לדברי יוסי קיטרו N.D. Dipl.CM, ד"ר לנטורופתיה ומטפל ברפואה סינית ומפתח השיטה, "טכניקה זו של טיפול שייכת לקבוצת שיטות הטיפול המשתמשות בוויברציה ידנית ובעזרתה ניתן לשנות תהליכים גופניים ונפשיים, לפתוח חסימות, ולהזרים דם וצ'י"

כלים
ד''ר יוסי קיטרו במהלך טיפול. צילום - זיו קיטרו
ד''ר יוסי קיטרו במהלך טיפול. צילום - זיו קיטרו

בשיטה זו מופעלת ויברציה ידנית ע"י סבסוב בקצב אחיד או משתנה של אמת היד, תוך לחץ על נקודות או אזורים בגוף, ובכך מושגת וויברציה הן במישור האופקי והן במישור האנכי. שיטת טיפול בעזרת ויברציה ידועה מזה 3000 שנים ברפואה הסינית והיא אחת מחמשת הטכניקות ברפואה זו, שבה מעלים את הצ'י למפלס בו הוא זורם (למרידיאניים) או משתמשים בוויברציה להמריץ את השרירים ולשחרר ולהרפות שרירים תפוסים, וכן להעלות את זרימת הדם והצ'י בגוף, איזון בין האיברים ואיזון הזרימה במרידיאניים.

כמו כן ניתן בעזרת הוויברציה להפיג כאבים ריאומטיים וכן משתמשים בשיטה זו גם בטיפול בבעיות נשימה, הזרמת הלימפה, שיפור טונוס השרירים, שיפור המערכת ההורמונלית, ושיפור האיזון והגמישות, שחרור רמות סרטונין דבר המביא לשיפור במצב הרוח והתגברות על מצבי סטרס, ירידה בלחץ הדם.

יוסי קיטרו N.D. Dipl.CM, ד"ר לנטורופתיה ומטפל ברפואה סינית אומר כי, "השיטה יעילה מאוד להפגת מתחים, לפתיחת סטגנציות (חסימות, תקיעות) בעיקר סטגנציה המובילה

למועקה ותעוקה בחזה וחסר יכולת לנשום כיאות, הפגת מתח מהשרירים והפגת עייפות, הזרמת דם וצ'י למקומות הרלוונטיים, והפגת מתח נפשי - על כן בתחילה רציתי לקרוא לשיטה QI TONIFICATION - להפגת עייפות, במצבים של ליאות או חוסר, כתוצאה מסטגנציה ומחסר זרימת דם. עוד מוסיף דר' יוסי קיטרו N.D. Dipl.CM, "טיפלתי בשיטה זו גם באנשים הסובלים מבעיות נשימה, ילדים היפראקטיביים ובאנשים הסובלים מטרשת נפוצה - MS ."

השיטה נוסתה על ידי על מאות אנשים ונמצאה יעילה כשיטת טיפול בפני עצמה, וגם כתוספת ומשלימה לתרפיה המנואלית (הידנית) כמו שיאצו, טוי-נא, אמפוקו, אנמה, ויכולה להתאים כחלק מהטיפולים ה"רטובים" - מסאז'ים שונים המלווים בשימוש בשמנים שונים כולל ארומתרפיה, ואפילו כמניפולציה בזמן דיקור סיני בסמוך למחטים.

כיוון שדר' יוסי קיטרו N.D. Dipl.CM, משייך את עצמו כקרוב יותר לתחום הרפואה הסינית, לכן כל התנוחות המנחות והאזורים שבהם מפעילים את המניפולציה או הנקודות, שייכים לרפואה הסינית ומגוון השיטות שהיא מציעה, כמו כן, תנוחת המטפל בזמן הטיפול גם היא מושתת על יסודות הרפואה הסינית".