כולנו מכירות את הימים המאתגרים האלה בהם אנו קמות מאוחר מידי, ללא זמן להחליט מה ללבוש, לסדר את השיער ובוודאי שלא להתאפר. בימים כאלה אנו מייחלות לכך שלפחות האיפור שלנו יהיה קבוע, ולא נצטרך לצאת כמו משהו שאפילו עוגיפלצת היה מתבייש לצאת איתו מהבית.

 

אבל מה לעשות המשפט "מה שלא עושה הטבע עושה הצבע" נראה נכון מתמיד, בעיקר שמדובר באיפור קבוע, שיכל היה להציל את המצב כל כך הרבה פעמים. אבל מהי שיטת האיפור הקבוע?

איפור קבוע היא שיטה מעולה לנשים שרוצות לקבע איפור בפנים בעיקר באזור הגבות, העיניים והשפתיים. לאחרונה המגמה היא לתת את הדגש על איפור קבוע באזור הגבות, וזאת משום שמראה הגבות העבות חזר לאופנה ובגדול, ואיפור קבוע מתאים לנשים הסובלות מגבות דלילות שרוצות להשלים את החסר בכל הנוגע למראה הגבות שלהן.

ההבדל בין איפור קבוע והדגשת תווי פנים

כאשר אתן פונות לקוסמטיקאיות שמבצעות איפור קבוע, חשוב לשים לב להבדל שבין איפור קבוע להדגשת תווי פנים. איפור קבוע הוא איפור דרמטי שנשאר זמן רב יותר על גבי הפנים, כמו למשל קו איילנר מעל העף עף או תוחם על השפתיים. הדגשת תווי פנים לעומת זאת היא טכניקה שמדגישה את תווי פנייך והינה בעלת מראה טבעי ומעודן.

אז מהו בעצם איפור קבוע?

איפור קבוע הוא איפור המצויר על הפנים כמו קעקוע ויש לחדש אותו כל מספר שנים. האיפור הקבוע מכונה גם "דרמו פיגמנטציה" והוא שיטה בו מחודרים לאור הפנים צבעים המופקים ממינרליים. תהליך זה נחשב מעט כואב משום שהוא נעשה עם מחט, וההחלמה ממנו נמשכת כיומיים שלושה.

מהן השיטות לאיפור קבוע באזור הגבות?

כפי שהזכרנו, כיום איפור קבוע באזור הגבות הפך לפופולארי יותר משאר אזורי הפנים וזאת משום שגבות עבות חזרו לאופנה.

כיום ישנן שתי שיטות עיקריות של איפור קבוע לגבות, האחת היא בשיטת השערה. שיטת השערה היא  שיטה הנעשית באמצעות מכשיר חשמלי שעובר בשיטה של מחט שעולה ויורדת ומציירת את הגבה תוך החדרה של צבע עמיד אל הגבה - מה שמצריך שניים עד שלושה מפגשים ותחזוקה של אחת לשנה. שיטה זאת מחזיקה מעמד שלוש שנים במוצע.

השיטה השנייה היא שיטת ההצללה. שיטת זאת שיטה הינה שיטה לשחזור ועיצוב הגבות באמצעות איפור קבוע שבה גם היא נעשית באמצעות מכשיר חשמלי המבצע מילוי אחיד שממלא את אורך הגבה בהתאם לצמיחה הטבעית של הגבה וגם בהתאם למבנה הפנים. בשיטה זאת ממלאים את הקרחות של הגבה ונעשה מילוי נקודתי של הגבה, תוך שהשיטה מחזיקה מעמד עד שלוש שנים.

איפור קבוע – הצד האפל

למרות שהכל נראה יפה ומקסים, גם לאיפור קבוע יש צד אפל. אם האיפור נעשה בגוונים הלא נכונים קוסמטיקאית מסבירות שקשה מאד להוריד את האיפור, וצריך להמתין זמן רב עד שהוא ידהה, ולכן קשה מאד לחזור לאחור, וכאן נוצר אלמנט ה "אין חראאא- טות" אותו היינו נוהגים לומר לילד המופסד בכיתה א'.

מלבד זאת, ישנם גם סיכונים באיפור מסוג זה כמו  אי סימטריה שנוצר באיפור קבוע, ולכן חשוב לבחור טוב טוב את הקוסמטיקאית שמתמחה באיפור קבוע, ולבדוק את העבודות שלה לפני שאת מקריבה את פנייך למדע.

לסיכום, בחני את המראה שאת רוצה וחשבי טוב על הסגנון שמתאים לפנייך. בקשי המלצות על קוסמטיקאית טובה, ובדקי מהם צבעי האיפור המתאימים לך במיוחד.