רשות הטבע והגנים למשרד התחבורה: לא לסגור את הגישה לכביש מעלה עקרבים (227) רשות הטבע והגנים בתגובה להחלטת משרד התחבורה: "לא תיתכן סגירה מלאה של כביש מרכזי כדוגמת מעלה עקרבים, כשרובו בטיחותי לנסיעה, מבלי מתן לוח זמנים לטיפול בסוגיה".

כלים
הנגב. צילום: אילוסטרציה
הנגב. צילום: אילוסטרציה

המשמעות: פגיעה במאות אלפי מטיילים הפוקדים את אתרי התיירות באזור הנגב, ובמיוחד לקראת חג הפסח.

רשות הטבע והגנים קוראת למשרד התחבורה שלא לסגור את כביש מעלה עקרבים, כביש 227 המהווה ציר גישה מרכזי לאתרי תיירות פופולאריים באזור הנגב, זאת בעקבות החלטה שהתקבלה במשרד התחבורה לפני מספר שבועות, במסגרתה הורה המשרד על סגירת הכביש מסיבות בטיחותיות. בימים האחרונים, הוצב בציר הכניסה המרכזי שילוט המודיע כי הכביש סגור ומורה לנהגים שלא לנסוע דרכו.

רשות הטבע והגנים מתנגדת להחלטה וטוענת כי כביש מעלה עקרבים מורכב ממספר מקטעים שהינם בטיחותיים לציבור, ואין סיבה ממשית והגיונית לסגור למטיילים את הגישה לכביש כולו, זאת מבלי שמשרד התחבורה מלווה את ההחלטה בלוח זמנים מוגדר לטיפול יסודי בסוגיה.

הכביש המדובר מהווה ציר גישה מרכזי לאתרים רבים באזור, אותם פוקדים מאות אלפי מטיילים בשנה ובייחוד בתקופת החגים, ביניהם נחל גוב, מעלה עלי המכתש הקטן, שביל ישראל, מישור ימין ועוד.

לדברי גלעד גבאי, מנהל מחוז דרום ברשות הטבע והגנים: "כביש מעלה עקרבים הוא עורק תחבורה מרכזי למטיילים באזור הנגב, ומידי שנה פוקדים את האזור מאות אלפי מטיילים, תלמידי בתי ספר, תנועות נוער ועוד. הכביש מחולק למספר מקטעים ורובם בטיחותיים לנסיעה, כך שאין סיבה לסגור את הגישה באופן מלא, אלא מקטע מסוים בלבד. להחלטה של משרד התחבורה השפעה רבה על מערך התיירות בנגב והיא פוגעת בציבור מטיילים רחב שפוקד את האזור באופן שוטף, ובייחוד במהלך חג הפסח".