מהיום, היישומון וההדרכה של הצמיד המציל חיים "ברקיד" מונגש גם לדוברי השפה הערבית. יזמי הצמיד מודיעים: בקרוב היישומון יפותח גם בשפות נוספות. בעקבות מקרי אובדן רבים של ילדים במגזר הערבי, החליטו יזמי הצמיד החכם "ברקיד", אליאב אלחדד ומעיין אלמסי מבאר שבע לפתח את היישומון גם בשפה הערבית וכך להנגיש אותו לחלק נוסף באוכלוסיה במטרה למנוע מקרי אובדן נוספים.

כלים
צילום: חברת קרפיד
צילום: חברת קרפיד

 "ברקיד" הינו צמיד חכם לילד אשר מתממשק עם אפליקציה לסמארטפון שמתריעה בכל פעם שההורה מתרחק מילדו מעל למרחק מסוים שנקבע מראש. בכך, האפליקציה והצמיד מונעים אסונות במקומות הומי אדם, מקרים של שכחת ילדים ברכב ומקרי טביעה רבים.

על פי דו"ח תמותת ילדים מהיפגעות בלתי מכוונת בשנת 2016 של ארגון "בטרם" שפורסם בינואר 2017 בין השנים 2016-2014 שיעור התמותה הממוצע של ילדים ובני נוער מהמגזר ערבי עמד על 8.1 מקרי מוות למאה אלף ילדים, ושיעור התמותה הממוצע של ילדים ובני נוער יהודים עמד על 2.6 מקרי מוות למאה אלף ילדים. כלומר הסיכון של ילד ערבי להיהרג כתוצאה מהיפגעות בלתי מכוונת היה גבוה פי 3.1 מהסיכון של ילד יהודי. משמעות נתון זה היא שאם שיעורי התמותה בקרב ילדים ערבים היו זהים לשיעורי התמותה בקרב ילדים יהודים, ניתן היה להציל כ-38 ילדים בשנה.

אליאב אלחדד, יזם צמיד "ברקיד" מסר כי :" בעקבות פניות רבות שקיבלנו יחד עם הנתונים לגביי אובדנים במגזר הערבי הבנו שיש צורך בהנגשת היישומון וחומרי ההסברה . אני מאמין כי זה יסייע להציל חיים נוספים. בימים אלה אנחנו עובדים על הנגשת היישומון לשפות נוספות.