כידוע, משרד החינוך הזיז את יום החופשה של ל"ג בעומר מיום ראשון ליום שני בשבוע, וכך נוצר מצב בו אוטובוסים שאמורים היו להסיע את התלמידים לבית הספר תפוסים בשל הזמנתם מבעוד מועד להילולה בהר מירון.

כלים

משמעות הדבר היא שבכל רחבי הארץ, עשרות אלפי תלמידים נותרו ללא שירות היסעים אל בתי הספר ומוסדות החינוך. בצעד יוצא דופן, הודיעה עיריית הרצליה כי בכוונתה לסבסד שירותי הסעה חלופיים לתלמידי העיר, ובשיתוף עם ועד ההורים המרכזי, פעלה העירייה לאיתור חברות היסעים שימלאו את מקום החברות הקבועות.

ראש עיריית הרצליה, משה פדלון מסר " נאלצנו לנקוט בצעד חריג זה, לקחת אחריות על מחדל לא לנו, ולתת מענה למצוקת התלמידים והוריהם. לא ייתכן שילד יפסיד יום לימודים יקר רק בגלל העדר הסעה לבית הספר. גם עבור ההורים נידרש מענה שכן לא כולם יכולים להסיע באופן אישי את ילדיהם אל בתי הספר ".

מאיה כץ, מ״מ וסגנית ראש העירייה, האחראית על תיק התחבורה בעיר: ״ההחלטה להזיז ביום את חופשת ל"ג בעומר, מבלי להתייחס להשלכות  הרוחביות ולתת מענה לכל הבעיות שנוצרו היא בלתי נתפסת. כרשות, לקחנו אחריות כלפי תושבינו ופעלנו בשיתוף משרד התחבורה וועדי ההורים בכדי לתת מענה חלופי לקווי התלמידים שנפגעו באופן מהותי בעקבות החלטת משרד החינוך. אני שמחה שבכוחות מאומצים בזמן אפס מצאנו פתרון, לתלמידי העיר, להורים, ולכלל התושבים שעלולים היו למצוא את עצמם ביום ראשון הקרוב בעומסי תנועה אדירים״

מנכ"ל עיריית הרצליה יהודה בן עזרא, ציין "במצב שנוצר נאלצנו לקבל החלטה בעלת משמעויות תפעוליות לוגיסטיות תקציביות כבדות, אבל יש להבין כי כרשות מקומית אחראית, לא יכולנו לעמוד מנגד לאור מצוקת הילדים וההורים. אני מודה לוועד ההורים המרכזי על ההתגייסות בסיוע לגיוס מענה של היסעים".