הצעת החוק לדחיית פינוי שדה התעופה דב אושרה ברוב מוחץ בכנסת ישראל - חוק "שדה דב", לפיו ימשיך שדה דב לפעול כשדה תעופה אזרחי עד להפסקת הפעילות הצבאית בשדה, אושר היום בקריאה שנייה ושלישית ונכנס לספר החוקים של מדינת ישראל. את הצעת החוק כחלק ממאבק שמנהל ראש העירייה - מאיר יצחק הלוי, הגישו חברי הכנסת איציק שמולי ובצלאל סמוטריץ' בתמיכה של יותר מ-70 ח"כים.

ראש עיריית אילת - מאיר יצחק הלוי
ראש עיריית אילת - מאיר יצחק הלוי

ראש העירייה, מאיר יצחק הלוי: ״במאבק למען תושבי אילת מול גורמים כבדי משקל וממון, ניצחה הנחישות האמונה העקביות ובעיקר הצדק. סיימנו בניצחון מערכה חשובה מאד אך הקרב לא הסתיים, צריך לראות שהפתרונות התחבורתיים לתושבי העיר אילת לקראת שנת 2019 יהיו הכי טובים שרק ניתן לקבל ועל כך יש בכוונתי להמשיך ולהיאבק״.

הצעת החוק אושרה היום (ד'), היום האחרון למושב החורף של הכנסת, פה אחד במליאת הכנסת, בתמיכת 73 חברי כנסת ואפס מתנגדים/נמנעים, לאחר שבמהלך השבוע האחרון קודמה במהירות בוועדת הפנים בראשות חה"כ דודי אמסלם (ליכוד), זאת לאחר המתנה של מספר חודשים על מנת לתת לממשלה ובעלי הקרקע את האפשרות להגיע לפשרה. חה"כ שמולי: "לא ניתן לרסק את הפריפריה עבור מגדל פאר מול חוף הים בתל אביב. חה"כ  סמוטריץ: "הבטחנו - קיימנו! שדה התעופה שדה דב יישאר במקומו עד לפינוי השדה הצבאי. בזמן הזה על המדינה למצוא תחליף מספק לשדה התעופה שישאיר את נתיב האוויר פתוח ויהווה פתרון קבע עבור תושבי הפריפריה".

ראש העירייה – מאיר יצחק הלוי, שהוביל את המאבק בנחישות תוך אמונה בצדקתו אמר: ״במאבק למען תושבי אילת מול גורמים כבדי משקל וממון, ניצחה הנחישות, האמונה העקביות ובעיקר הצדק. סיימנו בניצחון מערכה חשובה מאד אך הקרב לא הסתיים, צריך לראות שהפתרונות התחבורתיים לתושבי העיר אילת לקראת שנת 2019 יהיו הכי טובים שרק ניתן לקבל ועל כך יש בכוונתי להמשיך ולהיאבק". עוד הוסיף ראש העירייה: "לשמחתנו מוכיחים חברי הכנסת לאורך כל הדרך, אחריות ורגישות כלפיי תושבי העיר אילת, בתמיכה חוצה מפלגות השומרת על העיר אילת, שערה הדרומי של מדינת ישראל. זהו ניצחון צודק לא רק לתושבי העיר אילת אלא למדינת ישראל".

הצעת החוק קובעת, כי כל עוד משמש שדה דב לתעופה צבאית, תימשך בו גם התעופה האזרחית. שדה התעופה האזרחי יועבר למסוף זמני בחלק הצבאי של שדה התעופה, כאשר הצעת החוק קובעת, כי העברת המבנים תיעשה באופן מידי ותסיים את המעבר לא יאוחר  מ-1 בדצמבר 2017. שדה דב ימשיך לתת שירות עבור התעופה האזרחית עד ליציאת השדה הצבאי משדה דב בשנת 2019. עוד קובעת הצעת החוק, כי המדינה תעניק פיצויים לבעלי הקרקע בגין שימוש במקום לצורך התעופה האזרחית, שיחושב על פי הוראת פרודת הקרקעות והחוק לתיקון דיני הרכישה לצורכי ציבור.

כאמור, בחודשים האחרונים עיכבו יוזמי הצעת החוק את קידום ההצעה כדי לאפשר לנציגי המדינה ולבעלי הקרקע לבוא בדברים ולהגיע להסכמות. כידוע, בעלי הקרקע עמדו בסירובם ודרשו את פינויו המוחלט של השדה האזרחי. לפיכך, הודיעו חברי הכנסת כי יקדמו את הליך החקיקה באופן נמרץ מאוד. חה"כ איציק שמולי: "בזכות מאמצים רבים של ראש העיר אילת – מאיר יצחק הלוי ויו"ר ההסתדרות - אבי ניסנקורן, הצלחנו ברגע האחרון לגייס את כל הכנסת, כדי להוריד את החרב מהצוואר של אילת והפריפריה. אני מאמין ומקווה שבעלי הקרקע יצליחו בסופו של דבר לקדם את התכניות במקום, אבל השדה יוכל להתפנות רק כשתהיה חלופה. עד אז לא ניתן לרסק את הפריפריה עבור מגדל פאר מול חוף הים בתל אביב".

תגובת התאחדות המלונות בענין שדה דב:

התאחדות המלונות בישראל מודה לחברי הכנסת: איציק שמולי ובצלאל סמוטריץ על הנחישות בהעברת החוק בענין שדה דב, ומודה לשר התיירות, יריב לוין, על הסיוע הרב שלו לנושא. סגירת שדה דב הייתה גורמת לפגיעה אנושה בעיר התיירות מס' 1 של מדינת ישראל, שלמעלה מ- 90 אחוזים מאורחיה הם תיירי פנים, שרבים מהם נעזרים בשירותי שדה דב.

ההתאחדות מקווה שכעת החקיקה תסייע לקדם פתרון קבע אמיתי בענין שדה דב, שלא יתיר כל פגיעה בעיר אילת.