הילדים שלנו רוצים מאוד לעסוק בפעילות חווייתית ושונה, וזו שאיפה ברוכה. בעידן שבו הם מבלים זמן רב (מדי) מול המסכים, היכולת שלנו להציע להם אטרקציה אחרת, מרתקת וסוחפת, היא חשובה מאין כמותה. אחת הדרכים הנהדרות לעשות זאת היא להציע להם לימודי רכיבה בחוות סוסים, וכך יוכלו לשלב בין פעילות שמחזקת את הגוף, את הנפש ואת המחשבה, וגם ליהנות מהטבע בדרך בלתי רגילה. אז איך עושים את זה נכון?

כלים

 

בוחרים חוות סוסים עם צוות מקצועי

הבטיחות שלנו ושל הילדים שלנו תלויה במקצועיות של אחרים, ואין ספק שזה נושא שנצטרך לזכור בבחירת חוות סוסים בה ילמדו הילדים את יסודות הרכיבה. בדקו מראש את צוות המדרכים, גלו מה רמת הניסיון שלהם וכמה זמן הם מדריכים ומקנים לילדים את יסודות הרכיבה, ועד כמה הם מקפידים על כללי הרכיבה. כל אלה יבטיחו לכם ראש שקט הרבה יותר בשטח. בנוסף, זכרו לוודא שכל הרוכבים מצוידים באמצעי בטיחות כמו קסדה או וסט, וכן שהם לבושים בבגדים נוחים שיאפשרו לכם ליהנות מהחוויה באמת, ולרכב בצורה נכונה ונוחה.

קבוצות אישיות והומוגניות

הילדים יוצאים לשיעור רכיבה ראשון, בחרתם חוות סוסים עם צוות מהשורה הראשונה, ועכשיו אתם מגלים שלצדם ירכבו גם רוכבים מנוסים הרבה יותר. נקודה זו יכולה להתברר כבעייתית למדי כשהילדים ירגישו תסכול מכך שאחרים מצליחים יותר מהם, גם אם הסיבה לכך היא שהם פשוט מנוסים יותר. גם פערי גילאים בין הרוכבים הצעירים יכולים לפגוע בהנאה של הילדים. לכן, חוות סוסים שדואגת להנאת הילדים, לחוויית הרכיבה וללימוד היסודות בצורה נכונה ובסבלנות רבה, תדאג לתכנן קבוצות קטנות והומוגניות יותר. כך אפשר להבטיח התאמה טובה ביותר בין גילאי הרוכבים ורמת הניסיון שלהם, ובעיקר זו הדרך להבטיח הנאה מרובה יותר מהתהליך.

לימוד וחוויה גם יחד

לבסוף, חשוב לזכור שלימודי רכיבה על סוסים הם הרבה יותר מאשר לימודי טכני של פעולת הרכיבה עצמה. ההיכרות עם עולמם של הסוסים היא הרפתקה מרתקת, החשיפה לאופן שבו עוברים הסוסים אילוף היא לא פחות מאשר אטרקציה סוחפת, והיכולת של הילדים לצאת לשטח ולעסוק ברכיבה כפעילות גופנית הם מקבלים כלים רבים אחרים. למשל, הרכיבה והשליטה על הסוס ועל הקצב שלו מאפשרים לו לצבור ביטחון, להרגיש אחריות אמיתית מהי ולסייע לו להתמקד במטרה. זוהי דרך מופלאה לרכוש יכולות מנהיגות חיוניות וללמוד ערכים של התחשבות בזולת ושיתוף פעולה עם הרוכבים האחרים ועם הסוס עצמו. כל אלה מרכיבים את החוויה הזו, ואפשר להבין למה היא זוכה לפופולאריות רבה בשנים האחרונות.

לפרטים נוספים:  http://www.dubiranch.co.il/