חג שמח ובריא - כך תוכלו ליהנות בחופשת החג וגם לאמץ המלצות האגודה למלחמה בסרטן להפחתת הסיכון לחלות. פעילות גופנית: חופשת הפסח היא הזדמנות מצוינת לצאת ולטייל ברחבי ארצנו.

כלים
צילום: אילוסטרציה
צילום: אילוסטרציה

טיול רגלי בחיק הטבע, או רכיבה על אופניים מפחיתים את הסיכון לחלות בסרטן. פעילות גופנית עוזרת גם לחולי סרטן - בהיבט הגופני והנפשי כאחד.

'חכמים בשמש' - צאו לבלות תוך שמירה על כללי "חכם בשמש" של האגודה למלחמה בסרטן. השתדלו לבלות בחוץ בשעות הבטוחות (לפני 10:00 או אחרי 16:00, לבשו ביגוד מתאים, חפשו צל, חבשו כובע, הרכיבו משקפי שמש ומרחו קרם הגנה באזורים החשופים).

תזונה בריאה ומהנה: ימי החג כרוכים בשינויים בהרגלי האכילה, וזאת בשל ארוחות החג עתירות הקלוריות. מומלץ להרבות באכילות ירקות ופירות ולא לתת לחג לשבש ביצוע פעילות גופנית באופן סדיר. המעיטו במזונות עם שיעורי שומן גבוהים וערך קלורי מרובה, הימנעו מצריכת כמויות גדולות של בשר אדום או משומר, מלח ומזונות מומלחים העלולים להגדיל את הסיכון להתפתחותן של מחלות סרטן המעי הגס וסרטן הקיבה.

זה הזמן להפסיק לעשן: במקום לחפש סיגריות או טבק "כשרים לפסח" – נצלו את אווירת חג האביב לשינוי אמיתי בחיים והימנעו לחלוטין משימוש בסיגריות, "כשרות" ו"לא כשרות". הפסקת עישון תאפשר לכם שנים ארוכות יותר עם משפחותיכם, ובאיכות חיים טובה יותר.

חג שמח!