מנהל המכון לאימונולוגיה קלינית ואלרגולוגיה במרכז הרפואי בני ציון, פרופ' אליאס טובי, אמר השבוע, "עונת האביב כבר כאן ורבים מתושבי ישראל פוקדים את אתריה השונים ונהנים מהטבע והיופי שהאביב מביא עימו, אך לא לכולם מסמלת העונה פרחים וריחות נעימים, כאשר לרבים מהחולים האלרגיים מסמל האביב נזלת מימית, התעטשויות מרובות, גירוי בעיניים, פריחה בעור ועיניים דומעות"

כלים
בני ציון- פרופ' אליאס טובי. צילום צליל דנה
בני ציון- פרופ' אליאס טובי. צילום צליל דנה

אביב הגיע, אלרגיה באה..."בתקופת זו של האביב, אלרגנים (גרגרי האבקה) נישאים ע"י הרוח, חרקים וחודרים לריריות העיניים, לריריות האף, ולדרכי הנשימה וגורמים להתפרצויות האלרגיות הדומיננטיות לעונה זו" אמר השבוע מנהל המכון לאימונולוגיה קלינית ואלרגולוגיה במרכז הרפואי בני ציון, פרופ' אליאס טובי.

פרופ' אליאס טובי מסביר כי, " בתקופה שבין עונת החורף לעונת האביב מתחילה פריחה של עצי הבר- הברוש, ערער ויותר מאוחר גם עץ הזית ועשבי בר נוספים, המפזרים את אבקותיהם כחלק מתהליך הרבייה. אבקת הפריחה מופצת ע"י הרוח וחודרת לדרכי הנשימה, ריריות האף ולחמיות העיניים ומעוררת אצל אנשים אלרגיים תגובה מהירה קשה ומטרידה, אשר פוגעת קשות באיכות החיים ובתפקוד היומי."

לטיפול באלרגיה יש מספר אפשרויות. לרוב, הטיפול שניתן לחולי האלרגיות הינו טיפול מקומי הממזער ומקל על הסימפטומים, בין אם במשחות או בטיפות. לחולים האלרגיים הסובלים מתסמינים ריאתיים יינתן טיפול דרך הפה בעזרת משאפים מתאימים. כל המטופלים מגיבים מידית לטיפולים אלה ומרגישים הקלה אך בחלק מהמקרים, הטיפול לא יעיל ונדרש מתן חיסון כנגד האלרגיות. איכות החיסונים השתפרה בשנים האחרונות והם יעילים יותר מבעבר, אך יש לזכור להתחסן מבעוד מועד לפני בוא האביב.

מנהל המכון לאימונולוגיה קלינית ואלרגולוגיה במרכז הרפואי בני ציון, מדגיש כי, "הדעה הרווחת והמוטעית כיום היא שאין מה לעשות כנגד אותן אלרגיות עונתיות, אך אני משוכנע שאסור להתפשר על איכות חיים ירודה בעונה זו וכי יש מה לעשות כדי לעזור להתגבר על האלרגיה העונתית."

בנוסף, אומר פרופ' אליאס טובי, "מלבד הטיפול הרפואי הניתן על ידינו לפונים, אנו מייעצים להם גם בכל הקשור לדרך התנהגות נכונה במהלך העונה המסייעת בהתמודדות עם האלרגיה. וחשוב לזכור, כי כל מקרה נבדק לגופו ואין פתרון כולל."