פורים שמח במטה יהודה - חג פורים הוא הזדמנות נהדרת להגיע לביקור במטה יהודה, בזמן שהכל פורח מסביב, ושלל אטרקציות האזור מציעות פעילויות מיוחדות ושמחות במיוחד. בין הפעילויות בחג יתקיימו כיתות אומן ייחודיות של ניפוח זכוכית, סדנאות מרתקות ליצירת תכשיטים, סיור בעקבות ה"תחפושות" של בעלי החיים בטבע וגם פעילויות ללא תשלום כמו הפנינג משפחתי ובירה טרייה לצד הופעות חיות.

כלים
צילום: שלמי שלום ואיתן צור
צילום: שלמי שלום ואיתן צור

מה: כיתות אומן מיוחדות לפורים בסטודיו של אולה ברנר – סטודיו לניפוח זכוכית במושב אביעזר/ הסטודיו הייחודי מזמין לבקר בפורים, ולצפות בהדגמות ניפוח זכוכית מהפנטות. הסטודיו יקיים, שלוש כיתות אמן, בהן המבקרים יזכו להרצאה מרתקת על מקורות ניפוח הזכוכית, על ייחודיות החומר וכן על עולם ניפוח זכוכית בישראל ובעולם, צוות הסטודיו ידגים בין היתר פיסול בזכוכית חמה של פסלונים צבעוניים (לכבוד פורים) וכלי זכוכית.

בנוסף, ניתן יהיה להשתתף ביום זה גם בסדנת חוויה, סדנה ייחודית זו מיועדת לקבוצות של 3-5 אנשים, המעוניינים להתנסות בעצמם בעבודה עם זכוכית: לגעת בחומר, להרגיש את חום האש, לפסל וליצור. משך הסדנא כ-20 דקות לאדם.

מחיר: לכבוד החג ההשתתפות בסיור הינה 20 ₪ לאדם (במקום 25 ₪) וילדים בכל הגילאים ההשתתפות ללא תשלום. מחיר סדנא: 130 ₪ למשתתף. בתיאום מראש בלבד.

מתי: ביום ראשון ה- 12 במרץ 2017, שלוש כיתות אמן בשעות 10:00, 12:00 ו-14:00.

לפרטים נוספים: 052-3873185 olya.brener@gmail.com אתר הסטודיו: olyastudio.co.il

מה: פעילות מיוחדת לפורים במרכז מבקרים Yvel במושב מוצא - YVEL הינו מותג תכשיטי יוקרה כחול-לבן. במהלך פורים, יתקיימו ברכז המבקרים סיורים מודרכים וסדנאות מיוחדות להורים וילדים.

סדנת חשיבה: סדנא זו נערכת בכיתת הלימוד של בית הספר מג'מריה בה הסטודנטים של בית הספר לצורפות הופכים למנטורים של האורחים, ויחד עם שימוש בכלי העבודה וחומרי הגלם, יוצרים תכשיטים תוך כדי משחק חשיבה יוצר. מותאם לגילאי 9 ומעלה (בנים ובנות).

סדנת פנינים: סדנא זו נערכת במחלקת הפנינים של Yvel בה כל אורח מקבל שקית פנינים, חוט ומחט מיוחדת. בסדנא לומדים על הפנינים השונות המצויות בעולם, איך להשחיל פנינים בטכניקות שונות וייחודיות לחברה, יחד עם השחלת מנעול. בסוף הסדנא כל משתתף מקבל צמיד פניני מים מתוקים.

מחיר: כניסה לאתר וסיור מודרך (בשפות שונות): 25 ₪ לאדם. סדנה: 185 ₪ לאדם, (ללא עלות כניסה). כל ההכנסות הם תרומה לבית הספר והמיזם החברתי מג'מריה.

מתי: 12-13/3/17 בין השעות: 9:00-16:00 *בתאום מראש

לפרטים נוספים: 02-6735811 שלוחה 104/ 054-8132106 joel@yvel.com

מה: הפנינג פורים בחוות תעוז

שנה שלישית ברציפות של הפנינג תוסס מלא באווירה, כיף וחוויות לכל המשפחה.

