לא משנה כמה טוב מצב הבית שלכם, בשלב זה או אחר תמיד נדרשים כמה תיקונים. אם אתם שוכרים דירה, רוב התיקונים הם באחריות בעל הבית שלכם, אבל אם אתם הבעלים של הבית או סתם רוצים לעשות תיקונים קטנים פה ושם - לפניכם רשימה של כלי עבודה שימושיים.

כלים
כלי עבודה בסיסיים לבית
כלי עבודה בסיסיים לבית

כלי עבודה עלולים לעלות ביוקר, אבל לקנות את הכלים הבסיסיים יכול להתברר כרעיון טוב. בעתיד תמיד תוכלו להגדיל את האוסף. בנוסף, אם אתם מתכננים את הרכישות מראש לפני שאתם צריכים אותם, תוכלו לנצל עסקאות עונתיות שעשויות להיות, למשל סביב החגים או סוף השנה. הכוונה לכלי עבודה חיוניים שתוכלו להזמין מהאינטרנט, כי היום כבר לא חובה להטריח את עצמכם עד לחנות.

ארגז הכלים

לפני הכל, אם אתם מתכוונים להשקיע בכלי עבודה, כדאי לחשוב על אחסנה ראויה כדי שתוכלו לשמור עליהם נקיים ובהישג יד, ולוודא שהם אינם הולכים לאיבוד. הדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא להשקיע בארגז כלים גדול ועמיד ולהניח אותו במקום קבוע ובטוח. ודאו כי אתם בוחרים את הגודל הנכון - במיוחד אם אתם מתכננים להגדיל בהמשך את האוסף שלכם.

כלי עבודה בסיסיים לארגז הכלים שלכם:

סרט מדידה

בין אם אתם מרהטים דירה ריקה וצריכים להחליט היכן ימוקמו הרהיטים שלכם, ובין אם אתם רוצים לברר לגבי תריסים או מוצרי חשמל חדשים לדירה, מדידה מדויקת תחסוך מכם טעויות טפשיות ולא מעט עוגמת נפש.

פטיש

פטיש יכול לשמש אתכם לתליית תמונות ולהוספת טאץ' אישי לבית החדש שלכם (רצוי לבקש אישור מבעל הבית לפני פעולות כאלו). פטים מועיל גם בעת בנייה או הרכבה של פריטים פשוטים כגון שולחן. כדאי להעדיף פשיט שבחלקו האחורי ישנו חולץ מסמרים למקרה שמשהו משתבש וצריך לשלוף מסמר.

מברגים

מברגים הם אחד הכלים החשובים בכל בית. עליכם לוודא שיש לכם לפחות 4 ראשי שונים / 4 מברגים שונים - פיליפס קטן וגדול, מברג שטוח קטן וגדול. אין כמעט מכשיר או רהיט שאין בו ברגים המשמשים בעת הרכבתו. כדאי לחשוב מראש על סוג השימוש שלכם במברגים. למשל – לצורך פתיחת מכשירי אלקטרוניקה וטלפונים חכמים תזדקקו בד"כ לערכת מברגים קטנטנים. אין להשתמש במברג לא מתאים כי הנזק שנגרם מפעולה כזו עלול להרוס את הבורג כליל.

מפתחות אלן

אם אתם מחובבי איקאה אז בוודאי אתם מכירים היטב את מפתחות האלן. לפעמים אלו כלולים באריזת המוצר ולפעמים לא. לכן, כדאי להצטייד במגוון מפתחות אלן בגדלים שונים עבור פעולות שונות - מהרכבת מיטה ועד חיזוק ציר באופניים.

פלאייר

לפלאיירים יש שפע של שימושים – משליפה של עצמים מיותרים כגון מסמרים, דרך חשיפת חוטי חשמל והסרת הבידוד ועד חיתוך או ליפוך של מגוון חומרים. השקעה בסיסית בקבוצת הפלאיירים תתן לכם מענה עבור מגוון רחב של עבודות.

פלס

זהו כלי חיוני אם אתם תולים תמונות, מתקינים מדפים או מבצעים עבודות מתקדמות יותר כגון התקנת ריצוף. הפלס יסייע להבטיח כי כל משטח שתתקינו ייצא ישר לחלוטין ... אחרי הכל, אין הרבה תועלת במדף עקום.

סלוטייפ

זה אמצעי רב תכליתי, זול ושימושי עבור תיקוני חירום רבים - אם אתם צריכים תיקון מהיר בבית הסלוטייפ הוא חבר של כבוד – אפילו עצירת נזילות ניתן לבצע בעזרת חתיכת בד המונחת על גבי הצינור ומעליו שכבה של סלוטייפ.

פנס

זה לא רק שימושי במקרה של הפסקת חשמל, אלא מועיל בעת ביצוע עבודות ותיקונים בחוץ או באזורים עם תאורה מועטה (למשל מתחת לכיור, בחדר מדרגות, או בחוץ).

מפתח שוודי

אם אתם הולך להתמודד עם בעיות אינסטלציה (למשל פתיחת כיור סתום) או תיקונים ברכב, פתיחה של ברגים עם מפתח ברגים היא חיונית. מפתח שוודי יקל עליכם משמעותית כיוון שניתן לכוונן את גודלו תוך שניות ובכך לפתוח/לסגור מגוון ברגים ואומים.

סולם

זה כבר אולי לא ייכנס לארגז הכלים שלכם, אבל עדיין מדובר בכלי עבודה מאוד שימושי – למשל עבור החלפת נורות בבית או צביעה של הקירות.