מי שיש לו כלב בבית, מודע היטב לעובדה, שלא פשוט לבחור בעבורו את המזון המתאים. אתם נכנסים לחנות חיות מחמד, ומיד מוצפים באין ספור סוגי מזון לכלבים. לגורים, צעירים, בוגרים, כלבים הסובלים מאי אילו מחלות, לאלה הסובלים מהשמנה, ומה בעצם לא? אז איך בכלל ניתן לדעת מהו המזון הטוב ביותר בעבור כלבכם?

כלים
פרו פלאן
פרו פלאן

איך בוחרים נכון?

ובכן, בראש ובראשונה יש להימנע מלהאכיל את הכלב עם שאריות המזון שלנו, זה רק עלול להזיק לו. שנית, חשוב לבחור חברה בעלת שם ובעלת מוניטין בתחום ייצור מזון לכלבים. מומלץ לא להתעצל, לאחוז ביד את האריזה, ולקרוא מהם המרכיבים התזונתיים של המזון. כמובן, אם אין לכם שמץ של מושג בתחום, תמיד כדאי ליטול עצה מעובדי החנות. חברות בעלות שם, משקיעות לא מעט אמצעים ומשאבים במחקרים, על מנת לפתח מזון פרימיום לכלבים. בנוסף, יש גם לייחס חשיבות למחיר. אי אפשר להתעלם מהעובדה שהמחיר נקבע על פי איכות המזון, ואם אתם דואגים לבריאותו של כלבכם האהוב, ורוצים שהוא יאריך ימים, אין זה המקום לחסוך בכסף.

פרמטרים נוספים על פיהם בוחרים מזון לכלבים

בעת שרוכשים מזון לכלב, יש להתייחס לגילו. מזון המיועד לגורים, איננו מתאים לכלבים בוגרים. בנוסף, יש להתייחס למשקל הכלב ולמצבו הבריאותי. ישנם כלבים הסובלים ממחלות מסוימות, והם זקוקים למזון מאוד ספציפי התואם את מצבם. במקרים הללו, הכי טוב להתייעץ עם ווטרינר.

סוגי מזונות עיקריים:

ישנם כמה סוגי מזונות עיקריים. מזון לגורים - אלה נדרשים ליותר ויטמינים, חלבונים ומינרלים, על מנת שיתפתחו כיאות. כמו כן, הם זקוקים ליותר אנרגיה. לאחריהם מגיעים הכלבים הבוגרים. כלבים בוגרים הם בני שמונה שנים ומטה, ועליהם לצרוך מזון המכיל את כל כמות הפרוטאינים, ויטמינים, מינרלים ופחמימות. ישנו גם מזון המיועד לכלבים הסובלים מעודף משקל, להם אנו נצטרך לרכוש מזון דיאטטי, בו כמות מועטה של קלוריות ומרכיבים שומניים. בדיוק כמו בקרב בני האדם, השמנת יתר אצל כלבים, עלולה להיות מסוכנת ולגרום למחלות שונות.

מה הכי מומלץ?

פרו פלאן – לחברת פרו פלאן, אחת הידועות בתחום ייצור מזון לחיות מחמד, מבחר סוגי מזון לכלבים, למשל: מזון לכלבים מגזע ענק, מזון לגורים, לכלבים בוגרים, מזון דיאטטי ועוד. כל המזונות עשויים מהמרכיבים האיכותיים ביותר, מזונות אשר הוכחו מדעית. החברה שמה דגש על מזונות על, הכוללים פרוטאינים ואוקסידנטים, התורמים לאיכות חייו של הכלב, הם כוללים את כל הוויטמינים והמינרלים, הם מגנים על המערכת החיסונית, נוחים לעיכול ושומרים על עצמות חזקות. וכמובן, מדובר באוכל שהכלב שלכם ייהנה ממנו.

בונזו - חברת בונזו, היא גם חברת מותג. היא מייצרת בעבור כלבים אוכל יבש, מזון לח, מזון בריאות וחטיפים שונים. המזון מורכב ממרכיבים טריים בלבד, הוא עשיר בסיבים תזונתיים, בסידן המסייע לשמור על עצמות ושיניים חזקות ומכיל אומגה 3 ואומגה 6 התורמים לבריאות הפרווה. כל מוצרי המזון של בונזו, מיועדים לכלבים גורים ועד לכלבים בגיל זקנה.