ד"ר מוטי צווילינג מדעי המחשב וביולוגיה, עמית מחקר במרכז לטכנולוגיות סייבר באוניברסיטת אריאל: בשבוע האחרון, אנו עדים למספר הולך וגובר של כתבות וציטוטים ברחבי האינטרנט המציינים את תאריך ה-7.4.2017 כיעד לתקיפת נרחבת של אתרי אינטרנט, בעיקר אלההמיוחסים למדינת ישראל. הארגון קרא לאחרונה באמצעות האינטרנט להאקרים בכל העולם לקחת חלק פעיל במתקפה הצפויה.

כלים
ד"ר מוטי צווילינג אוניברסיטת אריאל
ד"ר מוטי צווילינג אוניברסיטת אריאל

יצוין כי הארגון העלה לאחרונה סרטון לאתרהאינטרנט "יוטיוב", שבו התייחס למתקפה, וטען כי מתקפה זו הינה "תוצאה של היחס הברוטלי שמפגינים הציונים כלפי הפלסטינים, כפי שנעשה במלחמה האחרונה: (מבצע צוק איתן) בשנת 2014". הארגון אף מאשים בסרט את ישראל כי ראש ממשלתה החליט לצאת למסע נקמה כלפי הפלסטינים במקום לחקור את רצח הנער: "מוחמד אבו חדיר ובהכאת בן דודו על ידי שוטרים ישראלים", כמו כן, מאשים הארגון את ישראל ב"מדיניות מכוונת בהגשת כתבי אישום ורדיפה של עצורים פלסטינים ללא סיבה". 

עוד עולה מהסרטון כי הארגון מתהדר ביכולתו לבצע את המתקפה ובכך שייעודו "להגן על האנושות מפני פשעים ובעיקר פשעיו של העם הציוני. "שואה אלקטרונית תתקוף אתכם" מזהיר הארגון בסרט.

שמו של ארגון אנונימוס התפרסם זה מכבר ברחבי הרשת לאור העובדה כי נחל בעבר הצלחות לא מבוטלות בנוגע להפלת אתרי תוכן ישראלים.  לאחרונה פורסם בבלוג של ד"ר טל פאבל " http://middleeasternet.com", כי האקרים פרו-פלסטינים פרצו לשרתי אוניברסיטת חיפה ופרסמו נתונים כמו מספרי א-מייל, תעודות זהות ומספרי טלפון של עובדיהאוניברסיטה. ניסיונות דומים לפריצה מטעם הארגון פורסמו בעבר במהלך מבצע "עמוד ענן" שהתרחש זה מכבר בשנת 2012. במהלך המבצע, הצליח הארגון לפרוץ לאתרי תוכןישראלים רבים כולל האתר הרשמי של נשיא המדינה לשעבר שמעון פרס ז"ל וכן של ח"כ לשעבר דני דנון.  כנגד הצהרותיו של ארגון אנונימוס התייצבו האקרים ישראליים המשויכים לקבוצת ה-"Israeli Elite Force", שהזהירו את הארגון מפני ניסיונותיו להתקיף את ישראל. הצלחותיהם של ההאקרים הישראלים עלתה בשנים האחרונות לתודעה וקבוצת ההאקריםהישראלית מפרסמת מעת לעת אזהרות ברשת האינטרנט מפני ניסיון של ארגוני טרור שונים לבצע התקפות סייבר כנגד ישראל. כך לדוגמא בשנת 2014, פרסמה קבוצת ההאקריםהישראלים את שמותיהם ותמונותיהם של האקרים המשויכים לארגון OPisrael שמטרתו הייתה לתקוף ולהפיל אתרי תוכן ישראלים. אחד ההאקרים הישראליים המכונה"BUDDHAX" הציע לארגון אנונימוס "לחשוב פעמיים" לפני שינסו לתקוף אתרי אינטרנט ישראלים ולהפילם (בין היתר באמצעות שיטת ה DDOS). אז האם צפויה ישראל למתקפהנוספת בסדר גודל של מגה פיגוע מבית מדרשו של ארגון אנונימוס ?, ייתכן שכן וייתכן שלא. ישראל ככלל ואתרי תוכן ישראלים בפרט ציבוריים, ניתנים כל העת למתקפה של האקרים לווא דווקא כאלו המשתייכים לארגון אנונימוס. אמנם ארגון אנונימוס מתהדר בהצלחות רבות לפריצה של אתרי אינטרנט ברחבי העולם כגון: התקפה נרחבת על אתרי תוכן בתורכיהבשנת 2015 והשחתת אתרי אינטרנט של משטרת תאילנד בשנת 2016, ואולם יש לזכור כי המודעות לנזקי הסייבר והעלייה בכמות התקיפות הובילה מדינות רבות ברחבי העולם להטמיע אמצעי הגנה וניטור מפני פריצה למחשבים ומאגרי מידע ממשלתיים כמו גם הגנה על שרתי אינטרנט החשופים לפריצות סייבר. ישראל ידועה בעולם כ"סייבר ניישן", ולאחרונה בשנת 2016 פרסם פורבס את 10 חברות אבטחת המידע המצליחות ביותר בישראל שביניהם ניתן למצוא את: FIREGLASS, MINERVA  ו CYBERX. אולם מנגד, קרןההון סיכון האמריקאית: USVP, שהשקיעה בחברת צ'ק פוינט ומלאנוקס והייתה שותפה לאקזיט של חברת טראסטיר פרסמה כבר בשנת 20166 כי "יש בישראל יותר מידי חברות אבטחת מידע וזה לא טוב". טוב או לא, מה שבטוח הוא שישנו מידע רב וכלי הגנת סייבר כנגד תקיפות ברחבי האינטרנט ובנוסף המודעות לחינוך המשתמשים ואימון שומרי הסף בארגונים רבים ביחס להגנת תשתיות הארגון מפני התקפות סייבר עולה עם השנים. כך או כך, הצהרות לחוד ומעשים לחוד, גם אם מדינת ישראל תותקף על ידי ארגון זה או אחר במרחבי האינטרנט, היא תמשיך להיות סייבר ניישן ותשמש כמצפן למדינות רבות בכל הקשור לפיתוח אמצעי הגנה ומודעות להתקפות סייבר של האקרים. מכל האמור לעיל, ניתן לשער כי ככל הנראה, בהצהרותיו התכוון ארגון אנונימוס להתקפת ה 1.4.2017 המוכר בארצות רבות כיום "הכזבים הבינלאומי".