התחום המאתגר עבור עורכי דין הוא דווקא התחום הפלילי בו ניתן למצוא "אקשן" של ממש המתחיל בייעוץ משפטי עבור אנשים החשודים בדבר עבירה פלילית ולאחר מכן ייצוגם בצורה מקצועית בבית משפט.

כלים
עורך דין פלילי
עורך דין פלילי

תחום זה מכיל מידע משפטי רב על מגוון סוגי עבירות ביניהם עבירות שחיטות, עבירות רכוש, עבירות צווארון לבן, אלימות, עבירות מין, סמים ועוד מיני רבים. במקרה בו אנשי חשודים בדבר עבירה, הפתרון הטוב ביותר הוא לפנות למשרד עורך דין פלילי שיוכל ללוות את החשוד לאורך כל הדרך תוך נתינת הנחיות משפטיות ושמירה על הזכויות המגיעות לו על פי החוק ובניהם, תנאי מאסר הוגנים, ליווי משפטי, ייצוג מקצועי ועוד.

השירותים של עורך דין פלילי על פי תחומים

עבירות רכוש - עבירות אלה הן הנפוצות ביותר לצערנו ותופסות נתח גדול מהעבירות הפליליות המתבצעות בארץ ובעולם. עבירות אלה יכולות להיות רבות כגון - גניבה, לקיחת חפצים ללא אישורו של אדם, גניבת מידע מסווג מחברה, גניבה ממקום עבודה, החזקת רכוש גנוב, פריצה או ניסיון פריצה, שוד, גרימת נזק לרכוש ועוד. העונשים לגבי עבירות רכוש יכולים להיות חמורים ולהגיע לכמה שנות מאסר, ולכן מומלץ להתייעץ עם עורך דין פלילי מומלץ כבר בתחילת התהליך.

אלימות - גם עבירות אלה נחשבות לנפוצות יחסית, וחמור יותר כאשר הן נעשות בתוך המשפחה. עבירות אלימות נחשבות לחמורות, במיוחד כאשר מדובר על ניסיון רצח, אלימות כלפי חסרי ישע, אלימות כלפי נשים וכו'. אלימות על פי הגדרת החוק הי הראה של אדם בעזרת חפץ או על ידי הידיים ועליה יכולים לקבל עונשים חמורים כגון מאסר, קנסות וכו'.

עבירות סמים – עבירות אלה נחלקות לכמה מקרים מבחינת ענישה; שימוש עצמי או סחר בסמים. החוק בישראל קובע כי אסור להחזיק סמים, לייבא סמים או לייצר סמים. הענישה תהיה חמורה יותר כאשר מדובר על סחר בסמים או על מכירת סמים לקטינים. בית המשפט אינו עושה הבדל בין סמים קשים לסמים קלים, ולכן כל אדם החשוד בעבירות סמים יוכל לקבל את עונשו על פי חומרת מעשיו. כמו כן, במקרה של צריכת סמים לשימוש אישי, על הנאשם להוכיח לבית משפט שאכן מדובר בשימוש עצמי ולא בסחר, מה שיכול להוות קושי עבור הנאשם.

עבירות צווארון לבן – עבירות אלה לרוב נעשות על ידי אנשים נורמטיביים מהיישוב וברוב במקומות עבודה בחירים. כל אדם בכל מעמד יכול להיות מואשם בעבירות צווארון לבן הכוללות שוחד, לקיחת כספים ממקום עבודה, ניצול מרות, סחר במניות פנימי, עבירות מיסים (שהן נפוצות), מעילה ממקום עבודה ועוד.

עבירות מין – לצערנו גם עבירות אלה נפוצות ודי רגישות לייצוג עבור עורכי דין, כיוון שמדובר בסבל של ממש לקורבן, יחד עם זאת ישנם מקרים של תלונות שווא שעורך דין פלילי מומלץ יוכל לייצג את הנאשם ולדרוש לחפותו.