מרסלה הירש גננת מזה 37 שנה, מתוכן 20 שנה כחברת ועד הגננות ומפלגת הגננות ג"נ, מונתה לכהן כיו"ר תא הגננות של סיעת ג"נ בסניף ראשל"צ השוכן ברח' הרצל 59 בעיר ואשר מספק שירות לגננות מהישובים ראשל"צ, נס ציונה, באר יעקב והמרחב. אנג'לה נולמן, אף היא גננת מזה 17 שנה בעיר, מונתה לכהן כסגניתה.

כלים
צילום: באדיבות מפלגת הגננות ג"נ
צילום: באדיבות מפלגת הגננות ג"נ

השתיים מונו ע"י לילי פוקמונסקי - מנהלת המחלקה לגננות בהסתדרות המורים ויו"ר סיעת הגננות (ג"נ). בין התפקידים אותן ימלאו כנציגות הגננות בעיר גם אל מול מחלקת החינוך והעירייה וגם אל מול המחלקה לגננות בהסתדרות המורים: סיוע, ליווי, יעוץ ופתרון בעיות ומצוקות בהן נתקלות הגננות, ארגון ערבי גיבוש, ייצוג נושאי הגננות אל מול מחלקת החינוך והעירייה ועוד.

מרסלה הירש מכהנת כאמור, מזה 37 שנה כגננת, פעילה בוועד כ-20 שנה, בעלת ותק עשיר בפעילות לקידום הגננות, לדבריה "כבר שנים שאני פועלת לקידום הגננות, טיפול בזכויות הגננות, השתתפות בוועד הגננות, כאשר אנו עובדות יחד עם הוועד של הגננות והגננים במרחב, אנו מנסים בין היתר לארגן ערבי גיבוש, עובדים הרבה עם המפקחות וראש מינהל החינוך כדי להגיע לרווחת הגננות, פועלות באופן נמרץ לפתור כל מיני מצוקות שעולות בעיר ומול הרשות. אנו עובדות בשיתוף יחד עם הגננת ומלוות אותה מול המועצה שלא יהיה מצב בו גננת מוצאת עצמה נאלצת להתמודד לבד."

"בנוסף, אנו פועלות למילויי מקום לגננות, בכך הגענו להשגים טובים בנושא מילויי מקום, כך שבמקרה הצורך במילוי מקום האחריות חוזרת לעירייה והיא תדאג לנושא, הצלחנו גם להשפיע על העירייה ולהביא לשינוי כך שהשמות של הילדים שצפויים להגיע לגן בתחילת השנה ישלחו אלינו למייל ואנו נוכל דרך המחשב האישי לקבל אותם, ולא נאלץ, כמו בעבר, לעזוב הכול באמצע חופשת הקייץ להגיע לקחת מהרשות את הרשימה. הגענו להשגים גם בנושא של השיפוצים בגנים ולהוציא את החול מהגנים, ביקשנו להשאיר רק ארגז חול ושאר השטח ירוצף, חשוב לציין כי גם ההורים פעלו מהצד שלהם להוצאת החול מהגנים ולהערכתי הלחץ המשותף עשה את שלו."

לילי פוקמונסקי, מנהלת המחלקה לגננות בהסתדרות המורים ויו"ר סיעת הגננות (ג"נ), אמרה כי "מדובר בשתי גננות ותיקות שלנו, שפועלות במשך תקופה ארוכה לטובת הגננות, שתיהן באות מתוך "הבית" ומבינות היטב את ההתמודדויות והאתגרים הניצבים בפני הגננות והגננים, אין לי ספק כי בכוחות משותפים לצידנו הן יביאו להשגים משמעותיים וייצגו נאמנה את הגננות בישובי ראשון לציון והמרחב".

"אנחנו כאן למען הגנות, אנחנו מגיעות מהשטח ומבינות מה עובר על הגננות. אנחנו נלחמות בשבילכן, ולמענכן ורק אם נהיה מאוחדות והגננות יהיו איתנו נצליח להשפיע ולשנות דברים. לאחרונה הגענו להשגים בנושא של מילויי מקום ברשות גדולה כמו ראשל"צ, כאשר עד היום היינו צריכות ללכת פיזית ולהביא רשימות בעצמנו, בשנה הבאה הרשימות יגיעו במייל כמו במאה ה-21".