ממשיכה מדיניות האכיפה המחמירה של רמ"י בכל רחבי הארץ: פונו 6 פלישות לאדמות מדינה - מפקחי החטיבה לשמירת הקרקע ברשות מקרקעי ישראל ומפקחי משרד האוצר, בסיוע כוחות משטרה מיחידת יואב, ביצעו מבצע אכיפה מרוכז ברחבי הנגב, במסגרתו נהרסו ופונו 6 ניסיונות פלישה ובנייה בלתי חוקית שהוקמו על אדמות מדינה ע"י מסיגי גבול.

 צילום: רשות מקרקעי ישראל
צילום: רשות מקרקעי ישראל

2 מתוך הפלישות פונו על ידי הפולשים עצמם. סה"כ פונו במבצע 4 מבנים, 2 גדרות, מטע ומכלאה אחת, שהוצבו ללא היתר ובניגוד לחוק על אדמות המדינה במסגרת מבצע אכיפה מיוחד כנגד תופעת הפלישה למקרקעי ציבור והבנייה הבלתי חוקית בנגב נהרסו ופונו 6 מבנים וניסיונות פלישה לאדמות מדינה ברחבי הנגב.

בשתיים מהפלישות, נמצא כי הפולשים ביצעו פינוי של הקרקע בעצמם כדי להימנע מתביעות כספיות, המוגשות ע"י הרשות נגד פולשים בדרישה להחזר עלויות הפינוי ודמי השימוש בקרקע.

במסגרת ביצוע צווי סילוק פולשים של הרשות פינו מפקחי רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) בישוב רהט מבנה מגורים וגדר שהוקמו בניגוד לחוק, בישוב כסייפה מבנה בלתי חוקי ובישוב מרעית מכלאה בלתי חוקית - כולם הוקמו בניגוד לחוק על אדמות המדינה.

כאשר הגיעו המפקחים לטפל בשתי פלישות נוספות, מטע וגדר בלתי חוקיים בשגב שלום ומבנה קל בישוב אבו תלול, הם נוכחו לראות כי הפולשים פינו את הפלישות, פירקו בעצמם את הגדר והמבנה שהקימו בניגוד לחוק, פינו את העצים, ניקו את השטח והשיבו לרשות המפקחים את קרקעות המדינה. המפקחים השיבו את הקרקע לקדמותה ולמאגר הקרקעות הציבורי והציבו במקום שילוט המתריע מפני פלישות חוזרות או נוספות.

במסגרת צו הריסה מינהלי של הועדה המחוזית של משרד האוצר, נהרס מבנה קל בלתי חוקי שהוקם בישוב אבו קרינאת והקרקע הושבה לקדמותה. המפקחים תפסו חזקה בקרקע, השיבו אותה למאגר הקרקעות הציבורי והציבו שילוט המתריע מפני פלישות במקום.

"מפקחי הרשות פועלים בהגנה על האדמות הציבוריות בכל רחבי הנגב והארץ. במסגרת מדיניות האכיפה המחמירה פולשים לאדמות המדינה שלא נשמעים לאזהרות המפקחים, חשופים גם לתביעות משפטיות בהן דורשת המדינה להחזיר לה את ההוצאות שנגרמו לה בגין הפינויים וגם את דמי השימוש הרטרואקטיביים בקרקע. מדיניות אכיפה זו מביאה לשיעור גבוה מאוד של פינויים עצמיים שבכך חוסכים לקופה הציבורית – ולפולשים עצמם - הוצאות מיותרות בגין פינויים. מפקחי הרשות ימשיכו לפעול לטובת הציבור כולו", אומר אילן ישורון, מנהל מרחב דרום בחטיבה לשמירת הקרקע ברשות מקרקעי ישראל.