כאשר אתם רוצים להתחיל לחסוך כסף, בין אם הרצון לחסכון נובע משאפיות לעתיד, בעיות כלכליות, או מהרצון להתחיל ולשים כסף בצד - חשוב לדעת כיצד אפשר להתחיל ולחסוך כסף.

כיום גם במצב הכלכלי בו ישנו גירעון, שכר המינימום ברצפה ויוקר המחייה קורע אותנו לשניים, עדיין ישנן שיטות שבהן תוכלו להתחכם ולבצע כמה מהלכים כדי לחסוך שקל או שניים לימים קשים וגם לעתיד טוב יותר. אז כיצד מבצעים את הפעולות שיחסכו לכם כסף? כמה טיפים בהמשך.

איך לחסוך כסף
איך לחסוך כסף

 

נהלו נכון יותר את הקניות שלכם בסופר– כאשר אתם מבצעים את הקניות שלכם בסופ,ר חשוב לנהל אותן נכון. אל תתביישו וגזרו לפני ההגעה לסופר קופונים שיוזילו לכם את הקנייה והגיעו עם קופונים רק למוצרים שאתם זקוקים להם. בנוסף, חשוב לאכול ארוחה לפני שאתם יוצאים לסופר כי אין להגיע אל הסופר רעבים, (כאשר מגיעים לסופר רעבים קונים יותר –וזה בדוק). אל תתפתו למבצעים, הכינו רשימת קניות ודבקו בה. מחזרו בקבוקים בסופר. מחזור בקבוקים יוזיל לכם את הקנייה לפחות ב 50 שקלים. וותרו על מותגים: בדקו האם יש בסופר מותגים חלופיים זולים יותר ורכשו אותם. התמידו בעצות אלה וכיצד אתם חוסכים בקניות.

נהלו את חשבון הבנק שלכם בצורה נכונה– בדקו כיצד חשבון הבנק שלכם מנוהל. בדקו האם ההוצאות גדולות יותר מההכנסות? רשמו כל הוצאה, ובדקו על מה אתם יכולים לוותר? נסו להבין על מה אתם מוצאים כסף רב? כיום ישנן תוכנות חכמות בניהול חשבון הבנק באינטרנט שיכולות להראות לכם את ההוצאות ןההכנסות, ולהקנות לכם רשימה מסודרת של ההוצאות שלכם. נסו לקצץ בהוצאות מיותרות.

וותרו על הליכה לאירועים לא חשובים– הילד של השכנה התחתן? העמית מהעבודה הזמין אתכם לברית של הבן? אתם לא חייבים להופיע בכל אירוע ולרשם צ'ק שמן. אירועים מיותרים לעיתים יכולים לרוקן את הכיס. לכן חשוב לסמן אירועים של אנשים שאינם קרובים אליכם במיוחד, ובכך לשמור את הכסף שלכם קרוב אליכם יותר.

הצלחתם לשים סכום כסף בצד? שימו אותו בחסכון טוב– אם אתם מרגישים שיש לכם אוויר לנשימה ואתם מצליחים לשים סכום כסף בצד, חשוב למצוא את המקום הנכון לחסוך בו את הכסף. אחת המקומות הטובים לחסוך בו את כספכם הוא קופת גמל להשקעה. קופת גמל להשקעה היא השקעה שווה יותר,בעלת דמי ניהול נמוכים, היא כזאת שניתן למשוך ממנה את הכסף ללא קנסות, וניתן לצרף אותה לפנסיה והיא נחשבת אטרקטיבית במיוחד ומוכרת לצורכי מס. בדקו עם סוכני הביטוח את סוג השקעה זאת למען העתיד שלכם.