מה נשתנה הפסח הזה? עיריית גבעתיים תערוך ליל סדר עירוני מרכזי לקהל הרחב! פסח 2017 - בזמן שהשיח החברתי נוגע בעיקר ל"היכן אתם השנה בסדר", יש את אלו שאינם מוזמנים למשפחתם וידם אינה משגת. אנשים, ללא קשר למצבם הכלכלי, מוצאים עצמם לבד בליל סדר פסח כשאין להם "עם מי לעשות את הסדר". 

כלים
הזמנה פתוחה לליל סדר בגבעתיים
הזמנה פתוחה לליל סדר בגבעתיים

כל אלו שומעים את המזמורים ומריחים את ניחוחות המאכלים מרחוק בכל שנה, בעוד הם נותרים ספונים ובודדים בביתם.

רן קוניק, ראש עיריית גבעתיים: "מבחינתנו בליל הסדר אף אדם לא צריך להישאר לבד. אנו נדאג שכולם ייסובו לשולחן לקריאת ההגדה, יטעמו מצה, ישתו ארבע כוסות יין, יאכלו ארוחה מושקעת ועשירה וייהנו מחברה טובה."

אז מה באמת נשתנה בליל סדר פסח הזה מכל הסדרים?

שבליל סדר פסח, אנשים מופלאים, במיוחד כאלו שהיו לבד עד היום, יתארחו בליל הסדר העירוני ויזכו להרגיש חג.

עיריית גבעתיים בשיתוף עמותת "מרחביה" ומספר תורמים אנונימיים, עורכים זו השנה השנייה ליל סדר כדת וכדין, הכולל שולחן חג מעוצב, קייטרינג איכותי אשר יגיש ארוחה חמה ומסורתית בת 4 מנות, רב אשר יערוך את הסדר, יינות ומשקאות.

מסורת זו החלה בעקבות צורך שעלה מהקהילה. בפניות שהגיעו לאגף הרווחה, התברר שישנם תושבים אשר אינם חוגגים את ליל הסדר ונשארים בגפם. ראש העירייה הרים את הכפפה והודיע כי בכוונתו לדאוג לכל אדם. בשנתיים האחרונות, הגיעו להפתעתנו עשרות רבות לליל הסדר והפידבקים שהתקבלו היו מעולים ומעל המצופה, המשתתפים ביקשו להמשיך במסורת גם בעתיד, דבר אשר חימם את ליבנו.