בניו מקסיקו נפתח מפעל הקנאביס הפרמצבטי הראשון בארה"ב על ידי חברת הפרמצבטיקה הישראלית: פנאקסיה (לייצור תרופות מבוססות קנאביס רפואי, ללא עישון) וחברת Ultra Health האמריקאית. ד"ר דדי סגל, יו"ר פנאקסיה: "כישראלי, זאת היסטוריה, שאני גאה להיות חלק ממנה"

כלים
צילום: יח"צ
צילום: יח"צ

כשבוע לאחר קבלת הרישיון ממשרד הבריאות של מדינת ניו מקסיקו בארה"ב, מכריזה חברת הפצת הקנאביס הרפואי המובילה בניו מקסיקו: אולטרה הלת' (Ultra Health), על חנוכת מפעל הקנאביס הפרמצבטי (תרופתי) הראשון בארה"ב, במחוז ברנלילו (Bernalillo) שבמדינת ניו מקסיקו, ארה"ב.

המפעל החדש לייצור מגוון תרופות ותכשירים תרופתיים, מבוססי קנאביס רפואי, ללא עישון, תוכנן, הוקם וינוהל ע"י פנאקסיה תעשיות פרמצבטיות בע"מ מישראל. חברת אולטרה הלת' תשווק ותפיץ את התרופות והתכשירים שייצרו במפעל.

מאחר ובארה"ב אסור לייבא קנאביס מחו"ל, או להעביר את הצמח ממדינה למדינה, מספקת חברת אולטרה הלת' את צמח הקנאביס הרפואי המקומי של ניו מקסיקו, ואילו פנאקסיה מספקת את הידע ואת הטכנולוגיה הרוקחית והרפואית לייצור הפתרונות החלופיים לעישון. מדובר בשלב זה כבר בייצור מגוון רחב של 18 תרופות ותכשירים תרופתיים, לפי פרוטוקולים רוקחיים וטיפוליים מוקפדים, בטכנולוגיה מתקדמת ובתנאי בטיחות ואיכות GMP (Good Manufacturing Practice). בפנאקסיה מדגישים כי כל התרופות והתכשירים התרופתיים מכילים כמות מדודה וידועה של מינון החומרים הפעילים ממיצוי צמח הקנאביס, ומיועדים לחולים במחלות שונות, בהן: הפרעת דחק פוסט טראומטית, מחלות סרטן, כאבים כרוניים, כאבים נוירופתים אפילפסיה, אנורקסיה, איידס ועוד.

רשימת המוצרים התרופתיים כוללת: פתילות (נרות) קנאביס וגינליות, טבליות תת לשוניות, לכסניות בטעמים שונים, שמנים, קרמים לטיפול בכאב, כוויות ופסוריאזיס, פלסטרים לשיכוך כאבים, פתילות (נרות) רקטאליות, תחליבי הקלה על כוויות, קרמים לנגעי עור ועוד.

המוצרים התרופתיים והתכשירים הרפואיים הללו מיועדים לטיפול במחלות ובתופעות רפואיות כרוניות אצל חולים, שזקוקים לטיפול מתמשך בקנאביס הרפואי, והם ישווקו במדינת ניו מקסיקו שבארצות הברית על ידי חברת אולטרה הלת'.

מדגיש יו"ר ומנכ"ל אולטרה הלת', דיוק רודריגז: "המוצרים התרופתיים שלנו מבוססים על מדידה מדויקת של כמויות החומרים הפעילים במיצוי ה-THC וה-CBD מצמח הקנאביס. יש לנו בקרה מסודרת ותנאי ייצור נאותים, תחת פרוטוקולים מוקפדים, באישור רשויות הבריאות, כך שבניגוד

למיצויים אחרים של הצמח, או לשימוש בצמח כולו, יש לנו בקרה מלאה במעבדה על רמות ומינון מדויק של החומרים הפעילים בכל טבליה, אבקה או קרם במפעל. כמו כן, אנו מאפשרים לחולים מסוימים לצרוך תרופות מבוססות קנאביס רפואי אך ורק עם החומר הפעיל THC (Tetrahydrocannabinol), או לצרוך תרופות ותכשירים המבוססים אך ורק על קנבידיול (CBD). חלק ניכר מהמחקר והפיתוח מתבסס על המחקרים של פרופ. רפאל משולם מהאוניברסיטה העברית בירושלים, המוכיחים את האפקטיביות של הקנאביס הרפואי בטיפול במספר מחלות, וממומנים בחלקם, על ידי המכון הלאומי לבריאות של ארה"ב. הביקוש בניו מקסיקו לקנאביס הרפואי מצוי בצמיחה, והמשימה שלנו כעת היא לספק לחולים פתרונות תרופתיים ברי השגה ובאיכות גבוהה".

מוסיף ד"ר דדי סגל, יו"ר חברת פנאקסיה: "אנחנו נרגשים לפתוח את מתקן הייצור הראשון לקנאביס תרופתי בארה"ב. כישראלי, זאת היסטוריה שאני גאה להיות חלק ממנה. אנחנו מביאים לשוק האמריקאי מוצרי קנאביס תרופתי, נטולי עשן, במינונים מדויקים ובתהליכי ייצור בסטנדרטים הגבוהים ביותר שיש וברמות אבטחת האיכות, המאפיינים את ענף הפארמה. אנו מתכננים להקים מפעלים נוספים בארצות הברית ברבעונים הקרובים".

חברת פנאקסיה הוקמה ב- 2010, כחלק מקבוצת חברות פרטית בתחום התרופות והמכשור הרפואי (חברת 'מעין חיים'– שהוקמה לפני 40 שנה כרשת בתי מרקחת ועוסקת היום בהכנות רוקחיות, חברת 'לומינרה דרם' – שהוקמה רק לפני 4 שנים וכבר התבססה כחברה מובילה בעולם בתחום האסתטיקה הרפואית והזריקות למילוי קמטים, עם מכירות בעשרות מדינות וחברת 'טרי אוף לייף פארמה' – שהוקמה לפני כ- 16 שנה ומייצרת מאות תרופות ללא מרשם ומוצרים רפואיים הנמכרים ברשתות הפארמה).

חברת Ultra Health היא חברה להפצה ולשיווק קנאביס רפואי, הפועלת בשלוש מדינות בארה"ב: אריזונה, נבאדה וניו מקסיקו.

מוצרי הדגל: שמן קנאביס רפואי ופלסטר קאנביס לשיכוך כאבים + לכסניות קנאביס רפואי בטעמים. גזירת הסרט במפעל בניו מקסיקו ארה"ב, ראש העיר ברנלילו, ג'אק טוריס.