פסטיבל מוסטונן-פסט הרביעי יוצא לדרך - מנהל מוסיקלי, מנצח וכנר: אנדרס מוסטונן. 13 בפברואר עד ה-1 במרץ 2017 - במגוון אולמות קונצרטים ברחבי הארץ. פסטיבל טאלין-תל אביב (מוסטונן-פסט), ביוזמתו וניהולו האמנותי של המנצח אנדרס מוסטונן, פסטיבל אסטוני-ישראלי למוסיקה, חוזר לשנה רביעית ומרחיב את ממדיו וגבולותיו הפסטיבל יארח את מיטב תזמורות ישראל אליהן יחברו מקהלות מאסטוניה, כוכבים צעירים והרכב ייחודי - הרכב פעמוני היד ארסיס המפורסם.

כלים
הקונצרט ברק ותשוקה
הקונצרט ברק ותשוקה

מוסטונן-פסט טאלין-תל אביב הוא פסטיבל מוסיקה אסטוני-ישראלי בו המוזיקאים המובילים של אסטוניה חוברים לאמנים ישראליים מהשורה הראשונה ומעלים יחדיו קונצרטים מגוונים.

בארבע השנים מאז החל להתקיים, הפסטיבל עשה לו שם של אחד הפסטיבלים הבינלאומיים הגדולים בישראל ולמקור העיקרי בו ניתן לשמוע את המקהלות הטובות בעולם. ההצלחה הגדולה מהשנה שעברה, הביאה לכך שפסטיבל טאלין-תל אביב הרביעי התרחב ויימשך שלושה שבועות ויכלול כ-20 קונצרטים. מוסטונן-פסט טאלין-תל אביב יחל בתאריך ה-13 בפברואר ויסתיים ב-1 במרץ בקונצרט חגיגי.

קונצרט הפתיחה "חגיגת בטהובן עם כוכבים", יערך בבית האופרה הישראלית בתאריך ה-13 בפברואר ויתארחו בו שלושת הכוכבים הצעירים מאסטוניה, שזכו לאחרונה בתחרות הטלוויזיה "כוכבים קלאסיים" ומופיעים על הבמות הגדולות ברחבי העולם: הפסנתרן סטן היינויה, הכנרת קתרינה מריה קיטס והצ'לן מרסל יוהנס קיטס.

שתי קונצרטים ייחודיים יתקיימו בקונסרבטוריון הישראלי בשטריקר

ברק ותשוקה עם שלושה סולנים צעירים מרסל יוהנס קיטס (צ'לו), קטרינה מריה קיטס (כינור) וסטן היינויה (פסנתר) הם כולם זוכי התחרות הטלוויזיונית למוסיקאים קלאסיים באסטוניה (קלאסיסטאר) בשנים 2013 ו- 2014. חינוכם המוסיקלי החל באסטוניה, הם זכו במספר פרסים וממשיכים את לימודיהם בחו"ל, בעוד הם מופיעים כסולנים ובהרכבים קאמריים על במות יוקרתיות.

וחווית א-קפלה אסטונית עם המקהלה האסטונית הידועה "קולגיום מוסיקלה" נוסדה ע"י מנצחה אנדריק אוקסבראב באוקטובר 2010. הרפרטואר שלה משתרע מתקופת הרנסנס ועד למוסיקה בת זמננו. מקום ייחודי ברפרטואר שמור למלחינים אסטונים: ארבו פרת, ווליו טורמיס, ארקי-סבן טור, הלנה טולבה, טונו קורביץ, מרים טלי, פרת אוסברג ואחרים.

ברק ותשוקה

סונטות של בטהובן וסונטות אחרות בשילוב יצירות אסטוניות, יצירות וירטואוזיות, סולניות ושלישיות פסנתר עם כוכבים אסטוניים צעירים: סטן היינויה, פסנתר; קתרינה מריה קיטס, כינור; מרסל יוהנס קיטס, צ'לו

בטהובן - סונטת "אור הירח"

בטהובן - סונטה לצ'לו ולפסנתר , אופ. 69

פרנק סונטה לכינור ופסנתר

שסטוביץ' טריו מס' 1

יום ה', 16.2.2017 בשעה 20:00 – הקונסרבטוריון הישראלי תל אביב

הזמנת כרטיסים: 03-5466228 או 03-6021110

חווית א-קפלה אסטונית

המקהלה הקאמרית קולגיום מוסיקאל (אסטוניה)

