בשקט, בשקט ומבלי ששמתם לב התרחשה מהפכה במכון ה-MRI של רמב"ם. אחרי שנים של המתנה ממושכת לתורים לבדיקות החשובות מתבצעות במכון, התקצרו התורים – מהמתנה של חודשים, לימים ושבועות ספורים. רבות דווח על בעיות זמני ההמתנה הממושכים לבדיקות MRI בכל המכונים בארץ, פועל יוצא של מיעוט המכשירים היקרים המשמשים לבדיקות הללו. כעת מדווח המכון ברמב"ם, אחד העמוסים בארץ על שינוי.

כלים
צילום: דוברות ביה"ח רמב"ם
צילום: דוברות ביה"ח רמב"ם
מנתוני המכון עולה כי בשנת 2016 נרשמה מגמה של קיצור תורים לבדיקות דימות המבוצעות במכון, מפרקי זמן של כמה חודשים למספר שבועות בלבד.

על פי הנהלת המכון, הדבר התאפשר עקב הוספת משמרות וכוח אדם במכון ובמחלקת הרדמה, במטרה להתמודד עם העומסים ופרקי ההמתנה הממושכים של המטופלים, לאורך זמן, יוזמה אשר הוכיחה עצמה כמועילה בהתמודדות עם הבעיה. יחד עם זאת, יש לציין כי ישנן בדיקות מסוימות להן עדיין יאלצו המטופלים להמתין קצת יותר. מדובר בבדיקות המצריכות את מעורבותם של מומחים ספציפיים.

לדברי ד"ר איילת ערן, מנהלת מכון ה-MRI ברמב"ם ורועי אברהם, מנהל התפעול של המכון, הקיצור המשמעותי בתורים הוא תוצאה ישירה של השקעת כח האדם במכון: "במהלך שנת 2016 עלה נפח המשמרות ב-35% על מנת להתמודד עם העומסים. בבחינת הנתונים ראינו איך התורים מתקצרים מכמעט שלושה חודשים לשבועיים-שלושה במרבית הבדיקות. ישנן גם בדיקות שזמני ההמתנה עבורן הם ימים בודדים. לציבור המטופלים הדבר משמעותי ביותר". במכון מציינים כי למרות העלייה בהיקף הפעילות, זמן פענוח הבדיקות הינו קצר ברוב המקרים.

מכון ה-MRI ברמב"ם מספק בדיקות אבחנתיות יסודיות ומקיפות, באמצעות טכנולוגיית ההדמיה בתהודה מגנטית – MRI. המכון, הפועל תחת מחלקת הדימות של רמב"ם, משרת את החולים המאושפזים בביה"ח וכן, את תושבי צפון הארץ המופנים אליו במסגרת הרפואה הקהילתית, תושבי חוץ ותיירים. אחת מנקודות הייחודיות של המכון ברמב"ם היא העובדה שהוא מרכז רדיולוגים מומחים בתחומי MRI שונים, היכולים לתת מענה מקצועי מגוון ורחב. בשל העובדה שרמב"ם הינו מרכז טראומה-על, המשרת את כל צפון המדינה, פעילותו של המכון מתקיימת מסביב לשעון.

הדמיה בתהודה מגנטית (MRI), היא הבדיקה הנבחרת לדימות המח, עמוד השדרה, הצוואר והפנים, ומערכת שריר-שלד בגוף, הכוללת את הגפיים והמפרקים ובדיקות מיוחדות כגון בדיקות MRI לעובר. זוהי בדיקה בעלת רגישות גבוהה לבדיקת השד ומערכות שונות בגוף ומשמשת לברור מחלות ונגעים, שאמצעי הדמיה אחרים מתקשים או נכשלים בזיהוים. היא מאפשרת לאבחן מחלות כלי הדם באופן לא פולשני ובלא צורך בצנתור ומספקת מידע מורפולוגי, דינמי, פונקציונלי ומטבולי על המערכות השונות בגוף, ללא קרינה מייננת (קרני רנטגן). בנוסף, מספק המכון ייעוציים שונים בתחום ההדמיה, לכל מחלקות בית החולים ולמומחים מחוץ למערכת ביה"ח. ​​​​​​​​​​​