נחתם הסכם ייחודי המביא לשיפור תנאי העסקתם של המהנדסים, ההנדסאים והלבורנטים ברשויות המקומיות - שיתוף פעולה של ההסתדרות ומרכז השלטון המקומי הביא לפריצת דרך בכל הקשור לרמת ההשתכרות של הנדסאים וטכנאים, מהנדסים וטכנאי מעבדה להוראת מדעים המועסקים ברשויות המקומיות כחלק מההסכם העובדים יקבלו תוספת שכר של מאות שקלים, שתביא לשיפור משמעותי באופק קידום השכר של העובדים באמצעות צמצום רכיב ההשלמה לשכר מינימום.

כלים
צילום: אילוסטרציה
צילום: אילוסטרציה

יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן: "ההסכם מתקן עוול בן שנים ומחזק את מעמדם של סקטור עובדים החיוני לתפקוד הרשויות המקומיות" יו"ר מרכז השלטון המקומי וראש עיריית מודיעין-מכבים-רעות, חיים ביבס: "בזכות ההסכם העובדים המסורים הדואגים מדי יום לרווחת התושבים, יזכו לשכר הגון וראוי, כפי שמגיע להם"

לאחר מו"מ ממושך בתיווכם של יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן ויו"ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס, ובהמשך להסכם המסגרת שנחתם בין ההסתדרות, משרד האוצר ומרכז השלטון המקומי בחודש אפריל 2016, נחתם הסכם קיבוצי ייחודי המעניק תוספת שכר חדשה לעובדי הרשויות המקומיות המדורגים בדירוגי ההנדסאים-טכנאים, הלבורנטים והמהנדסים המועסקים ברשויות המקומיות.

במסגרת ההסכם יקבלו העובדים במהלך החודשים הקרובים תוספת שכר שקלית חדשה, אשר מטרתה העיקרית הינה שיפור משמעותי באופק קידום השכר שלהם, באמצעות צמצום רכיב ההשלמה לשכר מינימום. סכום התוספת ישתנה בהתאם לדרגתו של כל עובד ועובד, והיא תגיע עד לסכום מקסימלי של 850 שקל למשרה מלאה.

בנוסף, מסדיר ההסכם את אופן חלוקת מסגרת תוספות השכר הייחודיות שקיבלו הלבורנטים בהסכם המסגרת אשתקד. תוספת זו תתווסף לשכרם החל מחודש מרץ 2017, לצד התוספות השקלית והאחוזית שיקבלו העובדים במשכורת חודש פברואר (המשולמת רטרואקטיבית מחודש ינואר 2016).

במו"מ על ההסכם לקחו כאמור חלק יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן ויו"ר מרכז השלטון המקומי וראש עיריית מודיעין-מכבים-רעות חיים ביבס, וכן מ"מ יו"ר הסתדרות ההנדסאים דני הורנשטיין, יו"ר הסתדרות המהנדסים אהוד נוף, ראש מינהל שכר והסכמי עבודה במרכז השלטון המקומי חגית מגן, יו"ר חטיבת הסקטור העסקי בהסתדרות ההנדסאים שלמה פרלוב וסמנכ"ל משאבי אנוש ומינהל בעיריית תל אביב, שייצג את שלוש הערים הגדולות, אבי פרץ.

nisankorn hagit magen lborants 39f5b

עוד לקחו חלק במו"מ היועץ הכלכלי להסתדרות ההנדסאים אבי אייש, מ"מ יו"ר הסתדרות המהנדסים מאיר מלכה ומנהלת המחלקה לאיגוד מקצועי בהסתדרות המהנדסים נעמה לוי.

יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, מסר עם החתימה על ההסכם: "אני מברך את כל הצדדים על ההירתמות לסיומו של מו"מ מורכב זה, בהמשך להסכם המסגרת ההיסטורי עליו חתמנו עם האוצר אשתקד. ההסכם מתקן עוול בן שנים ומביא לצמצום פערים חברתיים בתוך המגזר הציבורי, תוך שהוא מחזק את מעמדם של סקטור המהנדסים, הנדסאים-טכנאים והלבורנטים החיוני לתפקודן של הרשויות המקומיות".

יו"ר מרכז השלטון המקומי וראש עיריית מודיעין-מכבים-רעות, חיים ביבס, ציין: "כעת העובדים המסורים, הדואגים מדי יום לרווחת התושבים, יזכו לשכר הגון וראוי, כפי שמגיע להם. בזכות ההסכם הלבורנטים, הנדסאים וטכנאים המועסקים על ידי הרשויות, יקבלו תמורה הולמת ותגמול אמיתי לשירותים אותם הם מעניקים לכלל תושבי מדינת ישראל".

מ"מ יו"ר הסתדרות ההנדסאים והטכנאים, דני הורנשטיין: "שיתוף הפעולה של כל הצדדים הביא לפריצת דרך בשכרם ומעמדם של ההנדסאים וטכנאים, מהנדסים וטכנאי מעבדה להוראת מדעים במערכת החינוך, המועסקים כולם בשלטון המקומי, היוצאים עתה ממעגל השלמת ההכנסה".

יו"ר הסתדרות המהנדסים, אהוד נוף: "מדובר בחיזוק משמעותי לאוכלוסיית המהנדסים ברשויות המקומיות, אשר מבצעים את מלאכתם החשובה נאמנה ויקבלו מעתה תגמול גבוה יותר שללא כל ספק מגיע להם".