טבע ישראלי באו"ם - תערוכה ייחודית של צילומי טבע ישראליים תוצג במטה האו"ם בניו יורק. פתיחת התערוכה ב-15.2.17, 18:00 שעון ניו יורק. רשות הטבע והגנים בשיתוף עם שגריר ישראל באו"ם, דני דנון, תציג תערוכה של צילומי טבע ישראליים במטה האו"ם בניו יורק. התערוכה, אשר תיפתח בחודש פברואר, תציג כ-30 צילומי טבע ונוף ישראלי שצולמו על ידי צלמים ישראליים, ביניהם עובדי רשות הטבע והגנים. פתיחת התערוכה תתקיים בתאריך 15 בפברואר במעמד השגריר דנון ומנכ"ל רשות הטבע והגנים, שאול גולדשטיין.

כלים
טבע ישראלי באו"ם
טבע ישראלי באו"ם

בתערוכה יוצגו צילומי טבע אומנותיים וייחודיים ביופיים של צלמים בתחום צילומי טבע ונוף. הצילומים נבחרו על ידי מפיקת ואוצרת התערוכה, מזי מגנאג'י מוסקוביץ מנהלת אגף הסברה ברשות הטבע והגנים, ביחד עם אנשי חטיבת המדע ברשות ובליווי מקצועי של דנה וולפייר, אוצרת ומנהלת תערוכת הצילומים השנתית "עדות מקומית".

התמונות שתוצגנה בתערוכה נבחרו מתוך אלפי צילומים ובהתאם לקריטריונים מקצועיים שנקבעו מראש, ביניהם אומנות וטכניקת הצילום והקשר לפעילות רשות הטבע והגנים. הצילומים שנבחרו משקפים ומייצגים את תחומי עיסוקה של הרשות בצורה ישירה ועקיפה – בעלי חיים בסכנת הכחדה, זכות הטבע למים, השבות בעלי חיים, שמירת נוף, מגוון ביולוגי, זיהום אור, שמירת הים התיכון ועוד.

הצילומים מעניקים טעימה ממגוון נדיר ומעורר השראה של נופים טבעיים ומרחבי פרא בישראל – חורשים ירוקים, חופי ים מפורצים, חיות הבר, מרחבי מדבר ועוד. בזכות המאפיינים הגיאוגרפיים והאקלימיים הייחודיים של המדינה, נחשבת ישראל למרחב בעל חשיבות רבה בכל הקשור לשמירה על המגוון הביולוגי – בעלי חיים וצמחים כאחד. בישראל אף מצויים מינים רבים הנמצאים בסכנת הכחדה, הייחודיים רק לה ובתי גידול מופלאים. לצד הטבע המרהיב, בישראל מספר אתרים אשר הוכרזו כאתרי מורשת עולמית על ידי אונסק"ו, ומצויים באחריותה של רשות הטבע והגנים כמי שמופקדת על פי החוק לשמירת הטבע והמורשת בישראל, בהם: הגנים הלאומיים מצדה, בית גוברין ובית שערים, מערות האדם הקדמון בהר הכרמל, התילים המקראיים, דרך הבשמים, ועוד.

השגריר דני דנון אמר לקראת פתיחת התערוכה: "אנחנו גאים להציג באו"ם את יופיה של ארצנו. ישראל לוקחת חלק משמעותי במאמצים העולמיים להגנת הסביבה ושימור הטבע וזו הזדמנות להציג את פניה היפות של ישראל לעולם".

לדברי שאול גולדשטיין, מנכ"ל רשות הטבע והגנים, "רשות הטבע והגנים מפתחת קשרים בינ"ל עם מספר מדינות ומשקיעה בחיזוק היחסים עם קהילות יהודיות בעולם. החיבור למרחב הבינ"ל מחזק את מעמדה של ישראל בעולם וכך היינו הראשונים לארח ב-2015 את הכנס הבינלאומי הראשון של האו"ם בישראל מאז ומעולם – הכנס המדעי של אמנת, CITES המסדירה את הסחר של בעלי חיים בסכנת הכחדה, בו השתתפו כ-200 מדענים מ-52 מדינות. ארוח זה סייע לישראל להיבחר כאחת מ-4 המדינות המייצגות את אירופה בוועדת הדירקטוריון של אמנת CITES ובתוך כך תכהן ב-6 השנים הבאות כחברה קבועה בוועדה.

כעת, כחלק משותפותנו במאמץ העולמי לקידום השמירה על הטבע בכללותו, אנו גאים להציג בבניין האו"ם טעימה קטנה מהעולם העשיר של הטבע הישראלי בו התברכנו. זכינו למשאבי טבע נדירים ועלינו להמשיך ולהגן עליהם לדורות הבאים.

גולדשטיין מוסיף כי, "רשות הטבע והגנים הישראלית מופקדת על שימור הטבע, הנוף והמורשת בישראל. אנו מציבים בראש סדרי העדיפויות שלנו את נושא החיבור שבין הטבע לקהילות שסביבו ודואגים לשימור המגוון הביולוגי העשיר בארצנו. תפקידנו להגן על בתי הגידול הטבעיים, על תפקוד המערכות האקולוגיות ועל מגוון הצמחים ובעלי החיים - בשמורות הטבע, בגנים הלאומיים ובשטחים הפתוחים של ישראל. לטבע אין גבולות ואנחנו מאמינים ששיתוף פעולה בין ישראל לשכנותיה בנושאים אלו יכול להביא לבניית גשרים טבעיים של שלום"

צילומי התערוכה יוצגו באו"ם החל מה-15.2.17 ועד 2.3.17 והיא פתוחה לקהל הרחב (בתאום עם האו"ם).

לפתיחת התערוכה במעמד השגריר דנון ומנכ"ל רשות הטבע והגנים, שאול גולדשטיין, צפויים להגיע דיפלומטים ממדינות שונות, אורחים מקרב הקהילה היהודית ועמיתים מארגונים אמריקנים.

בתוך כך, בהמשך הערב בסמוך לבניין האו"ם בניו יורק, יתכנס חבר המנהלים של הקרן לשמירת הטבע והמורשת בצפון אמריקה, הפועלת לצד הקרן לשמירת הטבע והמורשת בישראל, ומטרתה לגייס משאבים למען שמירת הטבע וערכי המורשת של ארץ ישראל, תוך תיאום ושיתוף פעולה מלא עם רשות הטבע והגנים .