בצעד חסר תקדים - מנהיגות נשית וזקיפות קומה אל מול מערכות הכוח ואל מול עוצמת מערכת המשפט בישראל - הגב' גליה וולוך יו"ר נעמת: "הנהלת בתי המשפט לא ראויה לפרס "קידום שיוויון מגדרי", מטעם נציבות שירות המדינה בעקבות יחסה של הנהלת בתי המשפט לעוזרות המשפטיות.

כלים
גילוי מנהיגות מגדרית - יו"ר נעמת הגב' גליה וולוך. צילום: Itamat12345
גילוי מנהיגות מגדרית - יו"ר נעמת הגב' גליה וולוך. צילום: Itamat12345

וולוך שהוזמנה לקחת חלק באירוע החגיגי הודיעה כי תחרים את האירוע בעקבות פניה של יו"ר ועדת העוזרים המשפטיים; וולוך: " הנהלת בתי המשפט פוגעת בזכויותיהם של העוזרים המשפטיים, כאשר כ-90% מהם, נשים. הנהלת בתי המשפט מקפחת אותן באופן בוטה ומעסיקה אותן בתנאי היעדר מוחלט של בטחון תעסוקתי.

גליה וולוך, יו"ר נעמת מחרימה את השתתפותה באירוע חגיגי של נציבות שירות המדינה בו אמורה לקבל הנהלת בתי המשפט את אות "המעסיק המקדם שיווין מגדרי". וולוך נקטה בצעד, לאחר שהוזמנה לשאת דברים באירוע, בשל היחס הפוגעני של הנהלת בתי המשפט, לעוזרים המשפטיים שכ-90% מהם הינן נשים.

וולוך: "האות מוענק על קידום השוויון המגדרי למעסיקים המצטיינים בקידום נשים לעמדות ניהול בכירות, ביצירת אקלים ארגוני המאפשר לנשים לצמוח ולהתפתח ובהקצאת משאבים לפעילויות להעצמת נשים, אך מכיוון שהנהלת בתי המשפט עושה את ההפך הגמור מהעסקה שיוויונית ומהעצמה, בכל מה שקשור לעוזרות המשפטיות, החלטתי לאות מחאה ומתוך הזדהות עם מאבקן של העוזרות המשפטיות, שלא להשתתף באירוע ובפאנל שיתקיים במסגרתו".

וולוך שהודיעה על החלטתה במכתב לנציבות שירות המדינה כתבה עוד כי: "הנהלת בתי המשפט פוגעת בזכויותיהם של העוזרים המשפטיים, מקפחת אותם באופן בוטה ומעסיקה אותם בתנאי היעדר מוחלט של בטחון תעסוקתי."

וולוך סיימה את מכתבה בבקשה להעביר את מחאתה לוועדה שהחליטה על מתן האות להנהלת בתי המשפט.