התערוכה תציג את תרומתם של היהודים שהגיעו ממרכז אירופה ובהם היקים, אנשי העלייה החמישית, להתפתחות ענף הפרסום, בשלבים הראשונים של פיתוח הארץ והתבססות הרגלי הצריכה של התושבים בה.
התערוכה מבטאת עבודתם המשותפת של הפרסומאים ואמני הגרפיקה, אשר ניחנו בכישרון לתת ביטוי מילולי לרעיונות הפרסומיים בראשית הדרך ושלטו בשלבים השונים של הבאה לדפוס. הטקסטים אותם כתבו הביאו עמם תרבות אירופאית של צריכה, תוך הנגשה לקהל בשפות שונות: עברית, אנגלית, גרמנית וערבית.
בתערוכה יוצגו עבודותיהם של כמה משרדי פרסום, אשר השפיעו על תרבות הצריכה והפרסום בישראל, כדוגמת "פרסום או.קיי.", "פרסום צימט", "פרסום רייצס", "פרסום יעקבסון", "הרמן יעקבי", "פרסום מלניק", "פרסום וליש" ו"פרסום אטלינגר". עיקר ההשקעה בפרסום נבעה מתקציבי חברות ומפעלים, שהחלו להאיץ את התפתחותם עם תחילת התבססות המשק והכלכלה. הפרסומאים הקפידו על יושר פרסומי ועל הקניית הרגלי צריכה חדשים לקהל.
התערוכה תציג את התפתחות עולם הפרסום בישראל, באמצעות כרזות מודעות, מוצרים ואריזות מתקופות שונות , ותתייחס לעבודות פרסום של מוצרים שונים כדוגמת סכיני גילוח אוקבה, אבקת כביסה "קסם" של חברת שמן, חברת הטקסטיל "אתא", קפה עלית, המגפר, אניה- מוצרי נייר, שמן תעשיות בע"מ, תיא בע"מ, עסיס, קפה עטרה ועוד.
יינתן דגש על עבודות פרסום ומוצרים מחברות ששרדו עד ימינו וביניהן: "אסם" עם המותג במבה, שטראוס, תנובה, פריגת, בירה-נשר, טקסטיל שמפו ועוד. חברות המהוות חולייה מקשרת בין עבר והווה.
חגית גדסי, מנהלת ארגון יוצאי מרכז אירופה: "הייקים, יוצאי ארצות מרכז אירופה, נתפסים אצל רבים מאתנו כדייקנים וחמורי סבר וזו הזדמנות לחשוף פאן אחר שלהם שמחובר לסגנון ואסתטיקה. בני הדור השלישי והרביעי שהם ישראלים לכל דבר יכולים ללמוד איך דור הסבים והסבתות שלהם השפיע על גיבוש תרבות הצריכה והלייף סטייל הישראלית. בנוסף, סגנון הרטרו שזוכה לעדנה בשנים האחרונות בתחומי העיצוב המגוונים בא לידי ביטוי בתערוכה זו במלוא הדרו והקהל הרחב כולו מוזמן ליהנות ממנו באירוע מקסים לכל המשפחה"
רותי אופק אוצרת התערוכה, מנהלת ואוצרת ראשית המוזיאונים הפתוחים : "התערוכה מפנה זרקור לפעילויות ותרומת הייקים בישראל, לא רק בתחומי הכלכלה המוצהרים, כמו תעשייה, ספנות מסחר, רפואה ועוד אלא מאירה את תחום הפרסום, לו תרמו רבות פרסומאים יוצאי המדינות הדוברות גרמנית שעלו לישראל. אותם פרסומאים, עסקו בארץ מוצאם בפרסום, תחום שפרח באירופה ולכן הגיעו כבר עם המידע וכלי העבודה המקצועיים, ופיתחו ענף זה גם בישראל. המידע ,הכרזות ועטיפות המוצרים הועברו למוזיאון לתצוגה באמצעות דור שני ושלישי לפרסומאים הייקים הנפלאים והמוכשרים, שתרמו כה רבות לפיתוח ענף הפרסום ברמה גבוהה בישראל. התערוכה מרגשת מאוד. אני ממליצה לכולם להגיע אלינו בסוכות".
התערוכה תיפתח בהפנינג חגיגי ,רב דורי המיועד לסבים, להורים, לנכדים ולנינים ובו פעילויות המותאמות לכל הגילים. התערוכה ותצוגת הכרזות תמשך מעבר לאירוע עצמו, כך יתאפשר לציבור הרחב להגיע אל התערוכה.