ההיריון מתקדם במהירות והגיע הזמן לרכוש מושב לרכב? מדובר בהחלטה חשובה אשר תקבע את רמת הבטיחות של האוצר היקר שלכם, החלטה בה שווה להשקיע זמן ומחשבה. מדובר באביזר בטיחות בו נעשה שימוש ביומיום כבר מהרגע שנצא לכיוון ביתנו בהתרגשות גדולה מבית החולים. הרי יש כל כך הרבה סוגים של מושבי בטיחות אז איך יודעים מה לבחור? הנה כמה טיפים לבחירת מושבים לרכב…

כלים
מושב בטיחות לרכב
מושב בטיחות לרכב

למעשה, מושב הבטיחות שיהיה הכי טוב עבורכם הוא המושב שהכי יתאים לסגנון החיים שלכם, לרכב שלכם וכמובן- לתינוק.

כל מושבי הבטיחות שנמכרים אצלנו בישראל חייבים לעמוד בתקן אירופאי או בתקן אמריקאי ומבחינה בטיחותית שניהם מאושרים לשימוש בישראל.

מושבי בטיחות המתאימים לשנה הראשונה

קיימים שני סוגים עיקריים של מושבי בטיחות המתאימים ל-12 החודשים הראשונים בהם מתפתח התינוק. לכל אחד מהסוגים יש יתרונות וחסרונות אותם שווה לקחת בחשבון בתהליך הבחירה.

סלקל בהשוואה למושב בטיחות משולב

הסוג הראשון נקרא בשפת העם- סלקל והוא מיועד אך ורק לתינוקות לכן הוא מתאים עד גיל 8 או מקסימום 9 חודשים, תלוי בקצב ההתפתחות של התינוק. הסוג השני נקרא מושב בטיחות משולב אותו ניתן לעגון ברכב בתחילה נגד כיוון הנסיעה ולאחר מכן כשהתינוק גדל, עם כיוון הנסיעה. היתרון של מושבי הבטיחות המשולבים הוא בכך שהם יכולים לשמש את ילדנו ואותנו למספר שנים. הסלקל לעומת זאת נחשב למוצר נייד, קל ונוח לנסיעה המאפשר לנו להכניס ולהוציא את התינוק מהרכב כאשר הוא עדיין חגור. למעשה, למשפחות עם שני רכבים או לאנשים שמתניידים במוניות, הסלקל נחשב לפתרון טוב יותר בשל הניידות שלו. יחד עם זאת, את הסלקל ניתן להתקין ברכב במנח של חצי שכיבה ממש כמו שנדרש בחודשים הראשונים בהם התינוק מתפתח.

דברים שכדאי לזכור…

אם החלטתם לרכוש עבור התינוק סלקל שישמש אתכם ואותו לחודשים הראשונים זכרו כי בהמשך יהיה עליכם לרכוש מושב בטיחות משולב. לכן אם אתם מחפשים לחסוך כסף ולהימנע מרכישה של שני מושבי בטיחות, מומלץ כבר מההתחלה לרכוש מושב בטיחות משולב. הסיבה לכך היא משום שההמלצה הבטיחותית הינה להמשיך ולהסיע את הילד נגד כיוון הנסיעה, לפחות עד גיל שנתיים. בנוסף, לא משנה באיזה מושב בטיחות בחרתם, את שני המושבים יש להתקין מאחור, בזווית של 45 מעלות ובאופן הדוק לרכב כדי לשמור על רמת בטיחות תקינה עבור התינוק.