`נופים פואטיים` - תערוכת הבכורה של האמן המסקרן ומעורר ההשראה של יואב פוסמן - אמן בין תחומי צעיר, משורר, מוסיקאי, צייר ופסל. פוסמן, הינו בן למשפחת יוכבד ויוסף כהן מוותיקי הפרדסנים בפתח תקווה, חברי ההגנה ותורמים לעיר ונכד לשולה גורודיש כהן, בת למשפחת גורודיש המפורסמת. פוסמן, 37, חושף שכבות דקות של רגש ומחשבה ומגלה לנו בתערוכתו את תפיסתו עולמו. רב תחומיותו של פוסמן באה לידי ביטוי בספרי השירה שכתב "מחלף השנים" ו"הפגיעה" ששילבה בין ציורים לשירים שכתב. ליצירות אלו מצטרפת אופרה שחיבר.

כלים
יואב פוסמן - ניגודיות מהולה בכאב שורשי עמוק והומור רחמי
יואב פוסמן - ניגודיות מהולה בכאב שורשי עמוק והומור רחמי

חיבתו העזה של פוסמן לעולם היצירה והמוסיקה הביאה ליצירת חיבורים ייחודיים המעסיקים אותו בחיי היום יום והם אלו המסבים לו אושר גדול. אוסף הגיטרות המרשים שברשותו מאפשר לו יצירה מוסיקלית במספר סגנונות. שירו "שם במרומים" על יום השואה התפרסם בעיתון ישראל היום, בערב יום השואה האחרון.

לדבריו של פוסמן, "בחרתי בעיר פתח תקווה, העיר בה נטועים שורשי משפחתי כמקום הראשון בו יוצגו העבודות שלי. הציורים נוצרו כל אחד כשהם מעבירים מסר ממני לעולם. מסר על פשטות, מסר של יצירתיות ומסר של רב מימדיות, המאפשרת לכל צופה למצוא בתמונה פרשנות משלו. העבודות כולן מוצעות למכירה מתוך הרצון שלי לאפשר לכל אחד לרכוש אמנות לביתו."

דורון פולק אוצר התערוכה כתב עליה: "סדרת הציורים המוצגת בתערוכה מציגה עולם דימויים סוריאליסטיים היכולים להתקשר לעולם מושגיו המופיע בין היתר בשיריו. זהו עולם של נופי נפש פנימיים המתורגמים למראות ויזואליים חיצוניים מנוכרים. הנופים, מאד אותנטיים וישירים, שרטוטם המוקפד והמינימליסטי מציג ציור עשיר ובקו אחד כמעט. מבט מעמיק לתוכו, יגלה לצופה רגישות, ביקורת וכאב המתובלים בהומור וסרקזם.

במרבית הציורים אין דמויות אנוש ואלו הם נופים דמיוניים המציגים ארץ ירוקה עם נופי הר וים נאיביים, נוף שטוח וקווי המעורר שאלות של הזדהות ושייכות. נופים אורבאניים נוספים מציגי פרטי עיר, רחובות ריקים, פנס רחוב, נופים המדומים לתפאורת הצגה אלגורית אבסורדית.

סדרות אחרות הן עבודות סמליות עם מוטיבים של שואה והישרדות כזה הוא ציור הציפור האפורה המצויירת על רקע כתם צהוב או דמותו של המלך הנשקפת אל עולם דימויים רוחניים, אולי סמלים ופאגניים של חפצים סתומים עם עין קיקלופית.

יואב פוסמן משאיר את פרשנותם של הציורים לכל אחד מהצופים בהם ובזאת מצוי ייחודה של התערוכה. "

פתיחת התערוכה ב 4/1/17 בשעה 20:30 בהיכל התרבות פתח תקוה, רחוב המכבים 5.