לא רק כלניות: הנגב הוא עמק הסיליקון של ישראל - תחרות הסטארט-אפים SilicoNegev יוצאת לדרך; השקעה של עד 500,000 ש"ח למיזם הזוכה/ התחרות מיועדת לסטארט-אפים טכנולוגיים שפועלים באזור הנגב או פועלים למען הנגב. ההרשמה לתחרות פתוחה עד ה-11 במרץ; אירוע הגמר יערך ב-11 במאי. אלון נפתלי, ממייסדי קהילת Tech7: "אנו רואים חשיבות אדירה בהגדלת היצע המשאבים הפיננסיים הקיימים באזורנו ומתן אופציות רחב יותר למיזמים טכנולוגיים בנגב"

צילום: ליצ'י
צילום: ליצ'י

בשנים האחרונות, הנגב הולך וממצב את עצמו כזירת התרחשות צומחת בתעשיית החדשנות הישראלית. פארקי היי טק, חממות ואקסלרטורים רבים כבר פועלים בדרום ובימים אלה יוצאת לדרך גם תחרות הסטארט-אפים הגדולה שנערכה אי פעם באזור: SilicoNegev.

התחרות, מאחוריה עומדים קהילת הטכנולוגיה והיזמות של באר-שבע והדרום Tech7 ועמותת מט״ע (מרכז טכנולוגיות עתידיות), פתוחה לכלל הסטארט-אפים הטכנולוגיים מאזור הנגב ואליה יכול להגיש מועמדות כל מיזם טכנולוגי הממוקם בנגב. מטרת התחרות היא לחשוף את פעילות הסטרטאפים הענפה בדרום, כמו כן לחשוף את הסטרטאפים לאפשרויות מעניינות כך שבסופו של דבר המיזם שיזכה בתחרות יושקעו עד חצי מיליון שקל. התחרות נועדה לעודד יזמים שפועלים בנגב או למען הנגב ולהגביר את המודעות לפריחת הסצנה הטכנולוגית בדרום.

הפרס למיזם שיגיע למקום הראשון בתחרות עומד על השקעה של עד 500,000 מיליון שקל.

הרשמה לתחרות הסטארט-אפים באתר SilicoNegev

עמותת מט"ע, שנותנת חסות לתחרות ומעניקה את הפרס, נוסדה במטרה לסייע למיזמי חדשנות בנגב. העמותה משקיעה במיזמים בעלי היתכנות כלכלית משמעותית בהיקף של עד 500 אלף ש"ח לחברה. חברי ההנהלה הינם בעלי רקע טכנולוגי ועסקי רב בענפי המשק השונים ולפי כך שותפים מלאים בבחינת השקעות העמותה. תקציב ההשקעות של העמותה הינו תולדה של השקעותיה בעבר בפארק רותם במישור רותם בנגב.

גדעון שביט, יו"ר עמותת מט"ע אמר: "כעמותה שחבריה מעורבים במשך שנים רבות בקידום התעשייה הטכנולוגית בדרום הארץ, אנו רואים את החשיבות העצומה במתן תמיכה לדור ההמשך. אנו בטוחים שהעצמת הסטארט-אפים הטכנולוגיים הפועלים בדרום תעזור לבסס את הנגב כסיליקון ואליי של ישראל. אנו מאמינים כי התמיכה הפיננסית שתינתן לסטארט-אפ הזוכה והתמיכה הנוספת שתינתן לסטארט-אפים שיגיעו לשלבים האחרונים של התחרות, תעזור להם להוציא מהכוח אל הפועל את הרעיונות המצוינים שנולדים בנגב ולהביא פתרונות טכנולוגיים מתקדמים לעולם כולו".

אלון נפתלי, ממובילי קהילת Tech7אמר: "הנגב נמצא בשנים האחרונות במגמת התפתחות חסרת תקדים בכל התחומים; תעסוקה, תרבות, חינוך, דיור ועוד. יזמות מהווה מנוע צמיחה משמעותי הן ברמה המקומית והן ברמה הלאומית ולכן אנו רואים חשיבות אדירה בהגדלת היצע המשאבים הפיננסיים הקיימים באזורנו ומתן אופציות רחב יותר למיזמים טכנולוגיים בנגב. תחרות SilicoNegev היא עוד צעד בדרך להעלאת המודעות לסצנת היזמות החיה והבועטת בדרום, שהולך וממצב את עצמו כזירת התרחשות משמעותית בתעשיית החדשנות הישראלית".

גופים נוספים שלוקחים חלק בתחרות: עיריית באר שבע, הרשות לפיתוח הנגב, פועלים הייטק, קבוצת לוצאטו, PayPal, Taboola, IBM, WebBaker.

שלבי התחרות

לאחר סיום ההרשמה יבחר צוות השיפוט ב-20 סטארט-אפים אשר יציגו את מיזמיהם ב-Pitch Night שיערך ב-23 במרץ, אירוע שלאחריו יתקיים סינון נוסף. חמשת הסטארט-אפים שיגיעו לגמר יתמודדו על המקום הראשון בתחרות, שאירוע הגמר שלה יערך ב-11 במאי ובו יוכרז המיזם הזוכה שייהנה מהשקעה של עד 500,000 ₪ לטובת פיתוח וצמיחה. בנוסף, תינתן לסטארט-אפים שיגיעו למקומות הגבוהים בתחרות חבילות עידוד וליווי ממיטב הגופים הפועלים בתעשיית החדשנות הישראלית.

התחרות פתוחה לכלל הסטארט-אפים הטכנולוגיים מאזור הנגב וכל מיזם טכנולוגי הממוקם בנגב או פועל לטובת הנגב יכול להגיש מועמדות. במהלך שלבי התחרות, ייפגשו היזמים עם מומחים, משקיעים ומנטורים ממגוון רחב של חברות תעשיה והיי-טק, שמביאים עמם ידע רב, ניסיון וקשרים. זאת לצד ליווי מקצועי וסיוע בגיבוש תכנית עסקית.

קהילת Tech7 הינה קהילת הטכנולוגיה והיזמות של באר-שבע והדרום שהוקמה בינואר 2015 על ידי מספר נציגים מובילים מפארק ההייטק, סטודנטים ויזמים מקומיים. הקהילה הוקמה מתוך הרצון לקדם ולחזק את קהילת ההייטק במטרופולין באר שבע ולמצב את כל האזור כמוביל טכנולוגי ברמה הבינלאומית. כיום מונה הקהילה מעל ל-14,000 חברים ויותר מ-185 סטארט-אפים ופועלת למען חיזוק הפעילות הטכנולוגית הדרומית ומיצובה של באר שבע כאחת מערי הסטארט-אפ המובילות בעולם.