תקופת החגים והחיכוך המוגבר בין בני הזוג לבין עצמם בכלל ובינם לבין יתר בני המשפחה המורחבת, עלולים לשמש זרז לגירושין. עו"ד גיא אופיר, שבבעלותו משרד המתמחה בדיני משפחה וירושה,  מזהיר כמידי שנה, "הסיבות לכך, נובעות מהחיכוך המוגבר בני בין בני הזוג לבין עצמם בכלל ובינם לבין יתר בני המשפחה המורחבת - חמים ובמיוחד חמות במהלך תקופה זו"

עו"ד גיא אופיר. צילום: שרית נס
עו"ד גיא אופיר. צילום: שרית נס

 

חגים מקדמים גירושין... "הזמן שיוצר צפיפות משפחתית מביא לרוב לוויכוחים, מריבות והתפרצויות, שאינם באים לידי ביטוי בימי שגרה, בזמנים שאינם חגים, כאשר בני הזוג כמעט ואינם מתראים זה עם זה ומכאן, שהזמן המוגבר בשהייה המשותפת, הינו זרז המאפיין את העלייה בשיעור המתגרשים", אומר עו"ד גיא אופיר, מומחה לדיני משפחה וירושה.

עו"ד גיא אופיר, מתריע, "אף בני המשפחה המורחבת ובמיוחד הורי מי מבני הזוג, אשר חשים פגועים מאי הזמנתם להתארח בערבי החגים אצל בני הזוג או לחילופין אי הגעת בני הזוג להתארח אצלם, תוך העדפתם של הורי בני הזוג האחר, משפיעים על מי מבני הזוג לפעול לפירוק התא המשפחתי בסיוע ובגיבוי של ההורים או בני המשפחה שחשו כאמור פגועים".

עו"ד גיא אופיר, מדגיש עוד כי, "אחת הסיבות המרכזיות למריבות בין בני הזוג, הינה אצל מי יתארחו בערבי החגים או את מי יארחו בני הזוג - קרובי הבעל או האישה,  חיכוך עם חמים ובמיוחד עם חמות".