לרגל הגעתה של התקופה החמה, ד"ר מוטי לוי, הרופא הראשי של רשת מרפאות 'כללית רפואה משלימה', מספק טיפים כיצד לאכול נכון, לשמור על תחזוקה נאותה של הגוף, ולדאוג לילדינו בתקופת הקיץ. 

כלים
 ד"ר מוטי לוי
ד"ר מוטי לוי

 

תזונה: הטבע חכם ומתאים לכל עונה את הפירות והירקות האופייניים לה. פירות הקיץ עשירים במים ומכילים סוכר פירות אשר לא מכביד על מערכת העיכול. ממה כדאי להימנע: ממזון מטוגן, עתיר בשומנים או מזון מעובד ומתועש. מה לצרוך: פירות, סלטי ירקות או ירקות טריים, מזון שהכי קרוב למצבו הטבעי (טרי).

תינוקות זוחלים: גידול ילדים בסביבה סטרילית מדי חושף אותם לפתח אלרגיות ולהיות רגישים מדי. על כן אין מניעה להניח לתינוקות לזחול על הרצפה, כל עוד מדובר במקום נקי ובטוח. ואם הרצפה קרה? עברו לאייטם הבא...

לחשוף אותם לקור? עד גבול מסוים: קרירות נעימה היא חלק מהאפשרות שלנו להתאוורר בקיץ, אולם מומלץ לא לחשוף את הילדים לקור רב מדי, שכן קור "מעצה" (מקשה, מלשון עץ) את הילדים ומפריע להתפתחות תהליכי הצמיחה הגופניים והנפשיים שלהם, בראי הרפואה ההוליסטית. רצוי לעטוף את רגלי הילדים והתינוקות בגרביים, נעלי קיץ או אפילו חותלות נעימות למגע ולא עבות מדי במיוחד אם הבית ממוזג.

ניקוי הגוף? אל תעשו את זה ללא פיקוח וייעוץ מתאים: על פי הרפואה הסינית, הגוף נולד מחדש באביב, ועל כן נחשבת תקופה האביב ותחילת הקיץ לזמן מצוין לניקוי הגוף. יש מי שעושים זאת באמצעות שתיית מיצים טבעיים ויש מי שנמנעים ממאכלים שונים. כך או כך – כיוון שכל גוף מגיב אחרת לניקוי ולא פעם מדובר בצעד דראסטי – ף שתנקו את גופכם בפיקוח של נטורופת או איש מקצוע שילווה אתכם בתהליך ויעניק לכם תפריט שיותאם עבורכם.

יוצאים לטיול? קחו עמכם את "ארגז הכלים" המתאים: רכשו מספר תכשירים הומיאופתיים לעזרה ראשונה כגון אלה שהוזכרו לעיל, קחו עמכם שתייה מרובה ואם הילד מסרב לשתות, דאגו שיאכל פירות. השתמשו בשמנים אתריים במקרים של עקיצות והחשוב מכל – תכננו לעצמכם סדר יום מתאים שבו תטיילו מוקדם בבוקר או בשעות אחר הצהריים ואילו את שעות הצהריים החמות תקדישו למנוחה.

החופש כהזדמנות: חופש בפירוש לא צריך להפוך לעונת הכאוס ושבירת המחסומים והגבולות. אפשר לנצל אותו כדי לבלות זמן איכות ביחד. משאירים את המכשירים הניידים בבית ויוצאים לטבע. חשוב לשמור על סדר יום קבוע במהלך החופש ועל זמני שינה נכונים לקיץ – ללכת לישון בשעות סבירות ולקום מוקדם כדי ליהנות מהבוקר הקיצי הנעים, ובעיקר לא לוותר על ארוחות ביחד, שמעניקות ביטחון וחוסן נפשי לכל בני המשפחה.