ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה נפגשו יחד עם שרת התרבות והספורט מירי רגב עם מדליקי המשואות ליום העצמאות ה-69 של מדינת ישראל, בלשכת רה"מ בירושלים. 

מדליקי המשואות ביום העצמאות 2017 במפגש עם רה"מ נתניהו ורעייתו שרה ביחד עם שרת התרבות והספורט מירי רגב. צילום: חיים צח, לע"מ
מדליקי המשואות ביום העצמאות 2017 במפגש עם רה"מ נתניהו ורעייתו שרה ביחד עם שרת התרבות והספורט מירי רגב. צילום: חיים צח, לע"מ

ראש הממשלה נתניהו: מאוד חשוב שאזרחי ישראל, וגם מחוץ לישראל, ישמעו את הסיפורים שלכם. מפני שזה הסיפור המופלא של המדינה האהובה שלנו. המדינה שלנו היא הזדמנות מופלאה. היא מופלאה בזכות השילוב הפנטסטי של אנשים, של מקורות, של כישרונות ושל נחישות.

אתם נותנים תקווה לא רק לעמים שלנו, תקווה לכל האנושות. אנחנו מסתכלים סביבנו ואנחנו רואים מה קורה. סביבנו מדינות קורסות, ואנחנו רואים דברים איומים שמתרחשים ופתאום פה בתוך המדינה הזאת דברים נפלאים קורים ברוח האנושית שלנו, ביצירה האנושית שלנו. ואני רוצה לברך אתכם, ולהגיד יותר מזה - אנחנו מבורכים. אנחנו מבורכים בכם, ואני חושב שאתם תדליקו משואות לתפארת מדינת ישראל.

רעיית רה"מ הגב' נתניהו: אני רוצה להביע הרבה הערכה והתפעלות מהאנשים שיושבים כאן לצדנו בשולחן. הסיפורים מדהימים ואני מוצאת את עצמי כאן בסגירת מעגל, מזכרון מנחם שאנו אתכם משנות התשעים, ואתם עושים עבודת קודש. אחד מזכרונות הילדות הראשונים שלי כילדה קטנה זה יהורם גאון, שאמא שלי אהבה אותו אהבת-נפש. כל פעם שהיא הייתה שומעת את יהורם ברדיו היו זולגות דמעות וזה יהורם גאון בשבילי מאז שהייתי ילדה". הגברת נתניהו קישרה סיפורים מחייה למדליקי המשואות וגם סיפרה כי בנה אבנר שהיה ילד אוהד בית"ר ירושלים אמר לה שאחת האגדות שלנו זה אורי מלמיליאן.

שרת התרבות והספורט מירי רגב: אנחנו ניפגש כולנו בטקס המשואות, שיביא לידי ביטוי את הפסיפס המאוד מיוחד של החברה הישראלית, של החברה הירושלמית, של השילוב והרב-תרבותיות, גם בתוכן וגם בקטע האומנותי.

במפגש השתתפו 13 מדליקי המשואות שסיפרו את סיפורם: אורי מלמיליאן, אחמד עיד, אלי מזרחי, אמנון שעשוע, דינה סמטה, הרבנית חנה הנקין, יהורם גאון, יעקב (יקי) חץ, מירי ארנטל, מיכאל (מייק) סטיינדהרט, הרב משה חיים (מרווין) הייר, סגן דין ארגיל ורב סרן ירוס ירושלים שיגוט.

השנה יעמוד טקס הדלקת המשואות בסימן יובל שנים לשחרורה ולאיחודה של ירושלים ולהצדעה לאזרחיה שתרמו תרומה ייחודית לעיר ירושלים.