ההפנינג יכלול מתנפחים, סיבובים על סוסים, הופעת רכיבה, צביעת פרסות, תחרות תחפושות ועוד ים של הפתעות.מחיר: הכניסה חופשית. מחיר סמלי (5-10 ₪) עבור דוכני מזון ורכיבה על הסוסים (עבור כיסוי הוצאות בלבד)

מתי: האירוע יתקיים ביום ראשון 12.3.17 בין 11:00-15:00 בהרשמה מראש בלבד, מספר המקומות מוגבל.לפרטים נוספים: 050-2154210 או במייל taozranch@gmail.com

מה: חגיגת פורים במבשלת שריגים

חגיגה צבעונית של מוזיקה חיה, אוכל ובירה. להקת קאנטרי/פולק מקפיצה תתחיל לנגן ב-12:00

מבצעים מיוחדים למגיעים בתחפושת, והפתעות נוספות. ניתן גם לשבת לשתות בירה טרייה מהחבית, לאכול וגם לרכוש בקבוקים לקחת הביתה

מחיר: הכניסה חופשית. ניתן לקבל טעימות חינם מהבירות משתי הסדרות של המבשלה, "עמק האלה" ו"רונן".

מתי: יום שישי 10/03/17 בין השעות 10:30-17:00.

לפרטים נוספים: 073-2725313 www.facebook.com/srigim.beer www.srigim-beer.co.il

מה: חגיגה לאוזניים. פורים שמח ומבדח בפארק מיני ישראל

בכל יום במהלך פורים יתקיימו סיורים מודרכים ברחבי הפארק, במהלכם יספרו המדריכים סיפורים מרתקים על המודלים השונים. הסיור המודרך מאפשר הצצה קסומה ומיוחדת במינה לישראל תוך שהדגמים מתעוררים לחיים, הדמויות המיניאטוריות הופכות לאנושיות וכל הסיפורים ששמענו עליהם כל כך הרבה פעמים, מקבלים משמעות ומצליחים לגעת ולרגש.

בנוסף, מוזמנים המבקרים לפתור את כתב החידה המשפחתי ולהשתתף בסדנת יצירה צבעונית וחגיגית – בה ניתן יהיה לצבוע מסיכות חגיגיות בצבעים משוגעים ולצאת עם מזכרת נפלאה לכל ילד.

בכל יום בשעה 12:30 – "דרור רה מי" – מופע מוזיקלי מקפיץ לכל המשפחה - לחזור עם הילדים אל השירים שכולנו גדלנו עליהם, עם כוכב הילדים דרור רה מי ובליווי גיטרה ותופים וחברים נוספים.

מתי: 11-13.3 בין השעות 10:00-17:00. הסיורים בשעות 11:30 ו-13:15

מחיר: 69 ₪ (גיל שנתיים ומעלה), 59 ₪ לגמלאי, נכה, סטודנט או חייל

פרטים נוספים באתר : http://www.minisrael.co.il

* ייתכנו שינויים בפעילות בגלל מזג האוויר - יש להתעדכן באתר הפארק

מה: סיור "תחפושות בטבע" במוזיאון הטבע התנ"כי

סיור מיוחד לפורים על התחפושות בעולם החיות. סיור ילמדו מקרוב על חשיבות התחפושות בטבע ואיך במקרים רבים הוא הכרחי להישרדות. כל ילד שיגיע מחופש גם יזכה בפרס.

מחיר: 40 ₪ למבוגר ו30 ₪ ילד/ותיק

מתי: פורים ושושן פורים- רק בתאום מראש

לפרטים נוספים: 073-213-1662/ office@tevatanachi.org/www.tevatanachi.org

לפרטים מלאים על כל האטרקציות התיירותית באתר "תיירות מטה יהודה- הלב הירוק": http://tour-yehuda.org.il/

צילום: נתן סליפקין

צילום: נתן סליפקין