קיבלה טיפול כימותרפי נגד סרטן ונפגעה קשות בידה הימנית. הטיפול כלל הזלפת חומר לווריד, מומחה קבע כי הנוזל הוזלף בצורה שגויה. תושבת אזור הצפון בשנות ה-60 לחייה, לא חשבה לרגע שהטיפול שקיבלה בקופת חולים כללית נגד סרטן השד שבו לקתה, יגרום לה לבעיות נוירולוגיות קשות בידה הימנית. כשזה קרה, היא הגישה לבית משפט השלום בחיפה תביעה על רשלנות רפואית נגד שירותי בריאות כללית.

כלים
עו"ד סאמי אבו ורדה מחיפה, מומחה לרשלנות רפואית ונזקי גוף. צילום: יח"צ
עו"ד סאמי אבו ורדה מחיפה, מומחה לרשלנות רפואית ונזקי גוף. צילום: יח"צ

בכתב התביעה שהגיש עו"ד סאמי אבו ורדה מחיפה, מומחה לרשלנות רפואית ונזקי גוף, מגוללת האשה את השתלשלות הפגיעה שאירעה לפני כשנתיים. לאחר שאובחנה כסובלת מסרטן בשד השמאלי, החלה לקבל טיפול כימותרפי ביחידה האונקולוגית שבמרפאת "לין" בחיפה. הטיפול כלל הזלפת חומרים כימיים לווריד ידה הימנית. במהלך הטיפול האחרון היא התלוננה שיש לה כאבים חזקים באזור העירוי, אבל האחות המשיכה בטיפול עד סופו.

האשה שוחררה לביתה אך המשיכה לסבול מכאבים ביד ותחושה כללית קשה היא חזרה למרפאת "לין" והופנתה למיון "כרמל" שם אושפזה כמה ימים וטופלה באנטיביוטיקה. בהמשך האשה התלוננה שוב ושוב על חולשה וכאבים ביד ימין וטופלה על ידי נוירולוג. בדיקה אי. אם. ג'י שנעשתה לה קבעה כי היא סובלת מתסמונת התעלה הקרפלית ביד ימין וכי הנזק בלתי הפיך.

לתביעה צורפה חוות דעת של מומחה נוירולוג שקבע כי הנזק הנוירולוגי שנגרם לאשה "הינו תוצאה של הזלפת הנוזל הכימותרפי בצורה שגויה". לדברין על האחות היה להפסיק מיד את העירוי כאשר הופיעו סימני כאב ונפיחות ביד.

בתביעה לפיצויים על רשלנות הרפואית, משאירה האשה לבית המשפט לקבוע את גובה הפיצוי המגיע לה. כתב הגנה טרם הוגש. בית משפט השלום חיפה ת.א. 2971615-09-16