עלייה של 600% בקבלת מתמחים ערבים-ישראלים למשרדי עריכת הדין הגדולים עמותת 'קו משווה' חושפת כי ישנה עלייה של 600% בקבלת מתמחים ערבים למשרדי עריכת הדין הגדולים לעומת השנה שעברה השנה התקבלו להתמחויות 12 מתמחים מספר השווה את סך המתמחים בשנים 2012-2016 יחדיו.

כלים
צילום: אילוסטרציה
צילום: אילוסטרציה

הנתונים חסרי התקדים הם תוצאה של עבודה מאומצת של עמותת 'קו משווה' מול המשרדים הגדולים בשילוב הכשרת הסטודנטים בתכנית 'פתיחת דלתות' של העמותה שנותנת כלים והכוונה לסטודנטים.

התוצאות המפתיעות הן תוצאה של שינוי העומק הנעוץ בתפיסה שמובילה 'קו משווה' בקרב משרדי עריכת הדין שקבלת המתמחים צריכה להישען על בחינת יכולותיהם וההישגים שאליהם הגיעו בשנות לימודיהם, ופחות על הקצאת מקומות ייעודים למתמחים הערבים. בין המשרדים אליהם התקבלו השנה אפשר לציין את המשרדים: הרצוג פוקס נאמן, יגאל ארנון, מיתר, אורנה לין, פירון, גורניצקי כמו כן השנה התקבל לראשונה אחרי שנים רבות מתמחה לבית המשפט העליון הסטודנטים השתתפו בתכנית "פתיחת דלתות" המופעלת ע"י עמותת קו משווה ובמסגרתה, זכו המשתתפים להכנות, סדנאות וסיורים במשרדים המובילים, מה שסייע בהכנתם לקראת תהליכי הקבלה. במקביל, העמותה חיזקה ופיתחה את הקשר עם המשרדים, לרבות עריכת סדנא ייחודית למנהלי משאבי-אנוש ועורכי הדין בנושא הגיוון בתעסוקה, היכרות עם המאפיינים התרבותיים של המועמד הערבי.

סאמי אסעד, מנהל תכנית המועדונים העסקיים של קו משווה: "בזכות מאמצים משולבים, הצלחנו להגיע להישג המרשים השנה. שיתוף הפעולה בין משרדי עריכת הדין עם פעילות העמותה לרבות תמיכת הפקולטות למשפטים השותפות, תרם תרומה רבה בהנגשה, חשיפה ומעורבות הדדיים. ניכר כי הטאלנט האקדמי הערבי קיים בשפע ומגלה מוטיבציה רבה להשתלב בעמדות השפעה חשובות במגזר העסקי וגם הציבורי – וזה הוכח באופן חד משמעי השנה, אין ספק שכולנו נצא נשכרים מהשתלבות איכותית זו".

 

עדכונים אחרונים

ינו 29, 2024

מקצועות מבוקשים ומתגמלים לשנת 2024

גם על רקע המלחמה, שוק העבודה ממשיך להתפתח ויוצר הזדמנויות חדשות במגזרים שונים. בתקופת…
נוב 30, 2023

שליטה באמנות האנימציה: המשמעות של קורסי אפטר אפקטס במכללות לאנימציה

בתחום כמו אנימציה, חשוב להישאר מעודכנים תמיד. ככל שהתעשייה מתפתחת, כך גם הכלים והטכניקות…
אוק 24, 2023

התפקיד המכריע של ההכנה בתהליך החטיבה: הדרכת תלמידי כיתות ו' מחוננים

להכנה לחלוקה יש תפקיד מכריע בהדרכת תלמידי כיתות ו' המחוננים. תהליך זה חיוני כדי להבטיח…
אוג 03, 2023

מה חשוב ללמוד כשיוצאים לעבודה בהייטק

בעולם הטכנולוגיה המתפתח במהירות, חיוני להישאר בקדמת העקומה ולהצטייד בכישורים ובידע…
מרס 01, 2023

כל מה שחשוב לדעת על לימודי ניהול

תוכנית הלימודים בתואר ראשון בלימודי ניהול עוסקת בתיאוריות ובפרקטיקות של הניהול העסקי.…
ינו 16, 2023

סטודנטים? כך תקלו על עצמכם בתואר

לימודי תואר ראשון הם חוויה מרתקת ומעצימה, אבל גם תובענית מאוד.