הידעתם? ישראל נמצאת היום במקום הראשון מבין מדינות אירופה בדירוג ההשמנה ובמקום הראשון בעולם, עם מעל לחצי מיליון ילדים הסובלים מעודף משקל. אחד הגורמים המשפיעים ביותר על השמנה הוא הבחירה לאכול מוצרים מעובדים ומזון מהיר. אנחנו מוצאים את עצמנו בתוך "מרוץ החיים", מסתפקים בהמבורגר וצ'יפס, שולפים מזון מעובד לחימום מהיר מהמקפיא וממעטים לבשל אוכל טרי.

כלים
מגוון מוצרי דורות (צילום ארקדי רסקין)
מגוון מוצרי דורות (צילום ארקדי רסקין)

 

חשוב לדעת, כי מרבית סוגי המזונות המוכנים מכילים כמויות גבוהות של שומנים, סוכרים ומלחים. מזונות אלה מכילים מעט מאוד רכיבים תזונתיים המספקים לגוף את אבני הבנייה שהוא זקוק להם, בהם אנרגיה איכותית, ויטמינים, מינרלים ואחרים.

חוסר הזמן והיכולת לעמוד במטבח, לקצוץ עשבי תיבול ולהשקיע בבישול טרי הוא מובן. כולנו עושים המון דברים ושיגרת היום היא עמוסה ומלחיצה. פתרונות חסכוניים בזמן מאפשרים לכם להכין אוכל איכותי, שופע בערכים תזונתיים ובריא - לכם, לילדים, ולכל בני המשפחה.

בישול ביתי - זה לא חייב להיות מסובך

מזון בריא הוא מזון המכיל רכיבים מזינים, כזה שאין בו חומרים משמרים, צבעי מאכל וכמויות גדולות של סוכרים, מלחים ושומנים לא איכותיים. רכיבים מזינים רבים מצויים בעשבי התיבול והוספה של עשבים כאלה, כמו - שום, כוסברה או פטרוזיליה, שמיר, בזיליקום, ג'ינג'ר ואחרים - לכל מנה, אפילו המנה הכי פשוטה, משדרגת גם את הטעם וגם את ההרכב התזונתי שלה.

הסלט של ארוחת הערב, ביצה מקושקשת, ירקות מבושלים (מה שקרוי במטבח ההונגרי לצ'ו) ואפילו אורז של 20 דקות במיקרו - כולם, מקבלים תוספת משמעותית של רכיבים תזונתיים, עם קובייה אחת של תיבול קפוא, מבית דורות.

טרי וגם קפוא? איך זה יכול להיות?

טכניקה של הקפאה מהירה מאפשרת במוצרי התיבול הקפואים מבית דורות, להקפיא בצורה איכותית עשבי תיבול, כמו גם שום ובצל, תוך שמירה על הערכים התזונתיים שלהם. במוצרים הטריים הקפואים של דורות אין חומרים משמרים, אין צבעי מאכל, אין תוספות של כולסטרול או שומני טראנס וכדומה. מה שכן יש שם, זה מעל 90% מעשב התיבול הנבחר, ביחד עם סיבי הדרים, רכז לימון, שמן קנולה ומעט מלח (זה נכון למרבית עשבי התיבול הקפואים - אנחנו ממליצים לקרוא את הרכב המוצר המופיע על גבי התווית טרם הרכישה).

איך משתמשים בתבלינים הקפואים?

השימוש בתבלינים הקפואים הוא פשוט. התבלינים מגיעים מחולקים לקוביות נוחות לשימוש. הקוביות "קופצות" החוצה מן האריזה בקלות - הישר לתוך המחבת או הסיר. בחום הבישול, עשבי התיבול שהוקפאו חוזרים לטמפרטורה האכילה שלהם והם מוסיפים המון טעם, איכות, וערכים לכל תבשיל.

אילו עשבי תיבול טריים קפואים אפשר למצוא?

חברת דורות מייצרת תבלינים בשיטת הקפאה המשמרת את ערכי המזון כבר מאז שנת 1998 בכל העולם. בין עשבי התבלין הקפואים של דורות תמצאו: כוסברה, ג'ינג'ר, בזיליקום, בצל, פטרוזיליה, שום (קצוץ או כתוש), ושמיר. בין הרטבים הקפואים של דורות תמצאו: רוטב פסטו, רוטב שום ודבש, רוטב סצ'ואן, רוטב עגבניות ובזיליקום ורוטב עגבניות לילדים.

בתיאבון ולבריאות!

ד"ר עומר גלעדי הנה הרבליסטית קלינית ומטפלת פרא-רפואית