תערוכה חדשה בגלריית המשכן בית מאירוב במסגרת העונה הישראלית לעיצוב בחולון: "מפורק / שלם" תערוכת יחיד של ורדה רותם צורפת ופסלת, אוצרת: אסתי דרורי 18/2/17 – 25/3/17 - התערוכה "מפורק שלם" הינה תערוכת יחיד של ורדה רותם היוצרת תכשיטים הנראים כפסלים אמנותיים קטנים ופסלים הנראים כתכשיטים גדולים ומעוצבים. עבודותיה של רותם מורכבות מחומרים "נמוכים" לצד חומרים "גבוהים" הנעים בין מתכות כדוגמת ברזל וברונזה לבין זהב 24 קרט ואבנים יקרות. בהתאם לניגודיות החומרים בהם עושה רותם שימוש, עיצוב התכשיטים נע בממדי גודל משתנים - בין קטן לגדול, בין עיצוב מינימליסטי לעיצוב עשיר ומורכב.

כלים
התערוכה "מפורק שלם" הינה תערוכת יחיד של ורדה רותם
התערוכה "מפורק שלם" הינה תערוכת יחיד של ורדה רותם

ההשראה לעיצוביה של רותם הינה ממקורות העולם העתיק תוך שהיא יוצרת תכשיטים עכשוויים בעלי ארומה המשלבת חומרים וטכניקות שמקורם במזרח הרחוק ובמקרא.

היא שוזרת זה בזה אבני חן מגולפות בקומפוזיציה מרהיבה מהמזרח עם תבליטי זהב של דמויות וספורים מהמקרא. אבני החן: אזמרגד, רובי, טורקיז, פנינים ואמרלד, שקישטו את בגדי הכוהנים בבית המקדש והיו סימן למעמד, יוקרה, זוך ועדינות משובצים בידה האמונה של רותם, בטכניקה עכשווית ובגילוף פיסולי בסדרות של תכשיטים. תליונים, סיכות, טבעות ועגילים - בכולם עוברים, כחוט השני, איכות ורמה גבוהים של חומרים, אסתטיקה ויופי.

רותם, בת למשפחה של ניצולי שואה, שקנו את חייהם וחירותם באמצעות הזהב שהיה ברשותם, קשורה רגשית לתכשיטים אותם היא יוצרת. היא מקפידה לענוד על צווארה מקבץ של מחרוזות זהב משובצות באבני חן שעבורה אינם לקישוט אלא זכר לשואה. הרצון "לשמור על הזהב" בא לידי ביטוי בתערוכה באופן התצוגה ועיצוב החלל: התכשיטים סגורים ושמורים בוויטרינות תצוגה ומוצגים בהגדלה בצילומים הממוסגרים במסגרות מתכת מסיביות דמוי שריון. דמויות זהב וכסף, סגורות וכלואות בתוך כלובי פרספקס יצוקים, מרחפות בתוך עולם קפקאי חנוק. בחלל התצוגה העליון מוצגת מחרוזת ענק מפורקת עשויה מחלקי מתכת ברזל חלוד כמו ממתינה לידה של רותם שתשזור אותה לעדי ותשבץ בו אבנים יקרות ואז תהפוך לתכשיט.

רותם הינה ילידת זגרב, יוגוסלביה, בוגרת האוניברסיטה העברית ירושלים במדעי הטבע, בוגרת מכון אבני לאמנויות יפות בתל אביב, לימודי פיסול ועיצוב בסטודיו Harry Baron והשתלמות בזהב ומתכות יקרות. רותם הציגה בתערוכות יחיד ותערוכות קבוצתיות בגלריות ומוזיאונים בארץ ובעולם.