נתחיל מעובדה בסיסית המוכרת היטב בעולם העסקים: קביעת תהליכי עבודה היא צעד הכרחי שיאפשר עבודה מסודרת ונכונה. עד כאן אין הפתעות או חדשות מרעישות. אלא שלעיתים רבות נדמה שגם אם קבענו תהליך עסקי כזה או אחר,

כלים

אנחנו שוכחים לפקח עליו, לבחון האם הוא עדיין תקף ורלוונטי, והאם יש דרך נכונה וטובה יותר להגיע אל המטרה. שיפור תהליכים עסקיים הוא, אם כן, צעד הכרחי. למעשה, עסקים ששואפים להמשיך לצמוח ולגדול, לספק שירות איכותי ולעבוד באופן יעיל, הם עסקים שפועלים ללא הרף לצורך שיפור תהליכים עסקיים. עסקים אלה פשוט מבינים עובדה אחת בסיסית: אי אפשר לבצע שינוי בלי למדוד אותו, ואי אפשר להוביל תהליך בלי לפקח עליו. אחרי שנים רבות של ניסיון בעולם העסקים, שנים שהובילו להקמתה של חברת הייעוץ ינון בן מנחם, יש לי כמה טיפים חשובים וכלים משמעותיים שיחוללו שינוי גדול באופן שבו גם אתם מנהלים את העסק שלכם ובעיקר – את ההצלחה שלכם.

פיתוח תהליכים עסקיים – ופיקוח

שיפור תהליכים עסקיים הוא, כאמור, מהלך שחייב להתבצע כמעט כל העת. בעידן שבו הכל משתנה סביבנו מהר מתמיד, גם אנחנו חייבים להיות תמיד עם היד על הדופק. שינויים בשוק, תקנות חדשות, מתחרים שנכנסים עם מבצעים גדולים ופיתוחים טכנולוגיים שמשפיעים על השירות או על הפיתוח, כל אלה דורשים מאיתנו ערנות תמידית. אם נעצום עיניים לרגע או ננוח על זרי הדפנה, נגלה שפספסנו בינתיים עוד מוצר חדש שיצא לשוק ונגס בפלח השוק שלנו או במחזור המכירות. אם כן, אין זה מספיק לפתח תהליכי עבודה ולתכנן את האופן שבו העסק ינהג בשגרה או בחירום. פיקוח תמידי הוא צעד הכרחי לא פחות, והוא שיאפשר שיפור תהליכים עסקיים.

תחומים שבהם נדרש שיפור תהליכים עסקיים

שיפור תהליכים עסקיים, בין אם בליווי מקצועי של ינון בן מנחם ובין אם בכל דרך אחרת שבה תבחרו, הוא מהלך שנוגע כמעט בכל מחלקה בחברה. לכן חשוב לזהות את התהליכים העסקיים הקיימים ולהמשיך לפקח עליהם כל העת. למשל, אם בתחילת הדרך, כשהעסק היה קטן למדי, התנהלה מלאכת הגבייה ללא תקלות או הפתעות מיוחדות, האם ייתכן שהיום העסק גדול ומחייב טיפול צמוד יותר בלקוחות החייבים? שיפור תהליכים עסקיים בכל הקשור לגביית הכספים הוא צעד קריטי, שהרי העסק יתקשה להתקיים אם הכסף לא ייכנס. באופן דומה חשוב לבדוק כל העת את שיטת הייצור ואת אופי העבודה של הצוות. שיפור תהליכים עסקיים יאפשר לכם לנצל את המשאבים באופן יעיל, לחסוך במשאבים ולהגדיל את הרווחים. אלו הן כמובן דוגמאות חלקיות בלבד, שכן העסק הוא גוף דינמי שמשתנה מדי יום, ולפעמים אף פעמיים ביום. ערנות ומוכנות לבצע שיפור תהליכים עסקיים הם שיבטיחו לכם תוצאה טובה הרבה יותר.