזור תיירותי מיוחד, הקדוש לשלוש הדתות ועשיר באתרי ארכיאולוגיה, היסטוריה ומורשת. לאירוע חשיבות עצומה בהיבט התיירותי, שכן הוא חושף את טבריה על שכיות החמדה שבה, לחובבי ריצה בארץ ובעולם". את המרתון מארגנת חברת 'מרתון ישראל', בשיתוף עיריית טבריה, איגוד האתלטיקה, טוטו ווינר ומשרדי התיירות והספורט.

עדכונים אחרונים

קרדיט תמונה FREEPIK
ספורט בארץ