תביעה: "חברת הביטוח 'איילון' מסרבת לפצות משפחת קשיש שנפל בביתו, נחבל קשות בראשו והפך לסיעודי - מפני שלא ידע לומר מדוע נפל" ישראלים רבים רכשו פוליסות ביטוח לתאונות אישיות, מתוך אמונה שביטוח זה אמנם לא יוכל למנוע מהם להיות מעורבים בתאונה, אך לפחות יוכל לפצותם חלקית על נזקיה.

כלים
עוה"ד לירון ביבר-הררי
עוה"ד לירון ביבר-הררי

כך גם סבר נ', קשיש תושב חולון, ששילם ממיטב כספו לחברת הביטוח 'איילון' – על מנת שתבטח אותו בפוליסת ביטוח תאונות אישיות. לפני כשלוש שנים מעד הקשיש בביתו ונחבל בראשו – וכתוצאה מכך הפך לסיעודי. כעבור מספר חודשים הלך הקשיש לעולמו. חרף התאונה הביתית, ולמרות שמשפחת הקשיש הגישה לחברת הביטוח 'איילון' תביעה למימוש הפוליסה עוד בחייו – סירבו באיילון להעניק לקשיש תגמולים בטענה שלא מדובר בתאונה, אלא במחלה.

עו"ד לירון ביבר-הררי, המייצגת את אלמנת המנוח (היורשת) טוענת כי הקשיש היה עצמאי וצלול לחלוטין במחשבתו, לא סבל ממחלות ולא נצרך לעזרת הזולת – עד למועד התאונה. בנוסף, מומחה לנוירוכירורגיה שבחן את המקרה, ציין כי מצבו הסיעודי של הקשיש נגרם באופן ישיר כתוצאה מהתאונה.

בתביעה צוין כי חברת הביטוח 'איילון' טוענת בדחייתה כי מאחר ובמכתב השחרור מבית החולים נכתב כי הקשיש אינו יודע אם איבד הכרה, הרי שלא מדובר בתאונה. על פי התביעה, איילון אף הוסיפה כי מדובר במחלה אשר לא מכוסה בפוליסה.

"חברת איילון נוקטת בניסיונות התחמקות מתשלום תגמולים אותם היה עליה לשלם למנוח בעודו בחיים, וכעת עליה לשלם לעזבון המנוח" טוענת עו"ד ביבר-הררי. לדבריה, נפילה בבית הינה תאונה לכל דבר – ועל כן ניסיונותיה של חברת איילון לחמוק מתשלום נעשים בחוסר תום לב משווע.

בימים אלה הגישה אלמנתו של הקשיש, באמצעות עוה"ד ביבר-הררי, תביעה לבימ"ש השלום בתל-אביב ובה היא מבקשת מביהמ"ש שיחייב את 'איילון' בתשלום מלוא התגמולים אשר הגיעו לקשיש בגין הנכות ממנה סבל כתוצאה מהתאונה, החזר תשלומי הפרמיה שנגבו ממנו ממועד התאונה ועד מותו, פיצוי על ימי אשפוזו – וריבית עונשית על ניסיונה של חברת איילון לחמוק מתשלום המגיע למבוטח על פי דין.

עוה"ד לירון ביבר-הררי www.biber-law.co.il ממשרד עורכי הדין ביבר-חייקין-לקואה-הררי, עוסקת במימוש זכויות של מבוטחים מול חברות ביטוח.