היום אושרה בקריאה טרומית הצעת חוק של ח״כ יוליה מלינובסקי (ישראל ביתנו) המבקשת לאסור על הפצת פליירים על רכבים לפי הצעת החוק תאסר התופעה של הצמדת עלוני פרסומת לרכבים. התופעה מטרידה את בעלי הרכבים וכן גורמת לזיהום הסביבה מאחר שדברי הפרסומות מושלכים לרצפה.

כלים
אושרה בקריאה טרומית הצעת חוק של ח״כ יוליה מלינובסקי. צילום: דוברות ישראל ביתנו
אושרה בקריאה טרומית הצעת חוק של ח״כ יוליה מלינובסקי. צילום: דוברות ישראל ביתנו
לפיכך, מוצע לאסור על הצמדת דבר פרסומת לרכבים, ללא קבלת רשות מבעל הרכב. החוק מאפשר הטלת קנס על סך של 1500 ש״ח לעוסק שהפר את האיסור המוצע. בנוסף, החוק יצמצם את תופעת פרסום עלוני המין על גבי רכבים.ח״כ יוליה מלינובסקי ( ישראל ביתנו):"התופעה שבה בעלי עסקים מרשים לעצמם להניח פרסום כפוי על רכב של אזרח, רכושו הפרטי, היא פסולה.

האזרח הופך להיות קהל שבוי לפרסומת אותה הוא לא מעוניין לראות מכיוון שהיא מונחת על רכושו ועליו להסירה. בעלי העסקים רשאים להשקיע את כספם בפרסום בעיתונות הכתובה, באינטרנט, ברדיו ובטלוויזיה. אין הם רשאים לפרסם על רכושו הפרטי של האזרח ללא רשותו. כמו כן, פרסום כפוי זה גורם לפגיעה באיכות הסביבה משום שפליירים רבים מושלכים לרצפה.

בנוסף, החוק הצעת החוק נועדה לצמצם את התופעה של פרסום שירותי מין על גבי פליירים רבים שמפוזרים בערים שונות ברחבי הארץ על מכוניות וחשופים לעיניי הילדים של כולנו. התופעה עצמה של שירותי מין בתשלום היא פסולה ומזעזעת וצריך למנוע את הפצתה בכל דרך".