אנדריק אוקסוורוו, מנצח

א-קפלה קונצרט של יצירות מאת ארוו פארט, וליו טורמיס ואחרים,ומיסה של ארקי-סוון טור בבכורה ישראלית

יום ו', 17.2.2017 בשעה 13:00 – הקונסרבטוריון העירוני למוסיקה, תל אביב

הזמנת כרטיסים: 03-5466228 או 03-6021110

"קולגיום מוסיקלה" הופיעה עם התזמורות המובילות ועם הרכבים באסטוניה תחת מנצחים כמו טונו קליוסטה, אנדרס מוסטונן, קספרס פוטנינס, אאפו האקינן, סיימון קרינגטון, יוס ואן-ולדהובן, דארל אנג, מיכאיל גרטס ותומס באבילוב. המקהלה הופיעה בקונצרטים באיטליה, בצרפת, ברוסיה, בפינלנד, בגרמניה, בפולין, בצ'כיה, במלטה וביפן. התאחדות המקהלות האסטונית הכריזה פעמיים על "קולגיום מוסיקלה" כמקהלת השנה, ב-2011 וב-2014. תקליטור שלהם "פיגל פיגליס" זכה ב-2012 בפרס תקליטור השנה למקהלה באסטוניה.

סטן היינויה, פסנתרן

סטן היינויה החל לימודי פסנתר בגיל 4. הוא למד אצל פרופ' איבארי איליה באקדמיה האסטונית למוסיקה ותאטרון וזכה בתואר ראשון בהצטיינות ב- 2015. כבר מגיל צעיר הופיע בתחרויות מוסיקליות באסטוניה, בליטא, בלטביה ובטורקיה. בשנת 2014 זכה בתחרות הפסנתר השמינית באסטוניה. הצלחתו בתחרות הקולג' המוסיקלי המלכותי הביאה להופעות באולמות ויגמור ואולם אלגר שברויאל אלברט הול בלונדון. באביב 2016 הוא זכה בתחרות כוכבי הקלאסיקה הצעירים. סטן היינויה הופיע בקונצרטים עם התזמורת הסימפונית של אגמי פלורידה ובאסטוניה כמו גם בהרכבים קאמריים. הוא לומד עתה בלונדון במלגה מלאה בקולג' המוסיקלי המלכותי, בהנחיית פרופ' ונסה לאטארץ'.

קטרינה מריה קיטס, כנרת

קטרינה מריה קיטס החלה את לימודי הכינור בגיל 6. כבר בגיל צעיר מאד זכתה במספר פרסים באסטוניה, ברומניה, בסלובקיה ובנורבגיה. בשנת 2014 זכתה בתחרות הטלוויזיה לכוכבי קלאסיקה צעירים באסטוניה. לאחר לימודיה בטאלין היא המשיכה לימודים בשנים 2014-16 בביה"ס הגבוה למוסיקה בלוזאן, שוויץ עם פרופ' סבטלנה מקרובה, ומ-2016 ואילך היא לומדת בביה"ס הגבוה למוסיקה בטרוסינגן אצל פרופ' מרינה צ'יצ'ה. היא אחותו התאומה של מרסל יוהנס קיטס.

מרסל יוהנס קיטס, צ'לן

בנוסף לתחרות הכוכבים הקלאסיים בשנת 2013, מרסל יוהנס קיטס (נו' 1995) זכה בתחרות הלאומית לכלי קשת באסטוניה ב- 2015 כמו גם במקום ראשון ושני ובפרסים מיוחדים בתחרות ע"ש יוהנס ברהמס בפורטשאך (אוסטריה) ב-2016. למין אוקטובר 2014 הוא לומד אצל פרופ' פרנסיס גוטון באוניברסיטת טרוסינגן למוסיקה (גרמניה). בעונה זו הופיע לראשונה עם הפילהרמונית של וירטנברג בגרמניה, וניגן בקונצרטים עם הסימפונית של סנט פטרבורג, התזמורת הקאמרית של טאלין והסימפונית הלאומית של אסטוניה באסטוניה וברוסיה. מרסל יוהנס קיטס מנגן על צ'לו פרנצ'סקו רוג'רי (קרמונה, 1674) בהשאלה מטעם הקרן הגרמנית למוסיקה.

הפסטיבל מתקיים בשיתוף פעולה עם עיריית תל אביב ומתאפשר הודות לתמיכת עיריית טאלין ומשרד התרבות האסטוני.

פסטיבל טאלין-תל אביב מנהל אמנותי: אנדרס מוסטונן